• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Naprostá většina těch značek to má vymyšlený nějak tak, aby to šlo používat i v zimě.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Na jednu stranu souhlasim s tim, ze veci co dobre funguji neni otreba menit, ale na druhou stranu Tesla se nebala spoustu veci vymyslet znova a vylepsit. Diky temhle "blbostem" je tak popularni.

    V dobe, kdy vychazel Model X, bylo potreba usetrit kazdej watt.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: A kokoti jsou teda konstruktéři / ředitelé ve všech značkách, které používají ty nevystupující kliky? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Stará. Nová nevím, ale pochybuju, že bude jednodušší než klika, která se nemusí vysouvat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a ktora? ta stara ci nova? lebo tie nove su naopak jednoduchsie a nie zlozitejsie, to video tu uz niekde prebehlo

    Tesla Is Lightyears Ahead Of... Tesla
    https://www.youtube.com/watch?v=Bea4FS-zDzc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak třeba když jedeš na hory, tak obvykle neparkuješ v hotelový garáži, protože jí hotely moc nemaj, žejo. A to je taková typická situace, kdy to zamrzne.

    Ale pointa je jinde – pointa je v tom, že řešení Tesly NEMÁ ŽÁDNOU VÝHODU. Teda kromě toho, že to hustě vypadá. Je to stejný jako Falcon Doors, celoprosklená střecha, kvůli který musí být Model 3 sedan, absence displeje před řidičem nebo HUD v trojce, yoke nebo komplet celej Cybertruck a jeho idiotskej exoskeleton (kterej to vypadá že v sérii nebude a bude to úplně jiný auto :)).

    Prostě se vezme řešení, který je úplně jednoduchý, elegantní, efektivní a funkční za naprostý většiny okolností, a nahradí se po všech stránkách složitějším, ale zato horším řešením. Bonusový body pak u Modelu S, kde ta klika ještě navíc stojí 20 tisíc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ako casto sa ti stalo, ze si niekam isiel a potom poobede/vecer ked si sa vracal si mal zamrzle auto? toto je skor ranny problem, kazdopadne v clanku sa pise, ze to nie je problem iba tesly, ale to by si si ten clanok musel precitat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tohle je typický uvažování Tesly. Udělali jsme kreténskou kliku, která za situace, která na mnoha místech planety není nijak vzácná (je zima) neplní funkci, kterou mnohem jednodušší a levnější kliky plní úspěšně a spolehlivě víc než 100 let.

    Je to ale v pořádku, protože jsme na ty dveře kromě kreténský kliky dali taky elektromagnetickej odskok a celý jsme to propojili s aplikací v telefonu, takže když mi nejde v mrazu otevřít auto, můžu vytáhnout z kapsy telefon a šmrdlat po něm mrznoucím prstem, pokud se mi teda ten telefon v době, kdy jsem se pohyboval v mrazu mimo auto, zrovna nevybil a já ho zrovna nepotřebuju nabít z toho auta.

    Ale jasně, udělat kliku, která má díru na ruce a nemůže zamrznout, by zhoršilo aerodynamickej odpor o 0,0001 procenta a nevypadalo by to kosmicky.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: I v tom clanku hned na zacatku pisou, ze se dvere daji otevrit aplikaci ... to mi prijde jako dostatecnej workaround na situaci, ktera nastane max jednou do roka.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Realistická hodnota Tesly je někde na úrovni Fordu, i když budeme počítat optimistickou variantu jejího vývoje. Když započítáme inovace a cool faktor, tak dejme tomu třikrát tolik.

    Takže má ještě tak 50% pádu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Když pominu, že trojka je sedan a tou dírou se poleze dost blbě, tak bych vyloženě chtěl lýzt kufrem do auta za mega a půl, protože jeho konstruktér (respektive majitel firmy, kterej mu to nařídil) je kokot, co dělá věci na efekt a ne na funkci.

    DZODZO: Za prvé můžeš bydlet ve městě, kde garáž nemusí být dostupná ani pro majitele Tesly, za druhý i když máš garáž, tak obvykle tím autem někam jezdíš a pak stojí v mraze a pak chceš jet domů.

    Ale to je prostě Tesla a Muskova potřeba vymýšlet znovu věci, který někdo vymyslel už dávno a všichni je používají proto, že fungujou. Takže vymyslí něco, co je sice hrozně cool, ale má to jedinou drobnou vadu, že to nefunguje.
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: Tesla jen těžila z „cool chlapa“ Muska, tvrdí přední ekonom
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: ono se do zamrzlého auta nedá vlézt přes zadní dveře? Zatím nikdy nezamrzly všechny naráz... :⁠-⁠D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    take to ked si kupis teslu, ale uz ti neostanu peniaze na garaz :)

    Zamrzlá klika tesly, která oblétla internet, ukázala problém některých aut v mrazech - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-zamrzla-klika-tesly-ktera-obletla-internet-ukazala-problem-nekterych-aut-v-mrazech-40418594
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: vyzera ze defaultne to urcuju pri teplote 20 stupnov ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Spaln%C3%A9_teplo ) to teda znamena ze beno je pri tej teplote kvapalne a vodik plynny, preto tie rozdiely
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    DZODZO: Asi na kubík na hodinách na baráku :-D já vůbec nechápu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: to spalne teplo na kubik sa pocita v plynnom skupenstve alebo v nejakom komprimovanom/tekutom stave?
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Jestli jim taky pan Souček nevysvětlil, že ho potřebují 4x tolik kubíků oproti LPG jako nám na poslední přednášce.
    Ono teda, na MJ/kilogramy se pak nikdo už nekouká :-D

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam