• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No ono je právě vtipný, že taková S63 AMG moc pohodlná není a naopak Superb 1.5 TSI s DCC a malejma kolama je pohodlnej nádherně.
    KY_109
    KY_109 --- ---
    BOBASH: Tak, tak .. je to v AMG paketu a AMG 18ky jsou vazne pekny, ale co jsem dal obyc MB 17ky, tak se komfort v lete zvysil (zima inspirovala leto:) Jinak tohle S212 ma vzadu mechy, vpredu pruziny.

    BOBASH: To je mi jasny, stejne jako EQE nebo kolik stalo moje Ecko novy. Proto sem tu KY_109 pocital, ze par let po vydani bude ojety v cene kolik bych to do chtel dat (~50k).
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Jo, ty kola je postřeh, který moc lidem nedochází.
    Jediná výhoda velkých je, že to vypadá hezky, ale většina už se nezamyslí nad dopadem.

    Zejména komfort, ale že to nutně vždy neznamená dokonce ani rychlejší řezání zatáček, je vidět na F1: velký kola zavedli až poslední sezónu jen kvůli turbulencím od pneumatik, aby bylo snazší předjíždění; doteď jezdili na balónech.

    Mám 17", a kdyby byly, koupil jsem ještě s menšíma a balónovitějšíma.

    To mě právě děsí, že jediný opravdu komfortní auto v současnosti dělá Mercedes S-Class…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A komfort odpružení právě není na prémiovosti značky závislej skoro vůbec, můžeš mít superluxusní Mercedes od AMG, co bude drncat a Škodovku, která bude plavná.

    Třeba zrovna současnej nebo minulej Superb, pokud je správně nakonfigurovanej (tedy ideálně benzín, neb diesely jsou těžký a kurví vyvážení, a hlavně adaptivní podvozek DCC) je podvozkově pohodlnej extrémně.

    Naopak třeba Audi S8 je otravně drncavý i v komfortním režimu. Základní Mercedesy měly vždycky tendenci být laděný spíš komfortně, ale není to úplný pravidlo a ve výsledku může být větší rozdíl v tom, jestli zvolíš sportovnější nebo komfortnější podvozek a hlavně jaký si objednáš kola. Dneska si každej, zejména na prémiový značky, objednává kokotský nízkoprofily a pak to drncá. Tenhle tenhle tejden jezdím Bentleyem Continental GT Azure a drncá teda víc než Superb na základních kolech. Protože má 22".

    Co skutečně má přímou závislost na "prémiovost" je to odhlučnění, to bývá u prémiovek lepší. Ale u elektrik na tom záleží o dost míň než u dieselu.

    Jinak v porovnání s C5 na Hydractivu není dneska komfortní víceméně nic.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Spis to jsou skladovky, co tam proste parkujou. Je tam i showroom/prodejna.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nehodnotim prémiovost, ale komfort.
    Komfort je pro mě odpružení a utlumení hluku interiéru.

    Buď značka ladí auto do komfortu nebo do sportu. Obé umělo jen pár exotů, kteří už se bohužel nevyrábí.
    Komfort lze zajistit jen plynovým pružením s adaptivní tuhostí, ať už dusíkem (Citroën) nebo vzduchem (Mercedes, Audi). (Systém Tesly neznám, takže nehodnotim)
    Adaptivní tlumiče není plynové pružení a komfortem je to nebe a dudy. Nikdo ještě nenasimuloval plyn kusem železa.

    Plně adaptivní má z Merglů jen S, ale Éčko má aspoň cosi na půl cesty.
    Jasně, je to za příplatek, ale předpokládám, že i pružiny ladí komfortněji než ostatní. Stejně jako Citroën, když nabízel pružiny i Hydractive na C5, dokud se nevykastroval a nevyřadil se dobrovolně z automobilového genofondu.

    Elektrickou Škodovkou jsem ještě nejel, ale fosily včetně Superbů mi komfortní nepřijdou (V porovnání s C5)…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: akoze tie nove auta tam boli na servis alebo ako to myslis?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Já se právě díval na web a všechny skladovky kromě Y zmizely...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Dneska jsem byl v servisu Tesly a maj tam vsude kolem tolik novejch aut (hlavne model Y). Uz verim, ze to nestihaji prodavat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KY_109: No tak furt bude A6 e-tron, to bude přesnej ekvivalent éčka. Akorát počítej, že ve slušný výbavě bude stát tak dvě mega.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Mercedes je "prémiová značka", ale to nutně nemusí znamenat větší reálnej komfort. Plus teda Enyaq a nový éčko se cenově překrývají, ona Škoda už dávno není "budget brand", ale spíš se začíná taky cpát do prémiovýho segmentu.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KY_109: za 3 roky budeš mít na výběr bych řekl z docela dost modelů a klidne kolem 30k
    BASIK
    BASIK --- ---
    KY_109: MG5 z Nemecka? Cena cca 33k eur. V UK jsou s tim, co jsem tak videl, spokojeny a je to proste jednoduchej kombil, akorat elektrickej.
    MINER
    MINER --- ---
    KY_109: Mohli bychom začít vyrábět add-on tlačítka do aut:) Díra na trhu jaxwiň!:)
    KY_109
    KY_109 --- ---
    MINER: Jeste sem se tim Enyaqem/ID3/ID4 nesvezl, mozna si to rychle rozmyslim :) :) :)
    No ale ted vazne, beru to podle uzitnych parametru - Ecko sem kupoval, pacz sme chteli velky kombi, 4x4, rozumnou spotrebu a dynamiku (coz mi u ty E250 prijde OK), pohodle vozeni. Nemam to jako statusovy auto, proste fajn rodine kombi. A kupoval sem ho jety, 5 let stary za necelejch 30k, s 80k najetech.

    Ted uvazuju o elektro a ono tam proste takove neni, EQE neni kombi a az bude, tak bude novy tak za 120k (coz stalo novy i to Ecko). Tudiz, pro me dostupne EQE combi bude teoreticky rekneme za 2 roky (pokud by ho do 2 let MB vyrobil) + za 3-5 let (aby padla cena), tazke 5-7 let od nyni. Proto byla uvaha ted eventuelne nahradit nejblizsim velkym autem (Enyaq). Nicmene, viz posledni uvaha na to asi prdim, necham Ecko na dlouhy dalnice a vemu neco malyho kolem domu. A za par let se uvidi, to uz bude asi vyber jako krava - snad i s tlacitky :D
    MINER
    MINER --- ---
    KY_109: Zajímavý, že přemýšlíš o náhradě Mercedes za Škodu. Já měl vždy MB za komfortnější auto, a jeden z důvodů, proč ho lidi kupujou. Jasně, že pravej komfort to začíná až u S, ale É jsem čekal, že je na tom taky líp než Škoda…
    KY_109
    KY_109 --- ---
    BOBASH: ID7 sem zahlidnul ale jak pises, combi je v planu az po liftbacku, prodej tusim zacne v USA atd. Ty financni duvody vyrobcu chapu no, museli zacit v drahym segmentu, kde to tolik neboli zdrazit a marze je furt rozumna, proste si misto Bowers&Wilkins audia v nafte koupis elektro.

    KUTAS: Ja to tak taky asi vidim, chvili sem myslel nahradit Ecko tim Enyaqem, ale je furt mensi, je to SUV (mel sem GLK, uz nechci) a plus ty dojezdy bych rad videl malicko dal. Jsou uz velmi v pohode, ale spis abych mohl stavet kdyz chteji deti a ne kdyz musi auto (a hlavne ne kvuli obojimu na stridacku :D). Obcas jezdime navstevovat rodice v Praze (~700km) nebo Piestanech (~1000km). Tak si na to asi necham to Ecko zatim.

    Nicmene ted hledame k pronajmu byt a nase podminka je garazove stani s wallboxem, takze pak asi vezmu neco mensiho na 90% cest tady v okoli a Ecko bude stat cekat na vetsi vylet. Asi neco levnejsiho max 30-40k, nejpis v ty cene lehce jety. Nejvic mi tam prave svitej ty ID3/ID4 v tyhle cenovy a nizkejch najezdech. EV6/Ioniq 6 jsou porad spis tak za 50k :-/
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    KY_109: já pořád počítám ještě cca 5 let (to bude mít asi tak 8 let stáří) s velkým nafťákem... na cesty do Chorvatska, ale zároveň koukám po EV v následujících 3 letech, což bych chtěl spojit s pořízením fotovoiltaiky. A bylo by to auto nejen na Prahu, ale i s ním ženská dojede do Ovy k rodičům a uveze nějaký ty krámy. Takže mě všechny tyhle zprávy naplňují nadějí, že za 3 roky tady bude velmi solidní nabídka podobných aut a nebudou to masakry za mega+.

    Docela se mi líbí 7 místná varianta (mám 3 děti), ale to bude šíleně drahý a zatím mám prioritu v novém baráku s fotovoiltaikou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Do roku 2035 budou elektromobily tvořit polovinu prodeje aut, odhaduje studie - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/do-roku-2035-budou-elektromobily-tvorit-polovinu-prodeje-aut/

    Spis do roku 2028. Letos to bude 20-21%
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam