• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    tak jsem poprvé nabil nový elektromobil, ve středu jsem ho přivezl z Vídně a musím říct dobrý.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: no jo, jenomže to by potom další dvě, spíš ale tři nádrže navíc po 5kg vodíku zabraly dalších 3x 125 litrů a neúměrně zvedly cenu auta, abys zvládl dojezd přes 1200km na jedno tanknutí
    Protože X5 při dálniční rychlosti bude žrát 1.5-2kg vodíku (cena ~300kč)
    Doplnění 4 nádrží bude trvat cca 4x5 minut
    Co mi to jen...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    500 km dojazd nic moc teda by som cakal, ze tymito pseudospalovakmi budu cielit prave na tu skupinu ridicov dieselov, ktori potrebuju davat 1200 km na jeden zatah :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    KUTAS: 6kg na 500km je celkem husty.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Že by?

    Launch of the BMW iX5 Hydrogen pilot fleet
    https://www.youtube.com/watch?v=9paWV10_BiQ
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Tesla to tak dela.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: samozřejmě nevím jestli to někdo takto dělá, ale point je že technicky to lze
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: to je ten point. Potřebuje to venkovní teplotu vyšší než asi -17, a to může získat z baterek, až se zahřejí. Nemusí se zahřát moc, stačí na tuto kritickou teplotu tepelného čerpadla, aby fungovalo.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Kdyz je hodne velka zima, tak si myslim, ze to moc odpadniho tepla nevyuzije (naopak to musi jeste nahrivat baterku). Spis to zlepsuje efektivitu v tech mensich mrazech.
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: jasně, nebo můžou využívat to odpadní teplo baterky, jak bylo zmíněno. Baterka je taky někdy taky vyhřívaná s winter pack. To je docela dobrá symbióza.
    Která značka to jak konkrétně implementuje nevím, někdo může doplnit.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Mene efektivni, nez primotop to IMO neni nikdy. Vetsinou tam je nejakej primotop na ktery se to prepne, kdyz uz je moc velka zima.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KORKMAZ: STETKINS: Hlavně by mělo umět využívat i odpadní teplo z baterie, což bez něj nejde (protože se topí spirálama)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    MINER:
    KORKMAZ:
    Přiznám se, že nevím jak jsou na tom parametrově ty TČ v autech, ale klasická (vzduch - voda/vzduch) fungují do nějakých -17 (ale klesá jim COP). Při běžných zimních teplotách kolem nuly mají COP mezi 3-4 (z 1kW dodané energie dají 3-4kW).
    Jinak údajně je v buzzu topení o výkonu 12kW...
    MINER
    MINER --- ---
    KORKMAZ: Tepelné čerpadlo je lednička puštěná naopak.

    Méně efektivní než elektrické topení začíná být někde pod -10°C, ne? Kdyžtak tu teplotu opravte, nepamatuji si ji dobře.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    STETKINS: Díky za doplnění. Možná se pletu, ale je to tepelné čerpadlo takovej úhelnej kámen - vždyť jeho účinnost v mrazu je stejně docela bídná. Ale chápu, že je tam oproti osobáku o dost víc co vytápět.

    Jinak dlouhá dodací lhůta je u VW snad všude, ale reálně to třeba může přijít dříve (nám vloni u tiguana a eUpa)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    KORKMAZ: Řídil jsem jak tu cargo verzi, tak klasiku a je to moc pěkný svezení. Je to o něco menší, než T6, ale prostoru je tam pořád dost. Zatím jsem neobjednával, protože stále neumí telelné čerpadlo, zatím jen v 5 místné verzi a taky mě vytáčí dodací lhůta cca 1 rok :-(
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Viděl jsem ve městě Buzz cargo a vypadá to docela dobře. Měla to nějaká elektro firma a mezi peers jako orezlejma tranzitama a berlingama to celkem. jestli je to drahý nebo nepoužitelný, tak to neposuzuju, ale vypadá to prostě pěkně. Foto mi nejde vložit :-(
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Nový, rozbalený wallbox Teltonika k prodeji
    [Wallbox Teltonika Teltocharge 22 kW]
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ok dík za tipy!
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SEJDA: "Druh nabíjecího proudu : AC 3 fázový"

    Mozna existuje nejaky stridac/konvertor 3 fazi na 1, ale bude to drahe a moc to nebude davat smysl. BTW hodne zasuvek je dimenzovano na 16A a na nabijeni EV je bezpecne pouzivat kolem 80%.

    RATTKIN: V tom pripade bych koupil normalni nabijeci kabel na 230V, ten pak muzes vozit v aute na nejakou nouzovku. Pripadne k tomu pridat adapter, pokud mas venku jen ten petikolik.

    Uz je prodavaj i v Lidlu. Podle me 3.7kW na jedne fazi je tak akorat.

    ULTIMATE SPEED® Mobilní nabíjecí stanice USML 3.7 A1
    https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-mobilni-nabijeci-stanice-usml-3-7-a1/p100356604?mktc=shopping

    SVX: SEZ Adaptér SA-2 šňůrový IVN1653-230
    https://www.svx.cz/adapter-sa-2-snurovy-ivn1653-230?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam