• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano Mlho, to už jsme tu řešili, že dodávka na rozvoz zboží po městě si i s malým dojezdem vystačí (teda pokud to není něco jako eCrafter kterej reálně ujede asi 120).

    Ale pak jsou taky dodávky co slouží k jiným věcem, a tam je ten dojezd k hovnu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na margo dojazdu dodavok, toto si objednal amazon u rivianu s dojazdom 240 km a bohato im to staci

    The Rivian Electric Amazon Delivery Van Is Highly Innovative and Incredibly Cool
    https://www.youtube.com/watch?v=3CWCqJl0BEs
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To je se správnou nabíjecí kartou i teď. A až se elektrika vrátí na ceny nerozhozený válkou, tak bude zase.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A kde budu nabijet kdyz bydlim v panelaku?
    V Praze funguji nabíječky pro elektromobily zabudované v lampách veřejného osvětlení - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/v-praze-funguji-nabijecky-pro-elektromobily-z-poulicnich-lam/r~f669dd167ae211eda873ac1f6b220ee8/

    Zatim 25x22kW
    Snad to bude casem financne prijatelne ( = levnejsi nez benzin)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    OMNIHASH: Ok, já měl jako spřežení dopravník s koňmy. Vlak jsem za spřežení nikdy nepovažoval.
    stále ale tedy platí, že koňské spřežení s dopravníkem, žádného klučinu s červenou vlaječkou mít nemuselo. Nebo muselo?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    TEAPACK: lokomotiva ne, ale vlak jo, když spřáhneš lokomotivu, tendr a vagónky!


    The most strict restrictions and speed limits were imposed by the 1865 act (the "Red Flag Act"), which required all road locomotives, which included automobiles, to travel at a maximum of 4 mph (6.4 km/h) in the country and 2 mph (3.2 km/h) in the city, as well as requiring a man carrying a red flag to walk in front of road vehicles hauling multiple wagons.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    OMNIHASH: spřežení je lokomotiva? O.o
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    TEAPACK: jak nemuseli? Red flag act 1865 málo studoval si, padawane!

    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    JYRKA: vidíš, píšu si na seznam ;)
    Řidička je myslím v top5 ženských povoláních i ve švédsku ;)

    KEB: poslíčky/kurýry máš dodnes a kluci s praporkem byli jen byrokratická nutnost u aut. Před spřežením nikdy běhat nemuseli.
    KEB
    KEB --- ---
    JYRKA: poslíčci co nosili vzkazy, ty zničil Graham Bell. A kluci co běhali s praporkem před auty
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    TEAPACK: ehm, spojovatelka v telefonní ústředně? Koneckonců, sekretářka byla dříve nejčastější ženské povolání v USA. Teď je to řidič. Nesázel bych na něj.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    GIOMIKY: jedná profese která dodnes zanikla kvuli automatizaci je LiftBoy.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    GIOMIKY: Práci lidem bral i parní stroj…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: Aha.

    Běž prosímtě někam do fabriky rozbíjet stroje a nepleť se tady do smysluplný debaty.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Byl jsem jako ty. Obdivoval jsem inteligentní stroj. Myslel jsem si, že je v tom budoucnost. Ale když vidím, kam to vede. V laboratoři se to hezky zkoumá. Píšou se o tom hezky články. Ale reálně to bere lidem práci. A chvíle, kdy jsem získal odpor k umělé inteligenci byla, když jsem zahlédl první články o počítačem zdokonaleném zabíjení. To je všechno, co ti k tomu můžu říct.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: Nevím, jak souvisí použití AI v boji s tím, jestli je trolley problem u autonomního auta relevantní problém nebo ne.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    BOBASH: Jsme v nesprávné diskuzi na tohle téma. Myslím, že sem by se pokračování hodilo lépe:
    [Artificial Intelligence AI]
    Za sebe bych to souhrně vyjádřil nějak takhle:
    [GIOMIKY @ Artificial Intelligence AI]
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: Názor můžeš mít jakej chceš, fakta jaký chceš mít nemůžeš.

    "Trolley problem" je záležitost, která se kolem autonomních aut řeší v médiích a rozebírají to amatéři, odborníci na problematiku se vesměs shodujou na tom, že problémy jsou úplně jinde a tohle je takový populární téma do nedělní přílohy novin, ne seriózní problém.

    Jinak umělá inteligence především neexistuje, strojový učení a neuronový sítě NEJSOU umělá inteligence v pravým smyslu. Proto v mnoha ohledech funguje značně nedokonale (viz můj dlouhej post níž), ale to je spíš o důvod víc, proč "trolley problem" není skutečnej problém.

    Zatím spíš řešíme, jestli tě autonomní řízení nezabije tím, že ho omylem napadne zkusit projet betonovej sloup.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    BOBASH: Nevm, co ti k tomu říct. Je to můj názor. Můžeš s ním nesouhlasit, můžeš argumentovat proti, ale nebudu ti vyvracet ten tvůj. A ten je, že to není řešitelné. A umělá inteligence funguje hezky, ale ne perfektně. Ve všech případech použití.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam