• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MG Cyberster electric convertible coming to Europe, UK & Australia
    https://www.youtube.com/watch?v=kF-SmStuD4o
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KUTAS: akorát ta statistika zahrnuje i hybridy:

    BEVs: 911,141 (up 184% year-over-year)
    PHEVs: 946,238 (up 247% year-over-year)
    Total: 1,857,379 (up 213% year-over-year)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Prehled vyrobcu EV za 2022, Teslu uz predehnali Cinani…

    Visualizing Global EV Production in 2022, by Brand
    https://elements.visualcapitalist.com/visualizing-global-ev-production-in-2022-by-brand/?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: akurat ze autami nejazdi iba Bobash ale myriada uzivatelov, z ktorych kazdy ma ine zvyky a niekomu tie tlacitka proste nechybaju, stacia mu tlacitka na volante, lebo nepotrebuje za jazdy furt na nieco sahat a nieco stelovat ako keby trpel autizmom (pun intended)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Tenhle tejden jezdím ID.Buzzem a ten volant je v pohodě. Radši bych normální tlačítka, ale z věcí, co jsou na tom autě nedomyšlený, mě tohle sere fakt nejmíň.

    Naopak je příjemný, že tlačítko tempomatu umí reagovat na sílu zmáčknutí a při větším zmáčknutí skáče nahoru o desítky km místo jednotek.

    Jinak poslepu se to dá asi stejně jako ten normálnětlačítkovej v Tiguanu, je to plastický, takže se to dá nahmatat, naopak ty tlačítka na tlačítkovým zas tak výrazný nejsou.


    CRAZY_IVAN: V autech od VW Group je hlasový ovládání docela funkční dokonce i česky.


    DRAGON: V životě jsem neviděl jedinej displej co by blokoval čelní sklo. To tak jen vypadá na fotkách, který jsou pro cool efekt focený z úrovně spolujezdcova čůráka.


    DZODZO: Já bych taky zvládnul chodit srát do lesa a utírat si prdel jehličím, ale mám splachovací hajzl. Moc nevidím důvod dělat ovládání zbytečně horší.

    A třeba na těch VW je vidět, že se vrací k alespoň částečnému ovládání tlačítkama.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Neta presented three versions of its Neta GT at the Shanghai Auto Show – the convertible GT Speedster, the racing GT Performance, and the original Neta GT. The first two had only a public debut without many details presented, but the latest one – Neta GT – officially launched and revealed its price, 178,800 – 226,800 yuan (25,900 – 32,900 USD).

    Neta GT Speedster debuts as a convertible 4-seater. GT coupe launched for 25,900 USD
    https://carnewschina.com/2023/04/20/neta-gt-speedster-debuts-as-a-convertible-4-seater-gt-coupe-launched-for-25900-usd/

    Trim name Range (km) Battery (kWh) Motor (kW) Weight (kg) Price (yuan)
    560 Lite 560 64.28 170 1850 178,800
    560 560 64.28 170 1850 188,800
    660 660 74.48 170 1820 206,800
    580 AWD 580 78 340 1920 226,800


    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CATL and BYD sodium-ion batteries will be put into a mass-produced car in Q4 2023

    In an exclusive report, local media 36kr informed that CATL would install sodium ion batteries into the first EVs in the fourth quarter of the year, while BYD will start mass production of sodium ion packs in the second half and install them on BYD Seagull and other Ocean series models. 36kr media is ‘Chinese TechCrunch.’

    Both companies will mix LFP and sodium-ion chemistry in their new mass-produced cells.
    CATL and BYD sodium-ion batteries will be put into a mass-produced car in Q4 2023
    https://carnewschina.com/2023/04/20/catl-and-byd-sodium-ion-batteries-will-be-put-into-a-mass-produced-car-in-q4-2023/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Velká věc

    CATL launches condensed battery with an energy density of up to 500 Wh/kg, enables electrification of passenger aircrafts
    CATL launches condensed battery with an energy density of up to 500 Wh/kg, enables electrification of passenger aircrafts
    https://www.catl.com/en/news/6015.html
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: jo, jenze ty nejses problemovej ridic. Problemovej ridic je ten, kterej je rad, ze jede a jeste do toho bude muset neco ovladat na dotykaci a pak bude bourat, protoze to nezvladne. A tech lidi bude na ulici cim dal tim vic. Uz ted je to nekdy vo hubu kdyz ma pulka lidi v ruce telefon, tohle to jenom zhorsi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: mne by asi to kolecko co ma tesla bohate stacilo, za jazdy v aute ovladam iba volume, klimku a hudbu si nastavujem pred jazdou a ak na to saham tak mozno pri stani na krizovatke, pokial by sa koleckom dala prepnut funkcia na ovladanie klimky, tak by sa tam dala nastavit aj teplota, ale aj to vacsinou nastavuje zena, lebo malokedy jazdim autom sam, lebo jak sa vravi, ked jazdis sam, jazdis s hitlerom :)))
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    nemohl jsem mem najít, tak jsem ho musel udělat

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    CRAZY_IVAN: jj o kolecku vim, ukazoval mi to kamos v aute :) prave ze tesla to ma jeste ok. jako ja nejsem proti velkejm displayum na palubce (krome tech co blokuji predni sklo, to zas musel vymyslet expert nejakej), beru to spis tak ze mas display tam si nastavujes vsechno mozny kdyz stojis. A pak mas specificke ovladaci prvky, ktere uzivas i za jizdy. A ty by IMHO nikdy nemely byt pouze dotykove.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: Scania-Northvolt
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Nová baterie pro elektrická nákladní auta slibuje výdrž půldruhého milionu kilometrů - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-nova-baterie-pro-elektricka-nakladni-auta-slibuje-vydrz-puldruheho-milionu-kilometru-40429038
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DRAGON: v teslách je prej dobře funkční hlasové ovládání :)
    dokonce si nově můžeš navolit funkci na kolečko na volantu
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    DZODZO: ja vim ze to tak uplne neni ale zni to jak logika, vyvinuli jsme x bezpecnostnich systemu za x milionu aby jste meli cas venovat se nastaveni topeni na 14 palcovym dotykaci. Je mi 43, takze jsem asi oficialne starej, ale ty dotykace jsou pro me smrt, jezdil jsem mesic pujcenym autem po anglickych okreskach, absolutne vsechno na dotykaci. To aby nejdriv stravil clovek hodinu na parkovisti a naucil se s tim a doufal ze si to bude trochu pamatovat kde co je.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DZODZO: o tom nemluvim. mluvim o zakladnich vecech typu volume, zmenu radio stanice, nastaveni vetrani a teploty atd. v okamziku kdy to lovis dotykacem, tak je to safety hazard ,:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: jednak su integrovane dotykace ale zaroven su integrovane funkcie blbuvzdornosti ako adaptivny tempomat, udrzovanie v pruhu, rozne tie ochrany chodcov... vsak dnes uz ti snad musi auto samo odparkovat na krajnici ked zisti, ze nedavas pozor na ceste :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KORKMAZ: tady preci nejde o to, na co se da zvyknout, tady jde o to,ze kvuli tomu budou lidi bourat. viz kolik bouracek je zpusobeno mobily. tak ted to bude to same, jen to bude integrovane. je to cesta do pekel. A nastesti automobiljy si to zacinaji uvedomovat, viz honda civic 2023: esencialni veci jsou opet tlacitkovy
    KEB
    KEB --- ---
    DRAGON: jupí, zase bude tlačítkový flame! A kurva, já nemám brambůrky... :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam