• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: no, ono toho je trochu vic, hlavne jde o pristup jak se tesla k tem vic nez 400 nehodam zpusobenejm autopilotem stavi, no. Ale ja jsem nepocital s tim ze by to zrovna tebe zaujalo, vsechno je ok, spi dal ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: neco neco heil hitler... was zum teufel... cital som to ale anglicky a cely recall je o tom, ze tesla posle OTA update, takze zatial co bude auto parkovat v garazi, tak bude problem odstraneny, nemusia s tym nikam jazdit do servisu
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    neco k autopilotu :-)

    Grosse Rückrufaktion bei Tesla: Überwachungs­behörde greift zum ultimativen Mittel gegen Elon Musk | Basler Zeitung
    https://www.bazonline.ch/ueberwachungsbehoerde-greift-zum-ultimativen-mittel-gegen-elon-musk-257504578243
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ROMANET: hlavně městký dodávky jsou přesně ta věc, co se má elektrifikovat jako první. Jedno elektroauto ve městě nesníží kvalitu vzduchu o tři až pět řádu víc lidem, než ta samá dodávka vozící balíky z Horní Lhoty do Dolní.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    HERR_FLICK: proč kriplové? za mne cajk. tyhle ty ambice mít obří dojezdy, obří baterie a obří nabíjecí výkony jsou ve výsledku naprd, protože z jednoho množství zdrojů neudělám dvě auta ale jedno.

    (a stejně to půjde primárně do užitkový verze, kde mají flotily nájezd 80 km denně, max 160)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    HERR_FLICK: Jak jsem mnohokrat psal. Myslim si ze je to zamer. Tedy ze technologii nam budou davkovat postupne.

    Ale stejne to neni potreba. Kolem roku 2030 prevazi solid-state baterky v celem sektoru automotive a tak neni treba to ted tlumit ksyz pak budou moc prodavat radove lepsi technologii. Z toho plyne jedine: Puvodni pipeline byla naplanovana davno, v letech cca 2014 kdy solid-state nebyly jeste hotove.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: to sou dobry kriplove
    Prvni sekundu sem myslel, ze to je dle designu korejec

    Jinak delat v strednim segmentu auto s nejvetsi 100kwh baterkou, nedejboze 130kwh lightning stejny tonaze
    Ale vypustit dodavku se zakladnima 74kw (naskladanejma na 100% nejak mezi zebrama podlahy)
    A hlavne jen trapnym 115kw nabijenim
    Mi pride jako dobrej fail
    =Auto dobry takamax na rozvazku 200km po meste (vic tech 66kwh k uziti neda, tuplem ne na dalnici)
    Kdy je 100% pres noc na pomaly nabijecce
    Prives jen 2t je taky k smichu
    Navic sacuju, ze to bude jen predokolka

    Fakt nechapu automobilku, co vsere treba pul bilionu do vyvoje dobry BEV platformy
    Aby klidne 10 let nato vypustila takovejhle srac
    Viz Porsche, co nekdy v roce 2014/5 J1 vyvine pokrocilou 800V platformu Taycanu
    A v roce 2023 vypustit prehistorickej 400v shit, jako SQ8 etron, splacanej na MLB platforme pro spalovaky
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    STETKINS: co jsem tak někde četl, tak u VW s TČ byl nějakej problém, že i když jsi měl TČ, tak se to na snížené spotřebě vůbec neprojevilo (žralo to v zimě pořád moc, cca jako kdybys ho neměl), tak snad je to nějakej SW problém
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: Takze dobre, zajimave, pro nektere aplikace vhodne a prinosne. Ale jako universalni auta je to stejne jako u ostatnich non-premium elektrickych aut: Pockat az na dalsi generaci kdy se to pohne smerem k rychlemu nabijeni a dojezdu alespon 500+km.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Jinak je tu Ford E-Tourneo Custom:

    baterka: 74 kWh
    dojezd WLTP: 370km
    nabijeni: 115kW / 11kW (palubni nabijecka)
    prives: az 2 tuny (!)

    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: Čim jde tu rekuperaci tak pokazit? Jak bylo uděláno to srovnání rekuperace s etron?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    SEJDA: Rozumim. Tohle je uplny zaklad pro elektromobily. Ja si rikam ze dalsi generace bude dobra, ze treba zvetsi baterku, doresi rekuperaci (viz. srovnani s Audi Q4 etron co ma az 78% ucinnost rekuperace) atd.
    Jak jsem psal mnohokrat, tenhle VW byl velka nadeje a zkazili to. Ale dalsi generace bude lepsi doufam.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PETER_PAN: Tepelne cerpadlo na klimatizaci, ktere muze snizit spotrebu a 30 %?
    Je to asi druhy klimatizacni, resp. rozdil mezi uzavrenym a otevrenym okruhem.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    STETKINS: Co je "TČ"?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    JYRKA: už je mají (dokonce i u nás v Liberci :-D). Řídil jsem to a je to hodně příjemný. Skvělý je hlavně rejd - když to srovnám s T6, tak to dá ještě další dvě otáčky volantu a člověk má pocit, že zadní kola stojí na místě a auto se točí...

    Ale stále se to nedá objednat s TČ :-(
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    JYRKA: Včera jsem ho okukoval na malvazinkách - ta verze pistácio-sloní bílá alá bulli. V živém prostředí to působí velký, vzdušný a fakt nádherný (subjektivní, já VW retro fakt žeru).
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JYRKA: o kolik muze shorsit spotrebu ta rakev, kterou ma na aute ten vedle?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ulovek. Netusil jsem, ze to uz jezdi mezi zakazniky
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Výroba elektromobilů vyžaduje méně práce, Ford proto v Evropě propustí 3800 zaměstnanců - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-vyroba-elektromobilu-vyzaduje-mene-prace-ford-proto-v-evrope-propusti-3800-zamestnancu-40422952#
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam