• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DNF
    DNF --- ---
    Uz se k tomu skoro dostavate, proc ma nekdo auto? Aby se bobash mohl projizdet okreskama ve 150 a rikat tomu testovani? Aby blondyny v SUV kazdej den jezdily do mesta pres obytnou zonu mezi detma s rozhledem 15m+? Zavislost na aute je fakt spatnej a skodlivej zivotni styl, krome toho je to opravdova zavislost. Kazdej autak vam bude vypravet jak bez toho fakt nemuze bejt, jako kazdej alkoholik. Nemlich to samy. Zavislost, jako kazda jina. Pokrivi charakter a uplne odtrhne od sveta. A muze bejt treba na elektriku, to je asi docela jedno. Pche.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Nejděsivější pohled na silnici jsou řidič(ky), typicky kvalitně udržované dámy v luxusních SUV, mluvící do telefonu drženého stylem "žeru pizzu". Proč má někdo X6 za tři miliony, iPhone za třicet tisíc a nedokáže si to připojit přes BT, to nepochopíš.

    Jinak adaptivní tempomat mi přijde že se lidi ještě jsou schopný naučit, ten je docela intuitivní a hlavně nedělá nečekaný věc (moc).

    Ale Lane Assist, Front Assist, to jak vlastně přesně funguje ESP a co umí a co neumí... to hádám chápe děsivě málo řidičů.

    A bude hůř.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: On ten kurs by mel byt i na adaptivni tempomat. Zcela vazne.
    Kdyz si predstavim, ze se tak polovina ridicu ani nenaucila pouzivat hansfree…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: No shit, Sherlock :)

    Na to, aby člověk mohl řídit auto s ADAS, by se měl dělat speciální kurz v autoškole, stejně jako je to u letadel s autopilotama.

    Ano, trochu to popírá smysl těch systémů a některý by se pak možná přestaly montovat. Bylo by to dobře.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Dlouho se tady nikdo nehádal o asistenčních systémech :)
    Asistenční systémy řidiče často rozptylují a matou. Jsou proto dvousečnou zbraní, uvádí průzkum - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-asistencni-systemy-ridice-casto-rozptyluji-a-matou-jsou-proto-dvousecnou-zbrani-uvadi-pruzkum-40418915
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Já pořád Muska za některý věci obdivuju (primárně SpaceX), ale v jiných se chová jako čím dál větší idiot, což bude patrně způsobený uzavřením v echo chamber jeho yesmanů.

    Teslu obdivuju do o něco větší míry, ale vidím tam i spoustu problémů, který na ní čekají – protože pokud se má dostat z role pidiautomobilky (což pořád je, furt ještě nemá objem výroby ani jako Mazda), musí vyřešit kvanta "nudně praktických" věcí jako servisní síť a podobně.

    A ty auta jsou fajn, ale vadí mi následky předchozích dvou věcí, tedy "muskoviny" (zbytečná snaha působit hi-tech jen pro efekt) a to, že je to furt startup a ne automobilka.

    Do budoucna bude potřebovat dvě věci – odejít Muska z pozice CEO a (asi o něco později) merger s opravdovou automobilkou, která má servisní síť, zkušenosti jak dělat auta tak aby fungovaly dlouhodobě a podobně.

    V horizontu 10-20 let přijde o velkou část svojí výjimečnosti, stane se z ní normální prémiová automobilka, nejspíš součást nějakýho koncernu (byť třeba dominantní) a postupně "zmainstreamuje", včetně toho že zmizí myšlenka nabízet omezený množství modelů a téměř nulovou volbu výbavy, šíleně dlouhý modelový cykly a podobně.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Tak Musk, Tesla jako firma a Tesla auta jsou tri dost rozdilne veci. Ja taky Muska posledni dobou nemusim.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To je spíš reakce na zdejší muskofilii. Já Tesle a Muskovi uznávám to, že přišli se způsobem, jak lidem prodat elektrický auto a posunuli elektromobilitu tak o dekádu, protože tradiční automobilky by bez nich furt dělaly kokotiny typu Leaf a Bolt.

    Ale Musk směřuje stejným směrem jako kdysi třeba Henry Ford nebo André Citroen, kteří oba posunuli svět aut o hodně dál, ale potom svoje automobilky málem pohřbili.

    Génius i vrah. Musk může Teslu pohřbít stejně rychle, jako ji nakopl | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/byznys/424267-genius-i-vrah-musk-muze-teslu-pohrbit-stejne-rychle-jako-ji-nakopl
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tam kupodivu nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Atom i X-bow se dají legálně provozovat jen proto, že to jsou malosériový auta, vyráběný v počtech, na který se vztahujou úplně jiný homologační předpisy.

    Kdybys chtěl těch Atomů nebo X-bow prodat sto tisíc ročně, tak už neprojdou.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Posledni dobou mi prijde, ze nejsi vubec objektivni a zbytecne hejtujes vsechno od Muska. Tesla se v zime pouzivat normalne da. Jeste nikdy mi klika nezamrzla a to parkuju venku. Pokud bydlis nekde u Severniho polu, tak si na to neco nastrikas (bud predem jako prevenci nebo pak na rozmrazeni), rozmrazis si auto predem nebo si dvere otevres pres appku. Nevidim v tom vubec zadnej problem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a co model Y? Tam co domrvili? Mensie SUV, ktore su teraz najpredavanejsie je v com krok vedle?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nema, v tom clanku pisali, ze maju rovnaky problem jak tesla :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: " auto s exoskeletonem se v naprostý většině světa nedá z velmi dobrých důvodů legálně provozovat."


    Ariel Atom - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Atom

    KTM X-Bow - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/KTM_X-Bow
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Kdyby bylo potřeba ušetřit každej watt, tak by Model X nebyla skoro třítunová mrcha a neměl by úplně zbytečný, těžký a složitý Falcon Doors, který jsou sice cool, ale zpozdily jeho nástup do výroby snad o rok, protože pořádně nefungovaly.

    Ale ok, tehdy to ještě dávalo smysl, protože X muselo být něčím výjimečný (když už je hnusný jak prdel) a falcon doors mu tu výjimečnost dodaly. Ale s každým dalším modelem jsou ty kokotiny větší a nepraktičtější.

    Kdyby Model 3 měl normální panoramatickou střechu a Musk netrval na jednom kusu skla odpředu dozadu, tak mohl být nejen levnější, ale taky to mohl být mnohem praktičtější liftback.

    Kdyby Cybertruck udělali normálně a nevymysleli úplně kreténskou píčovinu s exoskeletonem, tak by byl dávno ve výrobě. Takhle to podle nějakých fotek co jsem nedávno viděl, vypadá, že to auto vyvíjejí znovu s normálním skeletem, protože, zcela překvapivě, auto s exoskeletonem se v naprostý většině světa nedá z velmi dobrých důvodů legálně provozovat.

    Yoke je idiotskej od začátku do konce, nemá jedinou výhodu a spoustu nevýhod.

    Muskův přínos Tesle už dávno skončil, teď už je na čase, aby ho jako CEO vyhodili, protože jinak tu automobilku pohřbí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Naprostá většina těch značek to má vymyšlený nějak tak, aby to šlo používat i v zimě.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Na jednu stranu souhlasim s tim, ze veci co dobre funguji neni otreba menit, ale na druhou stranu Tesla se nebala spoustu veci vymyslet znova a vylepsit. Diky temhle "blbostem" je tak popularni.

    V dobe, kdy vychazel Model X, bylo potreba usetrit kazdej watt.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: A kokoti jsou teda konstruktéři / ředitelé ve všech značkách, které používají ty nevystupující kliky? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Stará. Nová nevím, ale pochybuju, že bude jednodušší než klika, která se nemusí vysouvat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a ktora? ta stara ci nova? lebo tie nove su naopak jednoduchsie a nie zlozitejsie, to video tu uz niekde prebehlo

    Tesla Is Lightyears Ahead Of... Tesla
    https://www.youtube.com/watch?v=Bea4FS-zDzc
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam