• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Nejděsivější pohled na silnici jsou řidič(ky), typicky kvalitně udržované dámy v luxusních SUV, mluvící do telefonu drženého stylem "žeru pizzu". Proč má někdo X6 za tři miliony, iPhone za třicet tisíc a nedokáže si to připojit přes BT, to nepochopíš.

    Jinak adaptivní tempomat mi přijde že se lidi ještě jsou schopný naučit, ten je docela intuitivní a hlavně nedělá nečekaný věc (moc).

    Ale Lane Assist, Front Assist, to jak vlastně přesně funguje ESP a co umí a co neumí... to hádám chápe děsivě málo řidičů.

    A bude hůř.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: On ten kurs by mel byt i na adaptivni tempomat. Zcela vazne.
    Kdyz si predstavim, ze se tak polovina ridicu ani nenaucila pouzivat hansfree…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: No shit, Sherlock :)

    Na to, aby člověk mohl řídit auto s ADAS, by se měl dělat speciální kurz v autoškole, stejně jako je to u letadel s autopilotama.

    Ano, trochu to popírá smysl těch systémů a některý by se pak možná přestaly montovat. Bylo by to dobře.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Dlouho se tady nikdo nehádal o asistenčních systémech :)
    Asistenční systémy řidiče často rozptylují a matou. Jsou proto dvousečnou zbraní, uvádí průzkum - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-asistencni-systemy-ridice-casto-rozptyluji-a-matou-jsou-proto-dvousecnou-zbrani-uvadi-pruzkum-40418915
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Já pořád Muska za některý věci obdivuju (primárně SpaceX), ale v jiných se chová jako čím dál větší idiot, což bude patrně způsobený uzavřením v echo chamber jeho yesmanů.

    Teslu obdivuju do o něco větší míry, ale vidím tam i spoustu problémů, který na ní čekají – protože pokud se má dostat z role pidiautomobilky (což pořád je, furt ještě nemá objem výroby ani jako Mazda), musí vyřešit kvanta "nudně praktických" věcí jako servisní síť a podobně.

    A ty auta jsou fajn, ale vadí mi následky předchozích dvou věcí, tedy "muskoviny" (zbytečná snaha působit hi-tech jen pro efekt) a to, že je to furt startup a ne automobilka.

    Do budoucna bude potřebovat dvě věci – odejít Muska z pozice CEO a (asi o něco později) merger s opravdovou automobilkou, která má servisní síť, zkušenosti jak dělat auta tak aby fungovaly dlouhodobě a podobně.

    V horizontu 10-20 let přijde o velkou část svojí výjimečnosti, stane se z ní normální prémiová automobilka, nejspíš součást nějakýho koncernu (byť třeba dominantní) a postupně "zmainstreamuje", včetně toho že zmizí myšlenka nabízet omezený množství modelů a téměř nulovou volbu výbavy, šíleně dlouhý modelový cykly a podobně.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Tak Musk, Tesla jako firma a Tesla auta jsou tri dost rozdilne veci. Ja taky Muska posledni dobou nemusim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To je spíš reakce na zdejší muskofilii. Já Tesle a Muskovi uznávám to, že přišli se způsobem, jak lidem prodat elektrický auto a posunuli elektromobilitu tak o dekádu, protože tradiční automobilky by bez nich furt dělaly kokotiny typu Leaf a Bolt.

    Ale Musk směřuje stejným směrem jako kdysi třeba Henry Ford nebo André Citroen, kteří oba posunuli svět aut o hodně dál, ale potom svoje automobilky málem pohřbili.

    Génius i vrah. Musk může Teslu pohřbít stejně rychle, jako ji nakopl | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/byznys/424267-genius-i-vrah-musk-muze-teslu-pohrbit-stejne-rychle-jako-ji-nakopl
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tam kupodivu nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Atom i X-bow se dají legálně provozovat jen proto, že to jsou malosériový auta, vyráběný v počtech, na který se vztahujou úplně jiný homologační předpisy.

    Kdybys chtěl těch Atomů nebo X-bow prodat sto tisíc ročně, tak už neprojdou.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Posledni dobou mi prijde, ze nejsi vubec objektivni a zbytecne hejtujes vsechno od Muska. Tesla se v zime pouzivat normalne da. Jeste nikdy mi klika nezamrzla a to parkuju venku. Pokud bydlis nekde u Severniho polu, tak si na to neco nastrikas (bud predem jako prevenci nebo pak na rozmrazeni), rozmrazis si auto predem nebo si dvere otevres pres appku. Nevidim v tom vubec zadnej problem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a co model Y? Tam co domrvili? Mensie SUV, ktore su teraz najpredavanejsie je v com krok vedle?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nema, v tom clanku pisali, ze maju rovnaky problem jak tesla :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: " auto s exoskeletonem se v naprostý většině světa nedá z velmi dobrých důvodů legálně provozovat."


    Ariel Atom - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Atom

    KTM X-Bow - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/KTM_X-Bow
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Kdyby bylo potřeba ušetřit každej watt, tak by Model X nebyla skoro třítunová mrcha a neměl by úplně zbytečný, těžký a složitý Falcon Doors, který jsou sice cool, ale zpozdily jeho nástup do výroby snad o rok, protože pořádně nefungovaly.

    Ale ok, tehdy to ještě dávalo smysl, protože X muselo být něčím výjimečný (když už je hnusný jak prdel) a falcon doors mu tu výjimečnost dodaly. Ale s každým dalším modelem jsou ty kokotiny větší a nepraktičtější.

    Kdyby Model 3 měl normální panoramatickou střechu a Musk netrval na jednom kusu skla odpředu dozadu, tak mohl být nejen levnější, ale taky to mohl být mnohem praktičtější liftback.

    Kdyby Cybertruck udělali normálně a nevymysleli úplně kreténskou píčovinu s exoskeletonem, tak by byl dávno ve výrobě. Takhle to podle nějakých fotek co jsem nedávno viděl, vypadá, že to auto vyvíjejí znovu s normálním skeletem, protože, zcela překvapivě, auto s exoskeletonem se v naprostý většině světa nedá z velmi dobrých důvodů legálně provozovat.

    Yoke je idiotskej od začátku do konce, nemá jedinou výhodu a spoustu nevýhod.

    Muskův přínos Tesle už dávno skončil, teď už je na čase, aby ho jako CEO vyhodili, protože jinak tu automobilku pohřbí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Naprostá většina těch značek to má vymyšlený nějak tak, aby to šlo používat i v zimě.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Na jednu stranu souhlasim s tim, ze veci co dobre funguji neni otreba menit, ale na druhou stranu Tesla se nebala spoustu veci vymyslet znova a vylepsit. Diky temhle "blbostem" je tak popularni.

    V dobe, kdy vychazel Model X, bylo potreba usetrit kazdej watt.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: A kokoti jsou teda konstruktéři / ředitelé ve všech značkách, které používají ty nevystupující kliky? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Stará. Nová nevím, ale pochybuju, že bude jednodušší než klika, která se nemusí vysouvat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a ktora? ta stara ci nova? lebo tie nove su naopak jednoduchsie a nie zlozitejsie, to video tu uz niekde prebehlo

    Tesla Is Lightyears Ahead Of... Tesla
    https://www.youtube.com/watch?v=Bea4FS-zDzc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak třeba když jedeš na hory, tak obvykle neparkuješ v hotelový garáži, protože jí hotely moc nemaj, žejo. A to je taková typická situace, kdy to zamrzne.

    Ale pointa je jinde – pointa je v tom, že řešení Tesly NEMÁ ŽÁDNOU VÝHODU. Teda kromě toho, že to hustě vypadá. Je to stejný jako Falcon Doors, celoprosklená střecha, kvůli který musí být Model 3 sedan, absence displeje před řidičem nebo HUD v trojce, yoke nebo komplet celej Cybertruck a jeho idiotskej exoskeleton (kterej to vypadá že v sérii nebude a bude to úplně jiný auto :)).

    Prostě se vezme řešení, který je úplně jednoduchý, elegantní, efektivní a funkční za naprostý většiny okolností, a nahradí se po všech stránkách složitějším, ale zato horším řešením. Bonusový body pak u Modelu S, kde ta klika ještě navíc stojí 20 tisíc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam