• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Cínsky znacky skoro nulové prodeje (kdyz pominu polestar a MG) v EU

    Europeans are saying NO to Chinese electric cars
    https://www.youtube.com/watch?v=eYk1P0UPvmU
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LA_PIOVRA: covece, ja ti to i verim, ale me ty audi prijdou takovy.. takovy vylizany do nanicovata, ja nevim, cokoli ted reknu bude znit blbe. Ten obrovskej trapnej chladic vepredu, treba :-) Nekdy je neuveritelny, jak image nejaky znacky funguje, ja bych si to auto mel fakt problem koupit kvuli tomu jak bych si v nem pripadal. S BMW je to to samy v bledemodrym, obcas s nim musim nekam jet a jakoze OK, ale proste se skoro stydim do nej nastupovat. Me vyhovuje range rover, Volvo, Grenadier, Jaguar - co tam je presne jinak ti neumim rict, ale treba to Audi je pro me autem pro nejaky nedomrly nudny ucetni nebo advokaty, proste nee. Clovek by nikdy nemel rikat ne, ale ten design mi proste aktivuje nejaky centra mentalniho odporu (i kdyz ve srovnani s Teslou to skoro nestoji za zminku, kdyby ty auta udelali trochu syrovejsi a hranatejsi tak bych se na ne i podival, z Tesly proste jenom bliju obloukem, tam to je absolutne bez sanci :-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LA_PIOVRA: a pritom to jenom jezdí z A do B vid :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hen jake elektromobily jazdia v cine na autonomne rozvazky zradla :)

    The decline of supermarkets - A sector in crisis | DW Documentary
    https://youtu.be/ymxG4wOP7fk?t=1610
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BLOWUP: presednout z naseho Q8 do svagrova uplne novyho XC90 je znacne wtf. Vsechno tvrdy, plastovy, ve spatnem slova smyslu lacine pusobici, jizdne min komfortni, podivne tvrdy tam, kde cekas tichy houpavy plachteni... Subjektivni rozdil jak mezi co ja vim Superbem a Dacii Logan.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Já chápu proč může člověku nesedět celkově (agresivní německá image) i proč může nesedět jejich technicistní interiér. Ale ergonomicky a UX je to špička. Volva jsou hrozně hezký a mají interiér jako zenovou zahrádku, ale po technický stránce bych to zapálil...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: ja Renault neznam, a Audi taky ne. BMW mi nesedi, nevim proc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Mě na tom systému ve Volvu vadí, že celkově působí jako by patřil spíš do Renaultu než do konkurenta Audi a BMW.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Tak jasne, srovnavanim clovek vzdycky mimodek neco co jinak je ok muze najednou povazovat za lepsi nebo horsi. Ja mel na mysli neco co cloveka proste absolutne sere, jako treba ty displeje v Tesle misto knofliku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Teď si nevybavim konkrétní příklady, jezdil jsem tím naposledy loni v létě. Ale přišlo mi to nepřehledný, nelogicky a zmatený. Ale já do toho presednul z BMW a Audi (a Bentley).
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: ja v novym volvu teda zrovna sedim, a vyhrady bych mel co se grafiky tyce ale funkcnost me zatim nijak neurazi. Co presne mas na mysli?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Jo, ale to ty Cayenny (a 911 a Boxstery) prodávalo za strašnou raketu už v základu, nemluvě o příplatcích.

    A to je právě to o čem mluvím s tím zlevňováním a málo modelama.

    Škodovka má možná na základním Enyaqu menší tržbu než Tesla na stejně drahým Y (i když ani to není jistý a pokud jo, tak z toho velká část bude absence marketingu a servisu). Ale na RS v plný kouli? Nebo na Q4 e-tron v plný kouli, což je furt stejný auto?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: tady bych jen zmínil, že Porsche s pár vyrobenejma Cayennema, zato pohádkovejma tržbama, o fous málem ovládlo VAG
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, milion a půl, což má Tesla teď, je pidiautomobilka. Tolik vyrábí Mazda, což je zhruba nejmenší samostatná automobilka na světě.

    Aby to byla velká automobilka, tak je potřeba přelýzt tak 3-4 miliony.

