• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Kdyz je hodne velka zima, tak si myslim, ze to moc odpadniho tepla nevyuzije (naopak to musi jeste nahrivat baterku). Spis to zlepsuje efektivitu v tech mensich mrazech.
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: jasně, nebo můžou využívat to odpadní teplo baterky, jak bylo zmíněno. Baterka je taky někdy taky vyhřívaná s winter pack. To je docela dobrá symbióza.
    Která značka to jak konkrétně implementuje nevím, někdo může doplnit.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Mene efektivni, nez primotop to IMO neni nikdy. Vetsinou tam je nejakej primotop na ktery se to prepne, kdyz uz je moc velka zima.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KORKMAZ: STETKINS: Hlavně by mělo umět využívat i odpadní teplo z baterie, což bez něj nejde (protože se topí spirálama)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    MINER:
    KORKMAZ:
    Přiznám se, že nevím jak jsou na tom parametrově ty TČ v autech, ale klasická (vzduch - voda/vzduch) fungují do nějakých -17 (ale klesá jim COP). Při běžných zimních teplotách kolem nuly mají COP mezi 3-4 (z 1kW dodané energie dají 3-4kW).
    Jinak údajně je v buzzu topení o výkonu 12kW...
    MINER
    MINER --- ---
    KORKMAZ: Tepelné čerpadlo je lednička puštěná naopak.

    Méně efektivní než elektrické topení začíná být někde pod -10°C, ne? Kdyžtak tu teplotu opravte, nepamatuji si ji dobře.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    STETKINS: Díky za doplnění. Možná se pletu, ale je to tepelné čerpadlo takovej úhelnej kámen - vždyť jeho účinnost v mrazu je stejně docela bídná. Ale chápu, že je tam oproti osobáku o dost víc co vytápět.

    Jinak dlouhá dodací lhůta je u VW snad všude, ale reálně to třeba může přijít dříve (nám vloni u tiguana a eUpa)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    KORKMAZ: Řídil jsem jak tu cargo verzi, tak klasiku a je to moc pěkný svezení. Je to o něco menší, než T6, ale prostoru je tam pořád dost. Zatím jsem neobjednával, protože stále neumí telelné čerpadlo, zatím jen v 5 místné verzi a taky mě vytáčí dodací lhůta cca 1 rok :-(
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Viděl jsem ve městě Buzz cargo a vypadá to docela dobře. Měla to nějaká elektro firma a mezi peers jako orezlejma tranzitama a berlingama to celkem. jestli je to drahý nebo nepoužitelný, tak to neposuzuju, ale vypadá to prostě pěkně. Foto mi nejde vložit :-(
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Nový, rozbalený wallbox Teltonika k prodeji
    [Wallbox Teltonika Teltocharge 22 kW]
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ok dík za tipy!
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SEJDA: "Druh nabíjecího proudu : AC 3 fázový"

    Mozna existuje nejaky stridac/konvertor 3 fazi na 1, ale bude to drahe a moc to nebude davat smysl. BTW hodne zasuvek je dimenzovano na 16A a na nabijeni EV je bezpecne pouzivat kolem 80%.

    RATTKIN: V tom pripade bych koupil normalni nabijeci kabel na 230V, ten pak muzes vozit v aute na nejakou nouzovku. Pripadne k tomu pridat adapter, pokud mas venku jen ten petikolik.

    Uz je prodavaj i v Lidlu. Podle me 3.7kW na jedne fazi je tak akorat.

    ULTIMATE SPEED® Mobilní nabíjecí stanice USML 3.7 A1
    https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-mobilni-nabijeci-stanice-usml-3-7-a1/p100356604?mktc=shopping

    SVX: SEZ Adaptér SA-2 šňůrový IVN1653-230
    https://www.svx.cz/adapter-sa-2-snurovy-ivn1653-230?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    RATTKIN: ano, uz ti to posilal TOMBRIDER, ta krabice je to udelatko s displejem na tom kabelu. No stoji 13 tis. Kc ~ jako 5000 km v benzinaku.
    Vyhoda je, ze to pak muzes prodat, nebo si nechat pro nabijeni na "chate", coz se o propalenem benzinu rict neda.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SEJDA: Díky za odpověď. Fakt existuje krabice která nabije jednofázový elektromobil třemi fázemi?
    Nebo to převádí na DC? To asi nebude dlouhodobě zdravé?

    Budu mít wallbox, ale auto přišlo dřív, tak hledám dočasné řešení.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    RATTKIN: i tak ti da jedna zasuvka 20-25A = 4,6-5,7 W. Nejrychjelsi nabijeni bys mel z chytrym zarizenim, ktere ti zatez rozdeli do 3 fazi 3x25A = 75A tj. tech 11 kW.
    Zalezi jestli chces "levnou redukci" anebo "rychle nabijeni" a tedy jestli vubec mas zasuvku&jistic 3x25A
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Pardon, píšu to nepřesně.
    Kona 2018 má jen 1f nabíječku.

    Můžu si v menu auta nastavit odebíraný proud ve 3 stupních. Tak mě napadlo, zda by existovala jen nějaká blbá redukce, nejradši na 230V zásuvku a proud bych si nastavil v autě.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    RATTKIN: Btw. Není na fotce zrovna kombi zasuvka. A pod tím modrým, neschovává se zásuvka 230V?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Nebobnul bych s redukcema a vzal přímo na 16A petikolik
    evmotions.cz - EVMOTIONS Gamma EVSE Type2 (3x16A)
    https://evmotions.cz/ev-nabijeci/ecvt2t23p_ip55-ev-nabijeci/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    RATTKIN: Original nabijecka se nikde sehnat neda? Fakt to neumi 3 faze?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam