• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tam kupodivu nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Atom i X-bow se dají legálně provozovat jen proto, že to jsou malosériový auta, vyráběný v počtech, na který se vztahujou úplně jiný homologační předpisy.

    Kdybys chtěl těch Atomů nebo X-bow prodat sto tisíc ročně, tak už neprojdou.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Posledni dobou mi prijde, ze nejsi vubec objektivni a zbytecne hejtujes vsechno od Muska. Tesla se v zime pouzivat normalne da. Jeste nikdy mi klika nezamrzla a to parkuju venku. Pokud bydlis nekde u Severniho polu, tak si na to neco nastrikas (bud predem jako prevenci nebo pak na rozmrazeni), rozmrazis si auto predem nebo si dvere otevres pres appku. Nevidim v tom vubec zadnej problem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a co model Y? Tam co domrvili? Mensie SUV, ktore su teraz najpredavanejsie je v com krok vedle?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nema, v tom clanku pisali, ze maju rovnaky problem jak tesla :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: " auto s exoskeletonem se v naprostý většině světa nedá z velmi dobrých důvodů legálně provozovat."


    Ariel Atom - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Atom

    KTM X-Bow - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/KTM_X-Bow
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Kdyby bylo potřeba ušetřit každej watt, tak by Model X nebyla skoro třítunová mrcha a neměl by úplně zbytečný, těžký a složitý Falcon Doors, který jsou sice cool, ale zpozdily jeho nástup do výroby snad o rok, protože pořádně nefungovaly.

    Ale ok, tehdy to ještě dávalo smysl, protože X muselo být něčím výjimečný (když už je hnusný jak prdel) a falcon doors mu tu výjimečnost dodaly. Ale s každým dalším modelem jsou ty kokotiny větší a nepraktičtější.

    Kdyby Model 3 měl normální panoramatickou střechu a Musk netrval na jednom kusu skla odpředu dozadu, tak mohl být nejen levnější, ale taky to mohl být mnohem praktičtější liftback.

    Kdyby Cybertruck udělali normálně a nevymysleli úplně kreténskou píčovinu s exoskeletonem, tak by byl dávno ve výrobě. Takhle to podle nějakých fotek co jsem nedávno viděl, vypadá, že to auto vyvíjejí znovu s normálním skeletem, protože, zcela překvapivě, auto s exoskeletonem se v naprostý většině světa nedá z velmi dobrých důvodů legálně provozovat.

    Yoke je idiotskej od začátku do konce, nemá jedinou výhodu a spoustu nevýhod.

    Muskův přínos Tesle už dávno skončil, teď už je na čase, aby ho jako CEO vyhodili, protože jinak tu automobilku pohřbí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Naprostá většina těch značek to má vymyšlený nějak tak, aby to šlo používat i v zimě.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Na jednu stranu souhlasim s tim, ze veci co dobre funguji neni otreba menit, ale na druhou stranu Tesla se nebala spoustu veci vymyslet znova a vylepsit. Diky temhle "blbostem" je tak popularni.

    V dobe, kdy vychazel Model X, bylo potreba usetrit kazdej watt.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: A kokoti jsou teda konstruktéři / ředitelé ve všech značkách, které používají ty nevystupující kliky? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Stará. Nová nevím, ale pochybuju, že bude jednodušší než klika, která se nemusí vysouvat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a ktora? ta stara ci nova? lebo tie nove su naopak jednoduchsie a nie zlozitejsie, to video tu uz niekde prebehlo

    Tesla Is Lightyears Ahead Of... Tesla
    https://www.youtube.com/watch?v=Bea4FS-zDzc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak třeba když jedeš na hory, tak obvykle neparkuješ v hotelový garáži, protože jí hotely moc nemaj, žejo. A to je taková typická situace, kdy to zamrzne.

    Ale pointa je jinde – pointa je v tom, že řešení Tesly NEMÁ ŽÁDNOU VÝHODU. Teda kromě toho, že to hustě vypadá. Je to stejný jako Falcon Doors, celoprosklená střecha, kvůli který musí být Model 3 sedan, absence displeje před řidičem nebo HUD v trojce, yoke nebo komplet celej Cybertruck a jeho idiotskej exoskeleton (kterej to vypadá že v sérii nebude a bude to úplně jiný auto :)).

    Prostě se vezme řešení, který je úplně jednoduchý, elegantní, efektivní a funkční za naprostý většiny okolností, a nahradí se po všech stránkách složitějším, ale zato horším řešením. Bonusový body pak u Modelu S, kde ta klika ještě navíc stojí 20 tisíc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ako casto sa ti stalo, ze si niekam isiel a potom poobede/vecer ked si sa vracal si mal zamrzle auto? toto je skor ranny problem, kazdopadne v clanku sa pise, ze to nie je problem iba tesly, ale to by si si ten clanok musel precitat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Tohle je typický uvažování Tesly. Udělali jsme kreténskou kliku, která za situace, která na mnoha místech planety není nijak vzácná (je zima) neplní funkci, kterou mnohem jednodušší a levnější kliky plní úspěšně a spolehlivě víc než 100 let.

    Je to ale v pořádku, protože jsme na ty dveře kromě kreténský kliky dali taky elektromagnetickej odskok a celý jsme to propojili s aplikací v telefonu, takže když mi nejde v mrazu otevřít auto, můžu vytáhnout z kapsy telefon a šmrdlat po něm mrznoucím prstem, pokud se mi teda ten telefon v době, kdy jsem se pohyboval v mrazu mimo auto, zrovna nevybil a já ho zrovna nepotřebuju nabít z toho auta.

    Ale jasně, udělat kliku, která má díru na ruce a nemůže zamrznout, by zhoršilo aerodynamickej odpor o 0,0001 procenta a nevypadalo by to kosmicky.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: I v tom clanku hned na zacatku pisou, ze se dvere daji otevrit aplikaci ... to mi prijde jako dostatecnej workaround na situaci, ktera nastane max jednou do roka.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Realistická hodnota Tesly je někde na úrovni Fordu, i když budeme počítat optimistickou variantu jejího vývoje. Když započítáme inovace a cool faktor, tak dejme tomu třikrát tolik.

    Takže má ještě tak 50% pádu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Když pominu, že trojka je sedan a tou dírou se poleze dost blbě, tak bych vyloženě chtěl lýzt kufrem do auta za mega a půl, protože jeho konstruktér (respektive majitel firmy, kterej mu to nařídil) je kokot, co dělá věci na efekt a ne na funkci.

    DZODZO: Za prvé můžeš bydlet ve městě, kde garáž nemusí být dostupná ani pro majitele Tesly, za druhý i když máš garáž, tak obvykle tím autem někam jezdíš a pak stojí v mraze a pak chceš jet domů.

    Ale to je prostě Tesla a Muskova potřeba vymýšlet znovu věci, který někdo vymyslel už dávno a všichni je používají proto, že fungujou. Takže vymyslí něco, co je sice hrozně cool, ale má to jedinou drobnou vadu, že to nefunguje.
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: Tesla jen těžila z „cool chlapa“ Muska, tvrdí přední ekonom
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam