BOBASH:
2) ok, tak když z taycanu přejdeme na enyaq, protože u modelu S jsi byl mimo, tak základní enyaq stojí víc než tesla, ujede méně než tesla a jízdní dynamiku má tesla vyšší. Enyaq nemá v základu ani adaptivní tempomat, elektrický sedačky řidiče, vyhřívaný sedačky a tepelný čerpadlo a nezmiňuju infotainment. Když chceš srovnávat cenově stejná auta a porovnávat parametry. Enyaq 80, kterej je zase dražší, neni 4x4, v základu horší výbava. Ok, super srovnání :)
Jak řikám, mam pocit, že kdybys vytáhl korejce, tak neřeknu ani popel, ale zatim VW moc nepředvádí. Budu rád, když přerod na EV dají, protože je to evropská automobilka, ale nebudu nekriticky hýkat radostí nad každým autem, co prodaj. To už spíš hýkám na hyundaiem a kiou.
3) V pořádku, ať to i vyrobí, budu jedině rád za rychlejší elektrifikaci. Všimni si, že jsem ani jednou neřekl, že to nikdo jinej, než Tesla, nedokáže. Jediný, co se ti snažim upravit je TVUJ fanatismus na VW a naprosto neobjektivní hate na všechnoTesla. A potom, protože se už některý tvoje vyložený desinformace nedaj číst a zareaguju, tak vypadám jako Tesla fanatik, i když se třeba směrem ke KIA/Hyundai EVs vyjadřuju jako k super volbě, když chceš zajetou automobilku nebo cokoliv. Problém vidim v tvém přístupu a nastavení, že když někdo přijde s něčim rychleji, tak to znamená nějakej konec Tesly a že Tesla něco prohrála a neumí inovovat a končíme, balíme to, prodáváme. Jestli něco, tak je to výhra Tesly, protože všechno tohle odstartovala :)
7) ale všimni si, že dokážou, dokonce s velkou marží. Pojďme si zahrát hru. Model 3 je v ČR za 1 125 490 Kč včetně DPH. Zahrnuje poplatek za doručení vozidla a dokumentaci ve výši 25 500 Kč.
V ČR je DPH 21%, když ho odečteme, tak jsi na 909 495 Kč.
Tyhle standard range M3 jsou z číny. Takže doprava, clo. Nevim kolik to může být, ale v číně je prodejní cena (po převodu na czk a včetně jejich daní) 715 873 Kč. Tak dejme tomu, že doprava a clo do EU stojí teslu jenom 50 000 Kč.
To je cca 859 000 Kč. A to jsme ještě neodečetli ani marži. Budeme zlí a řekněme, že na tom nejlevnějším má Tesla marži jenom 10 %.
773 546 Kč výsledná výrobní cena. A to jsem nad cenou, za kterou se to prodává v číně, kde bych marži čekal taky :)
A to se ví, že M3 neni výrobně optimalizovanej jako například MY z Berlína. Nemá 48V a 1000V architekturu (méně mědi etc). Má drahej a výkonnej motor se vzácnými kovy.
Jedinej, kdo něco přehlíží a pořád něco cpe o tom, že je Tesla obrovská automobilka a pořád se vrací k marketcapu, jsi ty. Mlátíš tím okolo sebe a náhodně to do diskuse vložíš, když se řeší cena za auto. A začneš sem cpát mazdu, oproti který má ta pidiautomobilka více jak třínásobný obrat a s energo segmentem rostoucím rychleji naž autosegment. Už 4 roky od tebe slyšíme jenom jak Tesla krachne a jak je pidi (nejdřív jako subaru, pak škoda, teď mazda) a jak neprodá a jak Tesla Killers, VW a další jí pohřbí a někdo Teslu musí koupit. Do toho tam vložíš moudra o problému s investicema, i když je Tesla nejméně zadlužená automobilka a zároveň má obrovskou zásobou cashe. Navíc sem tam probublá informace o tom do jaký firmy v oboru těžby Tesla investovala. Skoro jako by měli plán :)
Ale ok, investoři jsou tupci, dokonce i ti v moody's, kteří teď rating tesly, navzdory všemu přehnanému a vyhajpovanému a vylhanému, zlepšili:
Moody’s Investors Service on Monday became the second credit ratings firm to endow Tesla with investment-grade status, upgrading the Austin-based firm’s credit score by one notch to Baa3. It follows a similar move by S&P Global Ratings in October.