TADEAS: Statisticky je Autopilot samozřejmě bezpečnější než lidskej řidič, protože Autopilot lidi pouštěj jen tam, kde funguje – tedy typicky na dálnici nebo rovným úseku státovky.
Tohle je mimochodem další Muskova ne přímo lež, ale manipulace – statistika nehodovosti lidi s Autopilotem vs. lidi bez. Protože tam, kde se typicky bourá (složitý křižovatky, náročný zatáčky, špatný počasí) autopilota nezapneš, protože tě spíš otravuje.
Jinak ano, Autopilot v použití odpovídajícím jeho schopnostem, tedy ADAS usnadňující řízení/snižující únavu v relativně jednoduchých situacích (jízda po dálnici) je přínosnej bezpečnosti, stejně jako je bezpečnosti přínosnej jakejkoliv jinej ekvivalentní systém. Třeba Asistovaná jízda u Škodovky (kterou zmiňuju záměrně proto, abych připomněl, že Autopilot není ani náznakem autonomní řízení a nijak nevybočuje z toho, co nabízejí tradiční automobilky).
První auto, který jsem měl v ruce a bylo schopný jet po dálnici "skoro samo" (stačilo držet volant nebo na něj občas sáhnout a sledovat co se děje) byla A6 allroad v roce 2012, v tý době ani ne úplně zbrusu novej model. Dojel jsem s ní takhle do Chorvatska, dát 1200 km na jeden zátah bylo díky tomu systému o hodně bezpečnější.
Ale nebylo to schopný jezdit samo, stejně jako sám neumí jezdit Autopilot ani FSD.
A tím, jak je FSD postavený – tedy že primárně řídí počítač a řidič ho hlídá, což je přesně opačnej systém než by měl bejt – je nepoužitelný jako ADAS a funguje jen jako "předstupeň k Lev5", kterýho ale v dohledný době nedosáhne.
Takže je to k ničemu a nebezpečný.