• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    COMODOR_FALKON: to video je strašná ukázka kňú. Úplně me to znechutilo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ghost braking dělá kde co, to je holt vlastnost velký části Lev 2 ADAS.

    Ale s tou ID.5 jsem ho nezažil, na rozdíl od ID.3 která to dělala furt.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: uz zadny ghost braking na dalnici? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Já jezdil s ID.5 (totéž, jen malinko jinej tvar kastle) pár týdnů zpátky a fungovala úplně normálně, typický problémy MIB3/4 už se vyskytujou výrazně míň.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    COMODOR_FALKON: Nejsem od Volkswagenu.

    Máme na ID.4,najeto 30 tisíc km a nemám pocit, že by nefungovala
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NTR23: A nějaká vize, kdy ID.4 začne pořádně fungovat…?
    VW Abandons ID.4 Drivers as Software Issues Grow
    https://youtu.be/qXHB3nh547A
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    THERIDANE: Neni, delaji se i Na-ion.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NTR23: Tam jsem chvilku pobíhal s foťákem kvůli sockám :) Byl jsem tam ve čtvrtek kolem třetí, nevím, jestli jsme se dokonce nepotkali (ale začínalo mi bejt příšerně blbě, takže jsem nebyl úplně funkční :)).
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    NTR23: U Sectronu jsem byl a docela dlouho tam kecal. A něco od nich dokonce prodáváme tuším.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FEDAJKIN: U OlifeEnergy
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    NTR23: Jee, u kterých? Nabíječky jsem zrovna oběhl skoro všechny.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FEDAJKIN: Byl pracovně. U nabíječek.
    Jinak kopu za VW a ID.4 jsem jel OSR-PRG-OSR
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Tak co, byl jste někdo na esalonu? Ja konečně poprvé viděl Mirai a odnasim si, že ten vodik je fakt ultra tragédie a díky bohu za to.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    THERIDANE: Aha, ja mel na mysli NaS. Ve vysledku to ale nic moc nemeni, pro stacionar idealni(v tomhle pripade i pro maly, domaci stacionar), byt s timhle si auto dovedu predstavit - zejmena nejaky low-end.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    XBAHNO: to je sodíková taveninová baterie, úplně jiná technologie než Na-ion (funkčně podobná Li-ion), o které je myslím řeč
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: tak to by nevadilo, ne? Když teď se do aut vejde 70-120kWh, tak sodíkovejch by se vešlo 35-60
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nebudu tie sodikovky asi tak 2x vacsie pri stejnej kapacite?

    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    JIMIQ: Sodíková baterie má vysokou provozní teplotu. Do auta blbý, ale čekám, že se rozjedou ve stacionárních aplikacích.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    vážení, co si myslíte o možnosti elektromobilů přejít na sodíkové baterky?

    Viděl jsem přednášku Zeihana kde bokem vyhlásil že elektromobily do deseti let nebudou moct být mainstream protože Čína zpracuje "všechno lithium" (já jsem teda našel že jejich podíl na zpracování je 60%, ale budiž) a pak na oenergetice byl komentář k české težbě lithia, že se nevyplatí protože do 10 let naopak elektromobily přejdou na sodík.

    (čili zároveň elektromobily nebudou mainstream, protože nebude lithium a zároveň se lithium nevyplatí těžit, protože v elektromobilech bude sodík :D )

    no a našel jsem pár článků co se zabývají (ale hodně hypoteticky) sodíkem v elektromobilech, ale nebyla tam zmíněná hustota a podobně. Levnější by to asi být mohlo a pokud ta hustota bude ok, tak pro malá auta (do 40kWh) by se sodíková baterka i mohla vejít.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no inak ked uz sme u toho ioniqu tak videl som ioniq 5 nazivo a je to teda velke jako krava, z fotiek a videi mi to prislo ako nejaky hatchback, ale mal som dost skreslenu predstavu :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam