• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Tenhle tejden jezdím ID.Buzzem a ten volant je v pohodě. Radši bych normální tlačítka, ale z věcí, co jsou na tom autě nedomyšlený, mě tohle sere fakt nejmíň.

    Naopak je příjemný, že tlačítko tempomatu umí reagovat na sílu zmáčknutí a při větším zmáčknutí skáče nahoru o desítky km místo jednotek.

    Jinak poslepu se to dá asi stejně jako ten normálnětlačítkovej v Tiguanu, je to plastický, takže se to dá nahmatat, naopak ty tlačítka na tlačítkovým zas tak výrazný nejsou.


    CRAZY_IVAN: V autech od VW Group je hlasový ovládání docela funkční dokonce i česky.


    DRAGON: V životě jsem neviděl jedinej displej co by blokoval čelní sklo. To tak jen vypadá na fotkách, který jsou pro cool efekt focený z úrovně spolujezdcova čůráka.


    DZODZO: Já bych taky zvládnul chodit srát do lesa a utírat si prdel jehličím, ale mám splachovací hajzl. Moc nevidím důvod dělat ovládání zbytečně horší.

    A třeba na těch VW je vidět, že se vrací k alespoň částečnému ovládání tlačítkama.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: mne by asi to kolecko co ma tesla bohate stacilo, za jazdy v aute ovladam iba volume, klimku a hudbu si nastavujem pred jazdou a ak na to saham tak mozno pri stani na krizovatke, pokial by sa koleckom dala prepnut funkcia na ovladanie klimky, tak by sa tam dala nastavit aj teplota, ale aj to vacsinou nastavuje zena, lebo malokedy jazdim autom sam, lebo jak sa vravi, ked jazdis sam, jazdis s hitlerom :)))
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    CRAZY_IVAN: jj o kolecku vim, ukazoval mi to kamos v aute :) prave ze tesla to ma jeste ok. jako ja nejsem proti velkejm displayum na palubce (krome tech co blokuji predni sklo, to zas musel vymyslet expert nejakej), beru to spis tak ze mas display tam si nastavujes vsechno mozny kdyz stojis. A pak mas specificke ovladaci prvky, ktere uzivas i za jizdy. A ty by IMHO nikdy nemely byt pouze dotykove.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: Scania-Northvolt
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Nová baterie pro elektrická nákladní auta slibuje výdrž půldruhého milionu kilometrů - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-nova-baterie-pro-elektricka-nakladni-auta-slibuje-vydrz-puldruheho-milionu-kilometru-40429038
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DRAGON: v teslách je prej dobře funkční hlasové ovládání :)
    dokonce si nově můžeš navolit funkci na kolečko na volantu
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    DZODZO: ja vim ze to tak uplne neni ale zni to jak logika, vyvinuli jsme x bezpecnostnich systemu za x milionu aby jste meli cas venovat se nastaveni topeni na 14 palcovym dotykaci. Je mi 43, takze jsem asi oficialne starej, ale ty dotykace jsou pro me smrt, jezdil jsem mesic pujcenym autem po anglickych okreskach, absolutne vsechno na dotykaci. To aby nejdriv stravil clovek hodinu na parkovisti a naucil se s tim a doufal ze si to bude trochu pamatovat kde co je.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: o tom nemluvim. mluvim o zakladnich vecech typu volume, zmenu radio stanice, nastaveni vetrani a teploty atd. v okamziku kdy to lovis dotykacem, tak je to safety hazard ,:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: jednak su integrovane dotykace ale zaroven su integrovane funkcie blbuvzdornosti ako adaptivny tempomat, udrzovanie v pruhu, rozne tie ochrany chodcov... vsak dnes uz ti snad musi auto samo odparkovat na krajnici ked zisti, ze nedavas pozor na ceste :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KORKMAZ: tady preci nejde o to, na co se da zvyknout, tady jde o to,ze kvuli tomu budou lidi bourat. viz kolik bouracek je zpusobeno mobily. tak ted to bude to same, jen to bude integrovane. je to cesta do pekel. A nastesti automobiljy si to zacinaji uvedomovat, viz honda civic 2023: esencialni veci jsou opet tlacitkovy
    KEB
    KEB --- ---
    DRAGON: jupí, zase bude tlačítkový flame! A kurva, já nemám brambůrky... :D
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    PETER_PAN: nevim, co rikal bobash ale ja na bezdotykovy auta nadavam od ty doby, co existujou, je to strasna hovadina a navic nebezpecna. proste nedava smysl prebijet formou funkcnost
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Tyvole nakonec si budou lidi do auta za 2M kupovat aftermarketovy volanty :-) Tohle je zlo. Ale BOBASH na to upozornoval, vy ste se mu smali, vy maloverni.
    KEB
    KEB --- ---
    KORKMAZ: dávají k tomu za ty prachy aspoň nějaký čistící hadřík nebo tak něco? :D
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    DRAGON: Je to otrava a dost horší, než verze s fyzickými tlačítky, ale dá se na to zvyknout. Třeba u tiguana stačí koupit verzi v holobytu, a pak tam máš obyč MFA volant (sic vyhřívaný). Může to teda být tím, že do promo fotek jdou vždy nějaký fotky sportovních modelů s vrcholnou výbavou a normální to budou mít opět jinak.

    Jo a pěkný to tady neni - dost se to zapatlá a nepříjemně to cvaká.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Jinak koukam ze jak tu nekdo psal (nebo v jinym klubu, ted uz si nevybavim), ze VW ustupuje od dotykovych volantu, tak to bohuzel asi uplne pravda neni :(

    Volkswagen ID.7 chce být nejvychytanější elektromobil značky - CzechCrunch
    https://cc.cz/vlajkovy-vuz-volkswagenu-prijizdi-id-7-ma-byt-jeho-dosud-nejvychytanejsim-elektromobilem/

    To auto je proste pekny, ale musi to byt total hell to ovladat, protoze nemas sanci zmacknout ani jednu funkci, aniz bys nemusel strhavat oci z rizeni, fakt tohle nechapu kua..
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: chapu, jak to funguje v prumyslu, je mi to jasne, proto pisu "takhle naprimo"..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: nejake baterkove gigafactory uz sa zacinaju stavat aj v europe, ale so sucasnymi elektromobilmi je velka sanca, ze baterie pochadzaju z ciny
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: Vypadá hezky a ačkoliv s tím mám podobný problém jako DRAGON (byť ani ne tak kvůli imaginární podpoře režimu, jako spíš jejich zákonu o povinné kooperaci s vládou a tajnými), tak pokud by to v Evropě stálo řekněme do $15k, tak bych to risknul…
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ja zas odmitam takhle naprimo podporit cinskej rezim. Ja si consky elektro nekoupim ani kdyby to melo dvakrat vetsi potencial nez Taycan za polovicni prachy.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    PEPAZZ: Mně se to vůbec nelíbí :-D
    Je to dost ošklivý auto s dost bídnejma parametrama, jediný co je na něm hezký je tudíž ta cena?
    Jako pěkná je ta informace o DC fast charging - jestli to dobije 30kWh baterii za krásných 30minut na 80 procent, tak to není ani 50kW, to je opravdu fast :-D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BYD Destroyer 07 PHEV debuts in Shanghai with a 200 km battery range
    https://carnewschina.com/2023/04/18/byd-destroyer-07-phev-debuts-in-shanghai-with-a-200-km-range/

    nevim no PHEV s 200km dojezdem na baterku, najde si to svoje zakazníky za ty prachy?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam