• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Asi je to o pristupu automobilky a individualni definici "generace". Ja bych Plaid povazoval aspon za gen 3 nebo 4. Stejne jako novej Model 3 je pro me gen 2. Jako uzivatele me treba interier a jizdni vlastnoti zajimaji mnohem vic nez nejake plechy, ktere ani nevidim.

    Kdyby Plaid krom vsech zmen co ma, jeste komplet zmenil karoserii, tak uz by to rovnou mohl byt Model 4 nebo tak neco :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ne, není to jako řešit to podle barvy. A "znatelný facelift" nedostala, nezměnil se jedinej plech, změnila se jen přední maska/nárazník.

    A základní tvar karoserie, především umístění a tvar A-sloupků a celá sekce mezi přední nápravou a volantem, sekundárně pak věci jako tvar otvorů na okna (těch skutečných, v plechu, ne jak to vypadá zvenku) jsou definující rysy toho, čemu se říká "platforma". Protože tohle jsou ty nejdražší věci, co změnit a obvykle se mění jen když se navrhuje celý nový auto.

    Mimochodem – třeba pojem "platforma" už dávno neznamená "postavili jsme to na stejným podvozku", ale primárně sadu rozměrů, vzdáleností a případně komponent, většinou v prostoru zhruba právě od motoru k volantu.

    A Model S má pořád nejen stejný skelet a stejnou konstrukci (S nepoužívá ty mega odlitky jako menší Tesly, pokud vím), ale má taky stejnou naprostou většinu mechaniky, třeba nápravy a tak.

    Jestli se tam něco změnilo, tak:
    – motory. Ty se běžně mění nejen při faceliftu, ale i mimo facelifty, a s dost výrazně větším rozdílem (viz porovnání s tím Mercedesem). To, že Plaid má větší elektromotory je technicky menší rozdíl než mezi Octavií 1.0 TSI a 2.0 TSI i V TOM SAMÝM ROČNÍKu.
    – Elektronika. Dtto, často se změní kompletní elektronická architektura při faceliftu a je to furt facelift. Viz Superb3FL a přechod na MIB3.
    – Interiér. Změnit interiér je nejtypičtější součást faceliftu.

    Mimochodem, takovej detail, ad "jak se to hrozně mění". Třeba docela známá věc (a průser) je, že na Plaidu nezměnili ani brzdy. To je přitom takovej základ, co každá příčetná automobilka udělá, když dělá výkonnější verzi nějakýho auta. Třeba i pitomej Kodiaq RS, kterej má asi o 50 koní víc než ten "obyčejnej", dostal výrazně větší brzdy. Plaid má proti základnímu Modelu S asi třikrát víc koní, ale brzdy má furt stejný.

    Překvapivý výsledek je, že ten pasráč moc nebrzdí.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Resit generace podle tvaru karoserie mi prijde asi podobne, jako kdyz zenske vybiraji auto podle barvy. Stejne jako treba u telefonu jsou hlavni ty vnitrnosti a funkce, ktere to ma. To se u Modelu S zmenilo a jelikoz S byla prvni masove vyrabena Tesla, tak si myslim, ze z te puvodni verze uz tam neni stejny ani jeden sroubek. To, ze ma karoserie stejny tvar je preci uplne vedlejsi. Navic i ta karoserie dostala znatelny facelift.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    PETER_PAN: v CR je 130. jestli si nechavas 50 metru a neproblikavas, gratuluju k pricetnosti a zdravim.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    TADEAS: Take jezdim 150-160 a ne protoze specham. Protoze je to je prijemna cestovni rychlost, adekvatni tomu prostoru, bezpecna a nikoho neomezuju - narozdil od tebe.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: To ano, protože málo lidí je až takovej kreténů, aby vybrzďovali. Lepit se na prdel je taky kreténský, ale přeci jen ne tolik.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: na tvoje arugumentace nemam, jen z vlastni zkusenosti se z 90% setkas vic s lepicem nez s vybrzdovacem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Obojí špatně samozřejmě je, ale nedodržení bezpečný vzdálenosti se změní v opravdovej průser až v případě, že se stane něco dalšího (něco přiměje toho vpředu brzdit). Vybrzďování už z toho krizovou situaci dělá. Zbývá tam o jeden "krok do průseru" míň.

    Když vybrzďuješ, musí ten druhej něco aktivně začít dělat, aby se vyhnul srážce. Ekvivalentem z druhý strany není lepení se na prdel, ale to, když bys za tím před sebou prostě nezabrzdil a čekal, že se uhne, jinak do něj narazíš.

    Vybrzďování je aktivní útok smrtící zbraní.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: u toho vybrzdovani mas moznost se zachovat defenzivne, ale u lepeni jsi v pasti, oboji je spatne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Vybrzďování je o něco horší, protože tím aktivně vytváříš krizovou situaci. Lepením se jen zvyšuješ její riziko.

    Špatně je oboje, ale vybrzďování je o třídu horší, je to zhruba jako máchat někomu před ksichtem nabitou a odjištěnou zbraní.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: dobre, je to vsechno?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: kdyz se na tebe nekdo lepi tak me to prijde uplne stejny mozna jeste horsi nez to vybrzdovani
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TADEAS: Ne, prostě jen nelez na silnici, protože jezdíš jako nebezpečnej kretén. Dík.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: dobre, jeste nejakej komentar, muzes klidne vsechno do jednoho prispevku, at to povidani mame zasebou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TADEAS: Klíčky od auta, tamtéž.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Zpomalením ho neohrozíš, sice to nic neřeší a je to trochu debilní, ale furt ne tolik jako kokot co se tlačí na někoho kdo nemá kam uhnout.

    Na druhý straně je zase blbý, že spousta lidí z levýho pruhu neuhne, i když mají vedle sebe půl kilometru místa, pokud za nima nejsi dost blízko nebo o sobě nedáš vědět. Prostě pojede 120 v levým, protože 500 metrů před ním je něco co bude časem chtít předjet.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: rozkaz, jeste neco?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TADEAS: Řidičák. Prosím odevzdej v nejbližším kontejneru na plasty.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TADEAS: To není o soucitu. To je o tom, že záměrně způsobit krizovou situaci (což vybrzdění je), je úplně nejhorší věc, kterou můžeš na silnici udělat.

    Pokud ti to navíc přijde normální i potom a neudělals to jen v návalu vzteku a neříkáš si potom, že to asi byla kravina, tak bys vůbec neměl mít papíry a neměl bys jezdit po silnici.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    BOBASH: diky za rozbor situace, jsem neco dluzen?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    PETER_PAN: po 100tis km na d1 behem asi dvou let kdy tyhle magory vidis kazdej den nemam soucit. samozrejme, ze se mi nejlip jede 160, kvuli lidem, ktery spechaj delat svuj big biznis ,)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam