• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Díky Gemmingenovi už víme i to, že kastle Modelu S bez problému vydrží přes 1600 kkm, takže 250 nebo 400 kkm je na pohodu…
    Na rozdíl od toho Mercedesu…

    I když u těch 400 kkm už bych měl trochu obavu, že brzo odejde motor…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Dívej, neříkám, že si ji každý musí nezbytně koupit. Je to jen zajímavý pohled na věc a je na každém, jak se rozhodne. Osobně bych radši šel do mírně ojetého modelu 3 za +/- 800 tisíc.
    Co je zajímavé, tak je opravdu výrazný pokles těchto aut, ještě nedávno i hodně ojeté kusy stály přes milión.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jenomže furt kolem tý baterky máš auto, který v případě kusů za 650 tisíc bude mít najeto někde mezi 250 a 400 kkm. Stejně starej éčkovej Mercedes se silným dieselem, dejme tomu E350, která není tak výkonná jako Tesla, ale už se řadí do kategorie "bohatě dostačující" s podobným nájezdem bude stát do 250 tisíc.

    Supercharger zdarma je zajímavá věc, dobrý je taky to, že Model S furt vypadá stejně jako nová Tesla (líp, nová maska je hnusná a yoke je kreténskej), ale furt je to auto s šíleným nájezdem. Kdyby to bylo za půl mega, tak už mi to začne připadat fakt zajímavý. A ono je taky možný, že to tam pokles cen nových Tesel dotlačí.

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=361110079&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=135&makeModelVariant1.modelId=3&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=a8849f92-f4ea-7430-7207-cec222a4eadd&ref=srp

    Tahle je fajn že má novou baterku, ale zase 340 najeto. A ty, co maj najeto málo, zase budou drahý nebo budou mít původní baterky...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Zdarma je i destination charger? Protože pokud jen Supercharger, tak se to vyplatí, jen když bydlíš poblíž (Olomouc, Brno, Humpolec, Praha, Budějovice, Plzeň, Litoměřice).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: vyplatí se to, protože degradace baterie je do 9 % a ještě máš super charger a prémiovou konektivitu zdarma. V US stojí od 25 tis. USD, v Evropě jsem koukal od 650 tisíc Kč s DPH.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: TLDR na 2 nejdůležitější věty?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Povídání o tom, jestli se vyplatí koupit 10 let starou Teslu model S: https://www.youtube.com/watch?v=ys-1YAC_tvs
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Kdybych to řešil předem, tak bych si v první řadě našel ztracenej Powerpass a bylo by to celý jednodušší :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Proč jsi nestáhl appku? Já byl v srpnu 2022, to jsem nebyl připravenej, protože jsem myslel, že dojedu, jenže jsme si udělali výlet, takže jsem se registroval až u stojanu, a nebyl to nijak těžký. Appka pak jela naprosto na pohodu. Teď jsem jel znova a appka je určitě propracovanější než ta od ČEZu, už jen proto, že ti ukazuje aktuální rychlost nabíjení (což doprdele nechápu, proč ta ČEZácká neumí...). Jeden stojan totiž měl jet 150kwh, ale nějak se zasekl na čtyřiceti, tak jsem přepnul na druhej a už fičel maximálkou.

    Jo, vím, že to má umět appka od auta, ale ta nedokáže zobrazit vůbec nic, je uplně dojebaná, zaseknutá, nic nepomáhá u dealera neví co s tím kkti.

    Btw. I-pace jsem právě v Polsku nabíjel nějakou dobu 120kw/h, jinak to oscilovalo kolem 100. I tak, jsem nestihl dojíst kfc a musel to vypínat ať neplatím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Já byl v Polsku bohužel ještě bez Powerpassu, kterej jsem si nechal doma (a nepřidal do telefonu, dement), ale pokud nemáš předem vydanou kartu, tak je Greenway HELL. Nabíjíš na šestnáctej pokus po čtrnáctým zadávání nějaký sračky do internetů.

    S kartou možná dobrý.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Polsko má docela slušnou síť 150kwh+ nabíječek Greenway (o dost lepší než v ČR), okolo dálnic jsou téměř co 30km (včetně třístovek). U té nejrychlejší je cena 14kč/kw bez závazku, takže to není až taková raketa, na tarify jsem se nedíval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OTAZKAKONCE: To už je při ceně blížící se jetýmu Modelu 3 docela drahý...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Abych jen tak nežvanil

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zánovní Tesla model 3 stojí kolem 750-800 - vyzkoušej mobile.de
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak pokud je myšlenka jezdit do Rumunska, tak dokud nebudou Superchargery přístupný pro ostatní značky (což by snad už brzo mělo být, jestli už není), je Tesla jediný řešení. Ionity tam nejsou a spoléhat se na cokoliv jinýho než Ionity nebo SC by se mi takhle daleko fakt nechtělo.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    BOBASH: netuším, nikdy jsem to neridil, jen vím že po tom faceliftu zvedli kapacitu dojezdu o hodně a viděl jsem nějaké testy kde to dojizdelo cca takhle.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OTAZKAKONCE: Ujede jakože reálně ujede i při nějakým normálním použití na dlouhý cesty (tedy dálnice rychlejc než 100, zapnutý topení/klima), nebo že to má 300 WLTP? Oficiální dojezdy jsou většinou reálný ve městě/na okreskách, při rychlejším cestování na státovkách a zejména na dálnici je potřeba mít minimálně 50% rezervu (tedy aby se dalo reálně ujet 300 mezi nabíječkama, potřebuješ typicky WLTP dojezd 450).
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    BOBASH: od roku 2020 to ujede okolo 300. Ten předtím je špatně, souhlas.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    OTAZKAKONCE: poslal jsem omylem odkaz na plugin. Měl jsem na mysli tu e verzi
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OTAZKAKONCE: Původní Ioniq nemá ani náhodou použitelnej dojezd na to, aby se s ním dalo jezdit na dovolenou. Na těch 150 km tam a pak zpět to asi půjde...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam