• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: mozes skusit nejaku trasu pri 110 km/h? To je moja obvykla cestovna rychlost na dialnici, tak ze kolko by to usetrilo
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tak v sobotu jsem jel do Drazdan a zpet a vzalo to skoro 100% baterky (celkem 62 kWh + nejaky ghost drain). Nabijeni na superchargeru za 1000,- V zime to chce fakt asi jezdit pomalu a nenabijet na drahych nabijeckach :)

    Nejhorsi byl usek Praha - Lovosice s 325 Wh/km (86 km/h avg, 150 km/h top speed).
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    Lubo ze STRV ma prvniho plaida v CR :)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Tesla Self Driving vs Everyday Roads!
    https://youtu.be/9nF0K2nJ7N8
    KEB
    KEB --- ---
    Norsko se obrací zády k plynu a ropě, chce se stát obnovitelnou supervelmocí. Oslo již elektrifikovalo většinu trajektů - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/norsko-se-obraci-zady-k-plynu-a-rope-chce-se-stat-obnovitelnou-supervelmoci-oslo-jiz-elektrifikovalo-vetsinu-trajektu/
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: jinak tam teda plkaj naučený fráze, vlastně jediný zajímavý je tam tohle číslo.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    v historii to nevidim, tak nejaky zimni data.

    Dojezd elektromobilů v zimě: Známe data studie
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-jak-moc-klesa-v-zime-elektromobilum-dojezd-studie-ukazuje-tvrda-data-40417531?
    ABS
    ABS --- ---
    A snad ještě jedna věc. Jakkoliv schopni asistenčních systémů taky jsou opravdu dobré. V zimě a sněhu funguje adaptivní tempomat Toyoty lépe. Máloco je horší než prudce brzdící auto bez zjevného důvodu, ale opět bych to spíše spojil se sněhem, v létě jsem to nezaznamenal.
    Pro srovnání Toyota napíše adaptivní tempomat je vypnutý.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ABS: V aplikaci se ted daji uz i otevrit dvere, kdyby nahodou klika byla zamrzla :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Pred par dnama jsem zapomel nechane rozmrazovani na max neco pres hodinu a vzalo si to 11% baterky :D Jinak na delsich trasach je to tak cca +30% spotreba (misto -33% na pravidelne trase to bere -44%).

    Jinak rozmrazovani mi prijde rychle u Tesla M3, akorat u EV je blbe, ze se mu nezahrejva kapota od motoru a muze na ni zustavat led :)
    ABS
    ABS --- ---
    MINER: spotřeba v zimě byla okolo 20-22kWh, asi celkem ok, nějakých 300-350km by ta verze long range dojela. Vytopení je malý problém.
    Ostatně zde je jeden extra komentář, pokud by to bylo moje auto určitě bych spároval a aplikací a nechal si celé auto vytopit předem. Měl jsem jenom půjčené, tak toto jsem neřešil.
    I tak vezmu li v úvahu vše, lépe se mi v zimě jezdí s hybridní RAV4 AWD, co má manželka.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    MINER: Pro dnešní dotykové ovládání v autech už je to už horší než bejvávalo, ale zase když si vezmeš černý, tak aspoň vypadáš jako vrah :-)
    MINER
    MINER --- ---
    Díky za sdílení zimních zkušeností.
    Zajímalo by mě, kolik z té zvýšené spotřeby je na úvodní vytopení auta, tedy jak se spotřeba změní při dlouhé jízdě.

    Vánoční trhy Berlín?:)
    MINER
    MINER --- ---
    ABS: Rukavice! Simulace vyhřívaného volantu v jakémkoliv autě:)
    ABS
    ABS --- ---
    Pokud by nekdo hledal praktickou zkusenost z elektromobility:
    i. muj Hyundai je jiz mesic v servisu, nebot nemaji nahradni dil > tak ci onak dukaz, ze ta technologie jeste nedospela, byt zde jde pouze o mizerny supply chain Hyundai, pro uzivatele to je ale stejny vysledek > jsem na ne velice na...ny
    ii. docasne jsem si zapujcil Tesla M3 (tusim z roku 2020). Popravde hodne divnych veci, ale veskrze dobry dojem na mne to auto zanechalo. Snad pouze 2 veci by pro mne osobne znamenaly problem. Zaprve neni to moc zimni auto, strasne pomale odmraznei predniho okna, chybi vyhrivany volant, ten ale tusim u novych uz je, a ty kliky nejsou v zime s rukavicemi idealni take. Za druhe pro mne nepohodlna pozice za volantem, diky velice vysoke podlaze si nemohu pohodne pokrcit nohy. Neni to zasadni, ale u cesty nad 1/2 h mne to jiz stvalo. Ten druhy prvek je ale velice individualni.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KORKMAZ: u mě se spotřeba zvedla z 22 na 32, ale je to tím, že neustále jezdím krátké trasy...sotva auto vyhřeju, už parkuju a než nastartuju, už je zase studený. Plus jsem si teda šel párkrát v noci zasmykovat na velký parkoviště :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Pokud to není provokativní dotaz, tak jak jste na tom teď s dojezdem vs. normál? S VW eUp registruju tak -35%, ale nějak extra přesně na jednotky % si to neeviduju. S tím jak teď moc slunce nesvítí, tak je to (nejen ekonomicky) blbost. Ještě že zimáky stály komplet necelýho bůra :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano Mlho, to už jsme tu řešili, že dodávka na rozvoz zboží po městě si i s malým dojezdem vystačí (teda pokud to není něco jako eCrafter kterej reálně ujede asi 120).

    Ale pak jsou taky dodávky co slouží k jiným věcem, a tam je ten dojezd k hovnu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto nie je uplne o elektromobiloch, iba staci pozriet koniec cca od 11:30, kde hovoria nieco k bezpecnosti baterie

    SIMPLY CLEVER PODCAST - 50 let crash testů ve ŠKODA AUTO
    https://www.youtube.com/watch?v=XRBjg2aLnUs
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam