• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    FEDAJKIN:
    No, Synthetic Fuels Won't Replace Electric Cars
    https://www.youtube.com/watch?v=0d0MPg7DxbY
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Umíte někdo z oboru okomentovat ty e fuels? Cítím v tom od automobilek nějaký šmečko, když na to tak tlačili.

    2035 EU combustion ban moves forward with e-fuels agreement
    https://electrek.co/2023/03/25/2035-combustion-ban-moves-forward-germany-eu-reach-agreement-e-fuels/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Fun story na pátek:
    Je americký EV startup co se jmenuje Mullen. Má akcii, něco jako Nio ale horší. Mullen se snažil udělat EV, ale nějak to moc nešlo. Teď se rozhodli, že prostě vezmou random EV sport z Číny, nalepí na něj svoje logo a budou prodávat v USA :D samozřejmě teda tvrdí, že se bude finálně assemble v US, asi tam připomontuji zrcátka nebo něco takového.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    CHILDINTIME: Mrkni k nám na OlifeEnergy Smart. https://eshop.sectron.cz/cs/olife-energy-wallbox-ac-22kw-smart-zasuvka/p-15192/

    Ještě ve čtvrtek jsme na BVV na Amperu, pokud to máš po ruce.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CHILDINTIME: id MIRA9 a OlifeEnergy. Tuším úplně základní verze tyhle chytrý počítání neumí, ale nějaká ta "smart" už jo a stojí cca to co linkuješ.
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    mate nekdo zkusnosti s nejakym sloupkem/wallboxem? Uvazujeme, ze do firmy/bytoveho domu neco poridime, pravdepodobne by slo o prikon 22kW, 3x32A, nas elektrikar nam poslal https://www.chytre-nabijeni.cz/soukrome-vyuziti/evecube-s-22kw/ je potreba aby to umelo podle nejaky cipu, karet, pocitat spotreby na uctech pro pripadnou fakturaci
    JANDOUR
    JANDOUR --- ---
    Fajn, dík! Křupli jsme postupně obě (ne, že bcyh moc chápal, proč nárazník nepřesahuje ze strany světla), takže to budeme měnit obojí...
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    TOMBRIDER: Mě teda na STK "na měsíc vyhodili" s DYI károu, protože jedno zadní světlo bylo jiný než druhý.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Tak to mě ani nenapadlo že by se neměnilo v páru. Už jenom kvůli tomu jak by to vypadalo blbě :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Mohlo by jim vadit, když bude na jedný straně to a na druhý straně to druhý, protože to může svítit každý jinak.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    JANDOUR: Design-odlišení.
    STK to bude úplně u prdele. Pokud to bude svítit tak jak má.
    JANDOUR
    JANDOUR --- ---
    Netušíte prosimvás někdo, proč maj tyhle Nissany v elektroverzi zadní světla v bílym plastu a fosilní v červenym? Jsme to křupli a druhovýroba je mnohem levnější, ale je jen v tý červený variantě - a kolega má trochu stíhu, esli by nám s tim nedělali problém u technický...)


    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    BOBASH: Dávám palec nahoru za ty dekádu starý hlíny z passata :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V kontextu Aptery dá, protože to je zhruba rozsah výroby, kterej se dá čekat od Aptery.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm da sa povazovat 250 kusov za "seriovu vyrobu"?

    Production 2013–2016 (250 Units)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    xl1 sa vyrabalo aj seriovo?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jenomže $26k to nebude stát ani ve snu. Tyhle peníze by to stálo, kdyby toho v půlce minulý dekády začali vyrábět půl milionu kusů ročně.

    Ale nejsme v půlce minulý dekády a oni nevyrobí půl milionu kusů, takže tam nebude fungovat economy of scale. Malosériový hračky stojí hodně peněz – i když jsou low-tech.

    Pro představu – tohle bude stát něco přes 50 tisíc dolarů a je to věc vyrobená ověřenejma technologiema z existujících kousků aut, který jsou navíc poměrně levný (tříválcová patnáctistovka bez turna):



    Morgan Super 3 First Drive Review: Supercar Cred Without the Supercar Price
    https://www.motortrend.com/reviews/2023-morgan-super-3-first-drive-review/

    Aptera nemá skoro nic z existujících aut, zato má kompozitovou karoserii, která by byla šíleně drahá i ve velkosérii. K tomu baterky, soláry a miliony dalších věcí.

    Ani tu nejlevnější verzi nemají nejmenší šanci dostat na trh pod 50 tisíc dolarů, a spíš bych tipoval 100.

    Pro představu, technologicky a rozměrově podobnej VW XL1, kterej ale měl diesel a na soláry s baterkama a elektromotorama, stál před deseti lety zhruba €100k.

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam