• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Kdybych to řešil předem, tak bych si v první řadě našel ztracenej Powerpass a bylo by to celý jednodušší :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Proč jsi nestáhl appku? Já byl v srpnu 2022, to jsem nebyl připravenej, protože jsem myslel, že dojedu, jenže jsme si udělali výlet, takže jsem se registroval až u stojanu, a nebyl to nijak těžký. Appka pak jela naprosto na pohodu. Teď jsem jel znova a appka je určitě propracovanější než ta od ČEZu, už jen proto, že ti ukazuje aktuální rychlost nabíjení (což doprdele nechápu, proč ta ČEZácká neumí...). Jeden stojan totiž měl jet 150kwh, ale nějak se zasekl na čtyřiceti, tak jsem přepnul na druhej a už fičel maximálkou.

    Jo, vím, že to má umět appka od auta, ale ta nedokáže zobrazit vůbec nic, je uplně dojebaná, zaseknutá, nic nepomáhá u dealera neví co s tím kkti.

    Btw. I-pace jsem právě v Polsku nabíjel nějakou dobu 120kw/h, jinak to oscilovalo kolem 100. I tak, jsem nestihl dojíst kfc a musel to vypínat ať neplatím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Já byl v Polsku bohužel ještě bez Powerpassu, kterej jsem si nechal doma (a nepřidal do telefonu, dement), ale pokud nemáš předem vydanou kartu, tak je Greenway HELL. Nabíjíš na šestnáctej pokus po čtrnáctým zadávání nějaký sračky do internetů.

    S kartou možná dobrý.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Polsko má docela slušnou síť 150kwh+ nabíječek Greenway (o dost lepší než v ČR), okolo dálnic jsou téměř co 30km (včetně třístovek). U té nejrychlejší je cena 14kč/kw bez závazku, takže to není až taková raketa, na tarify jsem se nedíval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OTAZKAKONCE: To už je při ceně blížící se jetýmu Modelu 3 docela drahý...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Abych jen tak nežvanil

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zánovní Tesla model 3 stojí kolem 750-800 - vyzkoušej mobile.de
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak pokud je myšlenka jezdit do Rumunska, tak dokud nebudou Superchargery přístupný pro ostatní značky (což by snad už brzo mělo být, jestli už není), je Tesla jediný řešení. Ionity tam nejsou a spoléhat se na cokoliv jinýho než Ionity nebo SC by se mi takhle daleko fakt nechtělo.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    BOBASH: netuším, nikdy jsem to neridil, jen vím že po tom faceliftu zvedli kapacitu dojezdu o hodně a viděl jsem nějaké testy kde to dojizdelo cca takhle.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OTAZKAKONCE: Ujede jakože reálně ujede i při nějakým normálním použití na dlouhý cesty (tedy dálnice rychlejc než 100, zapnutý topení/klima), nebo že to má 300 WLTP? Oficiální dojezdy jsou většinou reálný ve městě/na okreskách, při rychlejším cestování na státovkách a zejména na dálnici je potřeba mít minimálně 50% rezervu (tedy aby se dalo reálně ujet 300 mezi nabíječkama, potřebuješ typicky WLTP dojezd 450).
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    BOBASH: od roku 2020 to ujede okolo 300. Ten předtím je špatně, souhlas.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    OTAZKAKONCE: poslal jsem omylem odkaz na plugin. Měl jsem na mysli tu e verzi
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OTAZKAKONCE: Původní Ioniq nemá ani náhodou použitelnej dojezd na to, aby se s ním dalo jezdit na dovolenou. Na těch 150 km tam a pak zpět to asi půjde...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RATTKIN: Jestli nemáš milion, tak se na to vyser. Je brzo.

    Jediný, co je znatelně pod milion a v horizontu pár měsíců možná bude ještě víc pod milion, je stará Tesla Model S – ty už začínají být kolem 700, což je ale furt strašlivá raketa za auto, který je deset let starý. Už se díky slevě na nový začínají objevovat trojky kolem 700, to by mohla být jediná cesta.

    Jinak nic. Na 150 km a zpátky bez nabíjení dálniční rychlostí potřebuješ auto s aspoň 60 kWh, spíš 80 kWh baterkou, pokud to máš být schopen absolvovat i třeba v zimě. Na rozumnou cestu do Polska taky tak nějak, Enyaqem 80 do Varšavy je to +3 hodiny, protože tam furt nejsou Ionity, ale ty brzo budou a pak už to bude v pohodě. Rumunsko asi bude problém furt, nicméně s Teslou a kombinací Superchargery/Ionity by to mohlo mít šanci.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    RATTKIN: No a jaký na to máte rozpočet?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Včera jsem naboural rodinné auto, asi to bude vrak, tak přemýšlím o elektromobilu. Má to dneska cenu jako jediné auto pro rodinu s 2 dětmi?
    Budeme mít brzo na střeše soláry, takže nabíjení denně vypadá reálně, mohlo by se nabíjet od cca 14:00. Já pracuju z domova a manželka jezdí denně do práce na zkrácený úvazek, kroužky, nákupy a podob, cca 50 km denně. To je asi v pohodě i s nějakým bazarovým Leafem?

    Občas na výlet do Prahy nebo Vídně 150km a zpět, to asi už Leaf nedá, existuje něco co to dá a nestojí milion?

    Občas jedeme na dovolenou 1000km do polska nebo rumunska, to je asi s EV nereálné, jedině byjsme si museli půjčit benzín?
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: gratuluji, jedním sarkasticky ironickým postem jsi vyvolal hotový shitstorm.

    A já jsem si z toho odnesl, že blowup už je ve svajcu moc dlouho a zapomněl, jak funguje humor smejicich se bestií
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam