• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: tak na tebe uz tady reagovat nebudu, ztrata casu :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: no ale aj ked do neho sadnem tak na to nepridem, lebo to nebudem pouzivat, to ze sa pouziva nieco hur, ked to nepouzivam je mi dost jedno, stejne jako mam na kompu hexeditor xvi32 stale iba niekde zakopany v 4 podslozkach miesto toho, aby som si to dal ako ikonku na plochu, lebo to potrebujem pouzit mozno raz za rok :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dívám se teď na tu teslu 3 a sice slevnili z 1,099 na 1,028, ale zdá se mi, že zdražili tažné (teď stojí 33k) a barvu (červená teď stojí 54k).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    něco mi říká, že by měl dzodzo ACTUALLY sednout do nějakýho moderního buttonless auta, protože jinak by fakt neměl tak nelogický argumenty, tvl...
    MINER
    MINER --- ---
    Doplnil bych bezpečnost.

    Ne všechny, ale u pár tlačítek má jejich absence negativní dopad na bezpečnost.

    Mám v autě automatický všechno kromě dálkovek (bohužel), ale stejně je pár čudlů potřeba na povel.

    Odmlžení oken - v hraniční teplotě se okna zamlží během desítek vteřin.
    Vnitřní cirkulace je taky potřeba podle aktuálních podmínek (používám, i když mám detektor CO2)
    Asistent jízdních pruhů – na dálnici super bezpečnostní backup, na okreskách opruz. Zapomínám to zapnout zpět i když mám čudl. V menu sci-fi.
    Osobně myslim i fukejře, protože, pokud to je někde v podmenu, zapneš to později. A tepelný komfort ovlivňuje pozornost řidiče.

    I když to možná jde zapnout tam, kde maj BMW blinkry, tak prostej fakt, že to řidič musí hledat, místo aby to měl na dotek, znamená, že se nevěnuje řízení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, to bysme taky mohli počítat s člověkem, kterej je otužilej a neřešit, jestli má auto topení.

    Ona pointa je v tom, že všechny ty věci na tom dotykáči JDOU udělat, ale jdou udělat HŮŘ.

    Tobě to možná nepřijde důležitý, protože sis nový auto nikdy nekoupil, ale lidem, kteří utratí statisíce až miliony za auto, obvykle přijde docela blbý, když něco, co v minulým autě šlo úplně jednoduše, bez přemýšlení a bez hledání, třeba vypnout vyhřívání sedaček (většina lidí ho po chvíli vypíná, neb je pálí prdel) je najednou schovaný ve třetím podmenu infotainmentu.

    Zároveň už se tak nějak obecně přišlo na to, že jediná výhoda čistě dotykových systémů je, že to vypadá víc jako iPhone, což se ale dá řešit najmutím designéra, a pak ta hlavní, což je to, že to míň stojí. Což zákazník akceptuje možná u Dacie (u Tesly zase chce aby to vypadalo jako iPhone).

    Zákazník, kterej kupuje auto za mega, očekává, že mu to auto bude fungovat líp než to předtím, a pokud to předím mělo jednoduchej způsob, jak něco udělat, tak ho chce zase jednoduchej.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nastaveni teploty, zapnuti vyhrevu sedacek ani prepinani navigace nedelam bezne, tak by som toto nedokazal porovnat, vy tam v tych testoch naozaj nepocitate s ridicom, ktory sadne do auta a iba soferuje? uz som pisal niekolkokrat ze za jazdy maximalne tak nastavujem hlasitost hudby, na ostatne tlacitka saham ked stojim alebo este pred jazdou

    to je jedno ci budem v modernom aute, proste za jazdy nebudem akurat patlat na display, tak ako teraz nesaham na tlacitka
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: No právě:)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: zatím to ještě není vůbec číňan... Oni to sice koupili, ale co mi říkal člověk, který do británie jezdí pro díly na veterány 2x měsíčně, tak zatím komplet management i výroba jede v briitánii, podle britských norem a zvyků, řízené přímo brity, takže fajnová auta, která mají asi smysl a i on o nich uvažuje.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ELIJEN: ano ten title je mimo každopádně cenove je polestar o dost dražší jak tesla m3 o neco mene dražší nez model Y
    MINER
    MINER --- ---
    … pokud se to teda srovnává s ID3. Nevim o tom nic, jen mě někdo upozornil, že už se v EU prodává levnej Číňan. (Ne, že bych to chtěl)
    MINER
    MINER --- ---
    Ví někdo něco o MG4 s 51kWh za €29k v Německu?
    Nechme zatím stranou že je to (zatím) nedoladěný Číňan, ale je to první Číňan, který se už teď prodává v EU za cenu hluboko pod konkurencí…
    MG4 Electric entdecken
    https://www.mgmotor.eu/de-AT/model/mg4
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Který neřeší zdaleka všechno.

    Zkus si někdy vyzkoušet pár moderních aut, ideálně s nima jezdi dýl než půl hodiny, a srovnej si, jak snadný je udělat nějaký věci, co děláš běžně – od nastavení teploty nebo zapnutí výhřevu sedaček po přepínání mezi zobrazením navigace a audia.

    Pak se o tom můžeme bavit, teorie někoho, kdo moderní auta viděl jen na obrázku, mě fakt nezajímají.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ELIJEN: a primárně je to konkurence pro ostatní čínské BEV, jako je tohle Geely
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tesla ma multifunkcne tlacitka na volante
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PEPAZZ: Uz uplne vidim, jak se nekdo realne rozhoduje mezi Polestar a Porsche :D

    Spis to vypada jako konkurence pro Teslu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, akorátže Bobash se živí testováním aut, pročež se na ně snaží dívat pohledem cílovky danýho auta, a protože se s lidma o těch autech baví a radí jim s nima, tak poslouchá jejich názory.

    A nadávání na dotykáče bez tlačítek je jedna z nejčastějších výtek vůči současným autům.

    Navíc na rozdíl od nadávání na samotnou existenci dotykáčů a jejich umístění stylem "tablet na palubce", který většinou lidi přejde, když s tím začnou fungovat, je nadávání na absenci fyzických tlačítek, který by řešily klíčový funkce, který člověk nechce hledat, věc, která přetrvává úplně stejně u lidí, co jezděj starou pikslou a nový auta znají z obrázků, u majitelů novejch aut a u novinářů který jezděj vším.

    Proto taky automobilky houfně koncepci "všechno na displeji" opouštějí, protože zjistily, že je to fakt píčovina.

    Akorát Džodžo z Nyxu, kterej má 20 let starou Mazdu a hrozně by chtěl Teslu, kterou zná z obrázků, má pocit, že všechno na dotykáči je super nápad, protože to tak má Tesla a tak je to super.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    The Polestar 4 Is Here To Ruin Porsche's Day
    https://www.youtube.com/watch?v=mannFPtfylY
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MG Cyberster electric convertible coming to Europe, UK & Australia
    https://www.youtube.com/watch?v=kF-SmStuD4o
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam