CRAZY_IVAN:
1) Nejde o marže, jde o to, že aby se Tesla reálnou hodnotou jen PŘIBLÍŽILA tržní kapitalizaci, na který její hype visí, musela by prodávat aut jako Toyota a to se čtyřma modelama nepůjde.
2) Real-world cena Taycanu je 2,5M i s nějakou výbavou. Není to Tesla kde nedostaneš slevu nikdy na nic.
3) Ano, potřebuje a ano, je.
4) Ano, nejprodávanější auto na světě je Corolla, který existuje víc karosářských variant než Tesel dohromady. Nemluvě o F-series.
Ale hlavně – tohle jsou Toyoty, to je pro lidi co chtějí uniformní dostupnou nudu. Automobilky, který dělají auta v cenový kategorii kde se snaží pohybovat Tesla (Porsche, BMW) samozřejmě nemají nejprodávanější modely, protože jejich zákazníci právě chtějí individualizaci a jedinečnost a proto mají těch modelů kvanta.
Tam, kde má Tesla trojku a Y, bmw má trojku a čtyřku ve čtyřech karosářskejch variantách, X3, X4. To všechno v milionu výbav, barev a dalších věcí.
Teslu si koupíš velkou a malou, placatou nebo vysokou, v pěti barvách se dvěma interiérama.
5) Posrala. Cybertruck by byl zajímavej jako průkopník a hlavně kdyby vůbec existoval.
Kdyby Musk nebyl kokot a nesnažil se za každou cenu znovu vymyslet kolo, tak už měli pickup dávno hotovej. Takhle přijdou po Rivianu, Ford, Hummeru, pravděpodobně i Chevroletu, GMC, Dodgi a dost možná ještě po někom kdo běžně pickupy nedělá.
Malý auto – Cybertruck slavně ukazovali před asi čtyřma rokama a mají prd. Malý auto, který ještě neukázali, by měli mít dřív? Ale plosimtě...
Tomu, co říká Tesla, už nevěřím ani slovo.
KVALITNÍ – Tesla někdy vyrobila něco kvalitního? :))))
Modernizace M3 – vypadá to jako normální facelift. Hustý no.
6) Ano, Mini a Beetle se dělaly dýl. Taky to byly skoro nejlevnější auta na trhu.
Ale dobře, Jaguar XJ Series 1 - 3 se taky dělal 25 let a nezměnil se zas tak moc. Ale to byl Jaguar pro dědky a šedesátý až osmdesátý léta.
Tohle je technologická firma co s tváří jako automobilka, technologická vlajková loď a 20. léta 21. století.
7) A FSD je stejně pohřbí.
Ono to bude dlouho vypadat že furt dobrý, dobrý, dobrý, nějaký soudy, to je přece nerozhodí... a potom to začne padat a investoři začnou bejt nervózní. Až přijde pád akcií Tesly (a tím pád celý Tesly, protože se tím rozpadne hype), tak to bude trvat pár dní třeba na 10% původní hodnoty, ne-li míň.