    DZODZO: Nedoladěný, zmatený, blbě funkční, jako celý Volvo. Jak píše JYRKA:, je možný, že Ford to zvládne líp. V aktuálních Volvech je to hrozný a radši bych padající VW (nemluvě o tom, že se Volvo snaží tvářit jako konkurence pro BMW, se kterým ale není srovnatelný ani v infotainmentu ani ve vůbec ničem jiným).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Ten Android je jen základ, každá automobilka si nad tím může dělat svůj launcher. Takže konkrétní implementace může být rozdílná.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: neviem akym sposobom je to kretenske, tento abstraktny pojem mi nic nehovori o konkretnej funkcionalite, ale planuju to davat aj fordi do f150 lightning co ma byt ten najpredavanejsi model lepsi ako cybertruck, tak ak to sa nebude pacit tym statisicom americanov tak to bude kazdopadne zaujimave :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no dobre, ale tu si nevyargumentoval tie pocty, takze 4,5 miliona aut rocne je este stale pidiautomobilka, ak je to polovica produkcie celeho koncernu?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže Audi není automobilka. Audi je značka Volkswagenu.

    VW vytváří obrovský "Lego" platforem, motorů, převodovek a dalších věcí, ze kterých si pak jednotlivý značky staví svoje skládačky. Takže MEB v současný největší velikosti prodáš jako Enyaq, ID.4, ID.5, Q4 e-tron a to jsme teprve na začátku.

    Středně velkou MQB, na který je Golf, použiješ i na Octavii, Leona a A3, ale taky na Karoq, Kodiaq, Tiguan, Tiguan Allspace, tuším že i T-Roc nebo T-Cross (ten větší z nich), Q2 a Q4, Atecu a nejspíš ještě nějaký auta, přičemž v nich máš i stejný motory a převodovky. A třeba do fabrik se ty auta dělí podle technický příbuznosti, ne značky.

    V Kvasinách se vyrábí Seat Ateca, Cupra Ateca a Škoda Karoq. Audi Q7 se vyrábí s Touaregem a Bentley Bentayga v Bratislavě. Atd.

    A každá značka vyvíjí něco a to pak dodává všem ostatním. Třeba motor 1.0 TSI je tuším škodováckej a najdeš ho i v Audi. Audi zase má třeba 4.0 TFSI, kterej najdeš i v Porsche, Bentley a Lamborghini.

    Atd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tys asi nikdy neseděl ve Volvu s tou Android píčovinou, co?

    To sice není nefunkční ve smyslu, že to spadne, ale zase je to celý úplně kreténský i když to funguje.

    VW systémy u MEB a MQB platforem (tedy infotainment MIB3.x) jsou přesně jak píše GOR: – dobře vymyšlený, ale občas tomu něco spadne. U posledního Enyaqu co jsem měl třeba pravidelně padala navigace.

    Pořád tvrdí, že nejnovější verze by to měla vyřešit, uvidíme zítra – to si beru auto s MIB 3.1.4, snad to bude fungovat líp.

    Pak jsou samozřejmě věci jako BMW, kde to nepadá a ještě je to skvěle vymyšlený. Nebo ostatně Audi a cokoliv od VW, co není zabugovaná MIB3.

    Třeba Kia a Hyundai nepadaj, ale jsou nedomyšlený. Nelogický UX, nesmyslná ergonomie, píčoviny jako nutnost pro ovládání výhřevů sedaček přepnout do obrazovky klimatizace a tím vypnout navi. Možná mě bude míň srát, že Enyaq občas musím restartovat, než že Kia je kreténská furt.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ak tomuto rozumiem spravne tak toyota alebo volkswagen predavaju miliony aut rocne, ale su v tom zapocitane vsetky znacky pod ich koncernom:

    "At around 10.5 million units, the Toyota Motor Corporation ousted its largest rival, the Volkswagen Group, as the world's largest manufacturer of motor vehicles. Both manufacturers sell motor vehicles under various brands. While Toyota's sales tally includes sales of its Daihatsu and Hino brands, the Volkswagen Group delivered some 8.2 million sedans, sport-utility vehicles, and compact cars under its top passenger car brands, as well as around 899,900 trucks under its four commercial vehicle brands."

    napr. take audi som si nasiel predaje tiez okolo 1,5-1,6 miliona rocne takze zhruba tolko co tesla dnes

    akurat ze tesla planuje este expandovat vyrobu, dalsia gigafactory sa bude stavat v mexiku a celkovo ich ma byt nejako 10-12, takze ak teraz s tymi 3-4 davaju 1,5 tak s 10-12 tovarnami mozu davat 4,5 miliona rocne? to uz nie je pidiautomobilka ale polovina koncernu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam