• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: no ale aj ked do neho sadnem tak na to nepridem, lebo to nebudem pouzivat, to ze sa pouziva nieco hur, ked to nepouzivam je mi dost jedno, stejne jako mam na kompu hexeditor xvi32 stale iba niekde zakopany v 4 podslozkach miesto toho, aby som si to dal ako ikonku na plochu, lebo to potrebujem pouzit mozno raz za rok :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dívám se teď na tu teslu 3 a sice slevnili z 1,099 na 1,028, ale zdá se mi, že zdražili tažné (teď stojí 33k) a barvu (červená teď stojí 54k).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    něco mi říká, že by měl dzodzo ACTUALLY sednout do nějakýho moderního buttonless auta, protože jinak by fakt neměl tak nelogický argumenty, tvl...
    MINER
    MINER --- ---
    Doplnil bych bezpečnost.

    Ne všechny, ale u pár tlačítek má jejich absence negativní dopad na bezpečnost.

    Mám v autě automatický všechno kromě dálkovek (bohužel), ale stejně je pár čudlů potřeba na povel.

    Odmlžení oken - v hraniční teplotě se okna zamlží během desítek vteřin.
    Vnitřní cirkulace je taky potřeba podle aktuálních podmínek (používám, i když mám detektor CO2)
    Asistent jízdních pruhů – na dálnici super bezpečnostní backup, na okreskách opruz. Zapomínám to zapnout zpět i když mám čudl. V menu sci-fi.
    Osobně myslim i fukejře, protože, pokud to je někde v podmenu, zapneš to později. A tepelný komfort ovlivňuje pozornost řidiče.

    I když to možná jde zapnout tam, kde maj BMW blinkry, tak prostej fakt, že to řidič musí hledat, místo aby to měl na dotek, znamená, že se nevěnuje řízení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, to bysme taky mohli počítat s člověkem, kterej je otužilej a neřešit, jestli má auto topení.

    Ona pointa je v tom, že všechny ty věci na tom dotykáči JDOU udělat, ale jdou udělat HŮŘ.

    Tobě to možná nepřijde důležitý, protože sis nový auto nikdy nekoupil, ale lidem, kteří utratí statisíce až miliony za auto, obvykle přijde docela blbý, když něco, co v minulým autě šlo úplně jednoduše, bez přemýšlení a bez hledání, třeba vypnout vyhřívání sedaček (většina lidí ho po chvíli vypíná, neb je pálí prdel) je najednou schovaný ve třetím podmenu infotainmentu.

    Zároveň už se tak nějak obecně přišlo na to, že jediná výhoda čistě dotykových systémů je, že to vypadá víc jako iPhone, což se ale dá řešit najmutím designéra, a pak ta hlavní, což je to, že to míň stojí. Což zákazník akceptuje možná u Dacie (u Tesly zase chce aby to vypadalo jako iPhone).

    Zákazník, kterej kupuje auto za mega, očekává, že mu to auto bude fungovat líp než to předtím, a pokud to předím mělo jednoduchej způsob, jak něco udělat, tak ho chce zase jednoduchej.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nastaveni teploty, zapnuti vyhrevu sedacek ani prepinani navigace nedelam bezne, tak by som toto nedokazal porovnat, vy tam v tych testoch naozaj nepocitate s ridicom, ktory sadne do auta a iba soferuje? uz som pisal niekolkokrat ze za jazdy maximalne tak nastavujem hlasitost hudby, na ostatne tlacitka saham ked stojim alebo este pred jazdou

    to je jedno ci budem v modernom aute, proste za jazdy nebudem akurat patlat na display, tak ako teraz nesaham na tlacitka
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: No právě:)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: zatím to ještě není vůbec číňan... Oni to sice koupili, ale co mi říkal člověk, který do británie jezdí pro díly na veterány 2x měsíčně, tak zatím komplet management i výroba jede v briitánii, podle britských norem a zvyků, řízené přímo brity, takže fajnová auta, která mají asi smysl a i on o nich uvažuje.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ELIJEN: ano ten title je mimo každopádně cenove je polestar o dost dražší jak tesla m3 o neco mene dražší nez model Y
    MINER
    MINER --- ---
    … pokud se to teda srovnává s ID3. Nevim o tom nic, jen mě někdo upozornil, že už se v EU prodává levnej Číňan. (Ne, že bych to chtěl)
    MINER
    MINER --- ---
    Ví někdo něco o MG4 s 51kWh za €29k v Německu?
    Nechme zatím stranou že je to (zatím) nedoladěný Číňan, ale je to první Číňan, který se už teď prodává v EU za cenu hluboko pod konkurencí…
    MG4 Electric entdecken
    https://www.mgmotor.eu/de-AT/model/mg4
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Který neřeší zdaleka všechno.

    Zkus si někdy vyzkoušet pár moderních aut, ideálně s nima jezdi dýl než půl hodiny, a srovnej si, jak snadný je udělat nějaký věci, co děláš běžně – od nastavení teploty nebo zapnutí výhřevu sedaček po přepínání mezi zobrazením navigace a audia.

    Pak se o tom můžeme bavit, teorie někoho, kdo moderní auta viděl jen na obrázku, mě fakt nezajímají.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ELIJEN: a primárně je to konkurence pro ostatní čínské BEV, jako je tohle Geely
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tesla ma multifunkcne tlacitka na volante
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PEPAZZ: Uz uplne vidim, jak se nekdo realne rozhoduje mezi Polestar a Porsche :D

    Spis to vypada jako konkurence pro Teslu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, akorátže Bobash se živí testováním aut, pročež se na ně snaží dívat pohledem cílovky danýho auta, a protože se s lidma o těch autech baví a radí jim s nima, tak poslouchá jejich názory.

    A nadávání na dotykáče bez tlačítek je jedna z nejčastějších výtek vůči současným autům.

    Navíc na rozdíl od nadávání na samotnou existenci dotykáčů a jejich umístění stylem "tablet na palubce", který většinou lidi přejde, když s tím začnou fungovat, je nadávání na absenci fyzických tlačítek, který by řešily klíčový funkce, který člověk nechce hledat, věc, která přetrvává úplně stejně u lidí, co jezděj starou pikslou a nový auta znají z obrázků, u majitelů novejch aut a u novinářů který jezděj vším.

    Proto taky automobilky houfně koncepci "všechno na displeji" opouštějí, protože zjistily, že je to fakt píčovina.

    Akorát Džodžo z Nyxu, kterej má 20 let starou Mazdu a hrozně by chtěl Teslu, kterou zná z obrázků, má pocit, že všechno na dotykáči je super nápad, protože to tak má Tesla a tak je to super.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    The Polestar 4 Is Here To Ruin Porsche's Day
    https://www.youtube.com/watch?v=mannFPtfylY
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MG Cyberster electric convertible coming to Europe, UK & Australia
    https://www.youtube.com/watch?v=kF-SmStuD4o
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KUTAS: akorát ta statistika zahrnuje i hybridy:

    BEVs: 911,141 (up 184% year-over-year)
    PHEVs: 946,238 (up 247% year-over-year)
    Total: 1,857,379 (up 213% year-over-year)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Prehled vyrobcu EV za 2022, Teslu uz predehnali Cinani…

    Visualizing Global EV Production in 2022, by Brand
    https://elements.visualcapitalist.com/visualizing-global-ev-production-in-2022-by-brand/?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: akurat ze autami nejazdi iba Bobash ale myriada uzivatelov, z ktorych kazdy ma ine zvyky a niekomu tie tlacitka proste nechybaju, stacia mu tlacitka na volante, lebo nepotrebuje za jazdy furt na nieco sahat a nieco stelovat ako keby trpel autizmom (pun intended)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Tenhle tejden jezdím ID.Buzzem a ten volant je v pohodě. Radši bych normální tlačítka, ale z věcí, co jsou na tom autě nedomyšlený, mě tohle sere fakt nejmíň.

    Naopak je příjemný, že tlačítko tempomatu umí reagovat na sílu zmáčknutí a při větším zmáčknutí skáče nahoru o desítky km místo jednotek.

    Jinak poslepu se to dá asi stejně jako ten normálnětlačítkovej v Tiguanu, je to plastický, takže se to dá nahmatat, naopak ty tlačítka na tlačítkovým zas tak výrazný nejsou.


    CRAZY_IVAN: V autech od VW Group je hlasový ovládání docela funkční dokonce i česky.


    DRAGON: V životě jsem neviděl jedinej displej co by blokoval čelní sklo. To tak jen vypadá na fotkách, který jsou pro cool efekt focený z úrovně spolujezdcova čůráka.


    DZODZO: Já bych taky zvládnul chodit srát do lesa a utírat si prdel jehličím, ale mám splachovací hajzl. Moc nevidím důvod dělat ovládání zbytečně horší.

    A třeba na těch VW je vidět, že se vrací k alespoň částečnému ovládání tlačítkama.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Neta presented three versions of its Neta GT at the Shanghai Auto Show – the convertible GT Speedster, the racing GT Performance, and the original Neta GT. The first two had only a public debut without many details presented, but the latest one – Neta GT – officially launched and revealed its price, 178,800 – 226,800 yuan (25,900 – 32,900 USD).

    Neta GT Speedster debuts as a convertible 4-seater. GT coupe launched for 25,900 USD
    https://carnewschina.com/2023/04/20/neta-gt-speedster-debuts-as-a-convertible-4-seater-gt-coupe-launched-for-25900-usd/

    Trim name Range (km) Battery (kWh) Motor (kW) Weight (kg) Price (yuan)
    560 Lite 560 64.28 170 1850 178,800
    560 560 64.28 170 1850 188,800
    660 660 74.48 170 1820 206,800
    580 AWD 580 78 340 1920 226,800


    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CATL and BYD sodium-ion batteries will be put into a mass-produced car in Q4 2023

    In an exclusive report, local media 36kr informed that CATL would install sodium ion batteries into the first EVs in the fourth quarter of the year, while BYD will start mass production of sodium ion packs in the second half and install them on BYD Seagull and other Ocean series models. 36kr media is ‘Chinese TechCrunch.’

    Both companies will mix LFP and sodium-ion chemistry in their new mass-produced cells.
    CATL and BYD sodium-ion batteries will be put into a mass-produced car in Q4 2023
    https://carnewschina.com/2023/04/20/catl-and-byd-sodium-ion-batteries-will-be-put-into-a-mass-produced-car-in-q4-2023/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Velká věc

    CATL launches condensed battery with an energy density of up to 500 Wh/kg, enables electrification of passenger aircrafts
    CATL launches condensed battery with an energy density of up to 500 Wh/kg, enables electrification of passenger aircrafts
    https://www.catl.com/en/news/6015.html
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: jo, jenze ty nejses problemovej ridic. Problemovej ridic je ten, kterej je rad, ze jede a jeste do toho bude muset neco ovladat na dotykaci a pak bude bourat, protoze to nezvladne. A tech lidi bude na ulici cim dal tim vic. Uz ted je to nekdy vo hubu kdyz ma pulka lidi v ruce telefon, tohle to jenom zhorsi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: mne by asi to kolecko co ma tesla bohate stacilo, za jazdy v aute ovladam iba volume, klimku a hudbu si nastavujem pred jazdou a ak na to saham tak mozno pri stani na krizovatke, pokial by sa koleckom dala prepnut funkcia na ovladanie klimky, tak by sa tam dala nastavit aj teplota, ale aj to vacsinou nastavuje zena, lebo malokedy jazdim autom sam, lebo jak sa vravi, ked jazdis sam, jazdis s hitlerom :)))
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    nemohl jsem mem najít, tak jsem ho musel udělat

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam