• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    OMNIHASH: Ok, já měl jako spřežení dopravník s koňmy. Vlak jsem za spřežení nikdy nepovažoval.
    stále ale tedy platí, že koňské spřežení s dopravníkem, žádného klučinu s červenou vlaječkou mít nemuselo. Nebo muselo?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    TEAPACK: lokomotiva ne, ale vlak jo, když spřáhneš lokomotivu, tendr a vagónky!


    The most strict restrictions and speed limits were imposed by the 1865 act (the "Red Flag Act"), which required all road locomotives, which included automobiles, to travel at a maximum of 4 mph (6.4 km/h) in the country and 2 mph (3.2 km/h) in the city, as well as requiring a man carrying a red flag to walk in front of road vehicles hauling multiple wagons.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    OMNIHASH: spřežení je lokomotiva? O.o
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    TEAPACK: jak nemuseli? Red flag act 1865 málo studoval si, padawane!

    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    JYRKA: vidíš, píšu si na seznam ;)
    Řidička je myslím v top5 ženských povoláních i ve švédsku ;)

    KEB: poslíčky/kurýry máš dodnes a kluci s praporkem byli jen byrokratická nutnost u aut. Před spřežením nikdy běhat nemuseli.
    KEB
    KEB --- ---
    JYRKA: poslíčci co nosili vzkazy, ty zničil Graham Bell. A kluci co běhali s praporkem před auty
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TEAPACK: ehm, spojovatelka v telefonní ústředně? Koneckonců, sekretářka byla dříve nejčastější ženské povolání v USA. Teď je to řidič. Nesázel bych na něj.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    GIOMIKY: jedná profese která dodnes zanikla kvuli automatizaci je LiftBoy.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    GIOMIKY: Práci lidem bral i parní stroj…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: Aha.

    Běž prosímtě někam do fabriky rozbíjet stroje a nepleť se tady do smysluplný debaty.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Byl jsem jako ty. Obdivoval jsem inteligentní stroj. Myslel jsem si, že je v tom budoucnost. Ale když vidím, kam to vede. V laboratoři se to hezky zkoumá. Píšou se o tom hezky články. Ale reálně to bere lidem práci. A chvíle, kdy jsem získal odpor k umělé inteligenci byla, když jsem zahlédl první články o počítačem zdokonaleném zabíjení. To je všechno, co ti k tomu můžu říct.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: Nevím, jak souvisí použití AI v boji s tím, jestli je trolley problem u autonomního auta relevantní problém nebo ne.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    BOBASH: Jsme v nesprávné diskuzi na tohle téma. Myslím, že sem by se pokračování hodilo lépe:
    [Artificial Intelligence AI]
    Za sebe bych to souhrně vyjádřil nějak takhle:
    [GIOMIKY @ Artificial Intelligence AI]
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: Názor můžeš mít jakej chceš, fakta jaký chceš mít nemůžeš.

    "Trolley problem" je záležitost, která se kolem autonomních aut řeší v médiích a rozebírají to amatéři, odborníci na problematiku se vesměs shodujou na tom, že problémy jsou úplně jinde a tohle je takový populární téma do nedělní přílohy novin, ne seriózní problém.

    Jinak umělá inteligence především neexistuje, strojový učení a neuronový sítě NEJSOU umělá inteligence v pravým smyslu. Proto v mnoha ohledech funguje značně nedokonale (viz můj dlouhej post níž), ale to je spíš o důvod víc, proč "trolley problem" není skutečnej problém.

    Zatím spíš řešíme, jestli tě autonomní řízení nezabije tím, že ho omylem napadne zkusit projet betonovej sloup.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    BOBASH: Nevm, co ti k tomu říct. Je to můj názor. Můžeš s ním nesouhlasit, můžeš argumentovat proti, ale nebudu ti vyvracet ten tvůj. A ten je, že to není řešitelné. A umělá inteligence funguje hezky, ale ne perfektně. Ve všech případech použití.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    BOBASH: ¯\_(ツ)_/¯
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: To je víceméně virtuální problém.

    Situací, které by v množině řešení měly "zabráním srážce jinou srážkou" je v reálu naprosté minimum a obecně budou řídící algoritmy cílit na nejmenší pravděpodobnost srážky (nejvyšší pravděpodobnost jejímu zabránění).
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Doufám, že už se vyřešil problém, zda-li bude v nerozhodné situaci mít přednost život řidiče, který si platí předplatné za vyhřáté sedačky nebo člověka, který přechází ulici, když bude řídit umělá inteligence.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam