• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    MINER: S izolací počítej tak min 20mm...
    MINER
    MINER --- ---
    TEAPACK: průměr samozřejmě, páč jsme se bavili o šířce a cm/mm, ne mm2.

    Průřez 120 mm2 je průměr 11 mm, takžes došel k menšímu průměru, jen jsem dal větší rezervu, páč se nechci handrkovat, o něčem, co neni problém, čímž bych tuto debatu ukončil.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Nezkoumal jste někdo nové podmínky dobíjení od ČEZu? Proč je tak nutné vypovídat stávající smlouvu a nejde to nějakým automaticky schváleným dodatkem?
    PS: Jen jsem se registroval pro bezplatné dobíjení u Kauflandu, žádnou jinou smlouvu s nima nemám ;-)

    Vážený zákazníku,
    rádi bychom Vás touto cestou informovali o tom, že v rámci zlepšování a rozšiřování našich služeb, je nutné přistoupit k revizi Vaší smlouvy o poskytnutí služby Elektromobilita, a to s platností od 01.01.2023.

    Z tohoto důvodu je nutné Vaši stávající smlouvu vypovědět a potvrdit novou smlouvu odkazující na aktualizované obchodní podmínky. Výpověď smlouvy je součástí tohoto emailu níže, návrh nové smlouvy a obchodních podmínek naleznete na našem webu pod tímto odkazem Smlouvy, ceník a OPSE | Futurego.cz.

    Novou smlouvu budete moci potvrdit od 01.01.2023 přes portál řidiče nebo mobilní aplikaci FUTUR/E/GO. K tomuto datu bude nutné se k Vašemu FUTUR/E/GO účtu nově přihlásit (svými stávajícími přihlašovacími údaji) a potvrdit Váš souhlas s novou smlouvou a obchodními podmínkami. Bez vyjádření souhlasu s novou smlouvou a obchodními podmínkami nebudete moci po 01.01.2023 dobíjet!

    Po zmíněné aktualizaci Vašeho účtu dojde k zachování funkčnosti mobilní aplikace i všech Vašich RFID čipů ve stávající podobě.

    V případě potřeby další asistentce či vyskytnutí problémů nás neváhejte kontaktovat na emailu: info@futurego.cz.

    S pozdravem
    Tým Elektromobilita ČEZ


    VÝPOVĚĎ SMLOUVY O POSKYTNUTÍ SLUŽBY ELEKTROMOBILITA

    Na základě čl. IV. odst. IV.2 obchodních podmínek služby Elektromobilita tímto vypovídáme Vaši Smlouvu o poskytnutí služby Elektromobilita.
    Výpovědní lhůta v trvání jeden měsíc počne plynout prvým dnem měsíce následujícího po doručení této výpovědi druhé smluvní straně, přičemž zákazník, v případě, že neuzavře smlouvu novou, je povinen vrátit RFID čip/y do 30 dnů od ukončení platnosti smlouvy.
    Poskytování služby Elektromobilita na základě Vaší stávající smlouvy skončí dne 31.12. 2022.

    Ing. Veronika Němcová
    Projektová manažerka ZK agendy

    Ing. Tomáš Chmelík, Ph.D.
    Manažer útvaru realizace a správa dobíjecích stanic
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Jeste porad jsme se s akumulatorama nedostali tak daleko, aby bylo 800V fakt potreba. A pak uz mozna budem pouzivat kabely z grafitovejch nanotrubic a tech 400V bude stacit :D
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: 1) Sauce? Ať to počítám, jak to počítám, na tvých 17 se nedostanu ani jediným způsobem (mluvíš o průřezu, nebo průměru?)
    Mně teda vychází, že by ten kabel měl mít průřez minimálně 2 x 120 mm2, což už není žádný kabílek, ale pořádný hovado, který ani v licně nebude user-friendly pro blondýnku nabíjející si svého Taycana ;)

    2) jaký na to použiješ konektor? když budeš mít 0.001 Ohmu přechoďák, tak ti to při těch 900 A udělá 800 W ztrátu na tom konektoru a to už je celkem slušný topení.

    BOBASH: No, v tom článku píšou 900A a 360kW, což vychází na těch 400V ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak podme na to, Munro&Associates uz isto zhavia mikrometry, aby mohli merat uniformnost skvir :)

    Impact has started — Lightyear 0 has gone into production
    https://lightyear.one/articles/impact-has-started-lightyear-0-has-gone-into-production
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Opravdu rychlý nabíjení umí jen auta co mají 800V architekturu a ne 400V. A hádám, že jestli přijde něco ještě výrazně rychlejšího, tak to napětí bude zase vyšší.
    MINER
    MINER --- ---
    TEAPACK: 2 × 17 mm by mělo stačit:) Před trolením použij Google. Tohle je ten nejmenší problém…
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: a připojovat to budeš jak? dva měděný pásy široký 5 cm pod M20 šroub?
    Nejde o to, jestli to zvládneš někde naakumulovat, ale o to, čím to dostaneš do auta, když tam rvou 900A při 400V
    MINER
    MINER --- ---
    BUMBAR: kondenzátory může mít i nabíječka. Největší otázka u mě je, jak velký/těžký takový kondenzátory musí být v autě.
    BUMBAR
    BUMBAR --- ---
    Jako mít baterku co to teoreticky zvládne je fajn, ale furt to narazí na limity fyziky. Ať vymyslí cokoliv, tak dobíjet 100 kwh baterku v řádu minut bude o hubu čistě díky objemu přenášený energie.
    MINER
    MINER --- ---
    R_U_SIRIOUS: tohle vypadá jako too good to be true...
    Nápad je super, jak to, že jsou první, koho napadlo, že to není baterie NEBO kondenzátor, ale obé

    Čekám, jestli se neobjeví nějaký chyták. Jako třeba velikost kondenzátorů...

    Ale rozhodně zajímavý vstup!
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Rychlejší než tankování. Nová hybridní baterie pro elektromobily se nabije za pouhých 72 sekund – VTM.cz
    https://m.vtm.zive.cz/clanky/rychlejsi-nez-tankovani-nova-hybridni-baterie-pro-elektromobily-se-nabije-za-pouhych-72-sekund/sc-870-a-219508/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Docela zajímavé video od Riche, pořídil si Rivian a jel s ním na trip. Bohužel se ukazuje jak moc velkej plus je ta Tesla síť nabíječek a že je fakt ještě co dohánět :/

    Driving 12 hours to confront the dealership that tried to scam customers with a FAKE EV pickup truck
    https://www.youtube.com/watch?v=eosf7CeSGyA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Určitě nedělá, protože takovou věc by dělal marketing/PR a to nemaj.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Ahoj, hele dělá Tesla v US (nebo kdekoli jinde), že doporučuje roadtripy? Ve smyslu udělá hezkou mapku kam si zajet, dá tam místa kde se dobiješ superchargerem, kde si zastavíš na něco hezkýho atd. Nemyslím perzonifikovaný, ale třeba jako reklamu kde udělali novou sít superchargerů. Koukal jsem že jeden automaker to dělá a hledal jsem co Tesla a nic jsem nenašel.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    American EVs reduced gasoline consumption by just 0.54% in 2021 | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2022/11/american-evs-reduced-gasoline-consumption-by-just-0-54-in-2021/

    hodně zajímavých čísel

    In total, Argonne calculates that US plug-in vehicles have driven nearly 70 billion miles since 2010, consuming 22 TWh of energy in the process.

    For 2021 specifically, plug-in vehicles saved about 690 million gallons of gasoline—about two days of consumption—and reduced CO2 emissions by 5.4 million metric tons, consuming 6.1 TWh in the process.

    Za 2022 to bude zase někde jinde, protože letos prodeje dosáhnou nových rekordů
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A ty máš kombík nebo něco, kam může lítat bordel?

    Já třeba vidět dozadu potřebuju zhruba tak každou jízdu a zvlášť když couvám. A sklo se umí zasrat poměrně účinně i jen v dešti. Kamerka taky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BMW to produce radically upgraded EV batteries in Hungary | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-produce-radically-upgraded-ev-batteries-hungary
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Ipace má zadek hodně podobnej té ev6, taky nemá stěrač, ze začátku jsem byl zklamanej, ale nakonec zjistil, že se okno docela dobře čistí samo, protože je nad ním "křídlo", které na něj tlačí vzduch. Je ale pravda, že hlavně couvám podle kamerky, která má ostřik, bez něj by to asi nešlo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIGHTHUNTER: iba jih moravy, rocny najezd cca 15k, paradoxne najviac asi na sever svk, je pravda ze jak je to elektrina tak si to moc clovek nebude pucovat pocas tankovania na benzinke
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam