• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    DZODZO: Jako upřímně, tyhlety testy děláme v práci a bez toho, že bys tam viděl rychlost těch aut je to naprosto nevěrohodné.
    Vysvětlení: vyprodukuješ ke každému autu omrdesát takovýchhle videí každého toho případu v postupně se zvyšujících se rychlostech, až do momentu kdy panáka auto srazí. Tohle mnohokrát opakuješ a z toho se pak dělá statistika. Každý balík testů / videí u každého auta bude obsahovat 90% videjí jak to auto krásně zastaví a 10%, kdy ne. Sestříhat video, kde ty rychlosti nejsou a navíc takhle účelově je velmi, velmi podezřelé. Jako, neříkám že to není možné, ale hodně bych se divil.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NANUQ: Ah. Tak tohle opravdu lidi nezabíjí. I když to nebude fungovat správně, tak to pouze nedokáže zabránit tomu, aby chyba řidiče někoho zabila.

    FSD umí lidi zabít samo, protože funguje přesně opačně, než je správně. Nutí člověka, aby dělal backup stroje, místo aby stroj dělal backup člověku.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    BOBASH: AEB je Automatic Emergency Braking
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: AEB je zase co?

    A ostatní automobilky ty lidi svými systémy nezabíjejí, protože ty systémy nejdřív vyzkouší a potom je pustí mezi lidi. Tesla provádí testování na lidech, který občas zabije. FSD a Autopilot už jich zabily poměrně dost.

    O selhání ADAS systémů tradičních automobilek, který by někoho zabilo, jsem ještě neslyšel – ale to je daný celou koncepcí a přístupem Tesly vs. zbytku, kde přístup Tesly je naprosto strašidelně až kriminálně blbě.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a videl si tie euroncap zabery? Lidi budu podla toho zabijat skor tie ostatne automobilky co nezvladaju ani AEB
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ostatní automobilky se snaží dodat (a dodávají, viz produkty Fordu, GM nebo Mercedesu, který už to umějí) funkční Level 3 nebo Level 4 autopilot, který bude fungovat alespoň tam, kde je to se současnou technologií realistický.

    Tesla prodává lidem za těžký peníze podvodnej a nebezpečnej systém, kterej stále nepřesáhl a ani nepřesáhne Level 2 a je smrtelně nebezpečnej, což se bude s jeho "zdokonalováním" zhoršovat, protože tě jeho "funkčnost" ukolébá do toho, že už nebudeš neustále ve střehu, co ta píčovina zase provede a jak tě zkusí zabít. Takže když tě opravdu zabít zkusí, tak se jí to taky povede.

    Ve chvíli, kdy budou mít tradiční automobilky funkční Lev3 nebo Lev 4 autopiloty, se kterýma najedeš na dálnici, pustíš si film a ono ti to pak řekne, že za pět minut budete sjíždět a máš se připravit zase na řízení, bude Tesla skutečně jinde. Konkrétně pravděpodobně zasekaná brutálně drahou hromadnou žalobou majitelů, kterým konečně řekne, že žádný dosud vyrobený auto od Tesly (a pravděpodobně ani žádný vyrobený v nejbližším roce nebo dvou) nebude NIKDY schopný plně autonomního řízení.

    Plus možná pár žalob od lidí, který tenhle podvod zabil.

    Potom se spojí s nějakou tradiční automobilkou, vyhodí Muska (to může nastat už předtím) a začne dělat normální auta normálním způsobem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z tohoto to az vyzera, ze ostatne automobilky sa fakt snazia iba o nejaky pouzitelny autopilot na dialnici a nie FSD, akurat az budu mat nejaky pouzitelny system, tak tesla bude zasa uplne inde

    https://twitter.com/elektrotimmy/status/1652319408201539586
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SEJDA: Aha, ja myslel prave, ze Tesla to ma oproti jinejm o dost drazsi.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ELIJEN: v nemecku stoji 800 € vymena predniho skla skoro kazdy jeden model kterekoli automobilky.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BTW vymena predniho skla Model 3 vyjde na 22k CZK a je treba s tim do Cestlic, protoze jinde neumej pracovat se senzorama a kamerama.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No ono je právě vtipný, že taková S63 AMG moc pohodlná není a naopak Superb 1.5 TSI s DCC a malejma kolama je pohodlnej nádherně.
    KY_109
    KY_109 --- ---
    BOBASH: Tak, tak .. je to v AMG paketu a AMG 18ky jsou vazne pekny, ale co jsem dal obyc MB 17ky, tak se komfort v lete zvysil (zima inspirovala leto:) Jinak tohle S212 ma vzadu mechy, vpredu pruziny.

    BOBASH: To je mi jasny, stejne jako EQE nebo kolik stalo moje Ecko novy. Proto sem tu KY_109 pocital, ze par let po vydani bude ojety v cene kolik bych to do chtel dat (~50k).
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Jo, ty kola je postřeh, který moc lidem nedochází.
    Jediná výhoda velkých je, že to vypadá hezky, ale většina už se nezamyslí nad dopadem.

    Zejména komfort, ale že to nutně vždy neznamená dokonce ani rychlejší řezání zatáček, je vidět na F1: velký kola zavedli až poslední sezónu jen kvůli turbulencím od pneumatik, aby bylo snazší předjíždění; doteď jezdili na balónech.

    Mám 17", a kdyby byly, koupil jsem ještě s menšíma a balónovitějšíma.

    To mě právě děsí, že jediný opravdu komfortní auto v současnosti dělá Mercedes S-Class…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A komfort odpružení právě není na prémiovosti značky závislej skoro vůbec, můžeš mít superluxusní Mercedes od AMG, co bude drncat a Škodovku, která bude plavná.

    Třeba zrovna současnej nebo minulej Superb, pokud je správně nakonfigurovanej (tedy ideálně benzín, neb diesely jsou těžký a kurví vyvážení, a hlavně adaptivní podvozek DCC) je podvozkově pohodlnej extrémně.

    Naopak třeba Audi S8 je otravně drncavý i v komfortním režimu. Základní Mercedesy měly vždycky tendenci být laděný spíš komfortně, ale není to úplný pravidlo a ve výsledku může být větší rozdíl v tom, jestli zvolíš sportovnější nebo komfortnější podvozek a hlavně jaký si objednáš kola. Dneska si každej, zejména na prémiový značky, objednává kokotský nízkoprofily a pak to drncá. Tenhle tenhle tejden jezdím Bentleyem Continental GT Azure a drncá teda víc než Superb na základních kolech. Protože má 22".

    Co skutečně má přímou závislost na "prémiovost" je to odhlučnění, to bývá u prémiovek lepší. Ale u elektrik na tom záleží o dost míň než u dieselu.

    Jinak v porovnání s C5 na Hydractivu není dneska komfortní víceméně nic.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Spis to jsou skladovky, co tam proste parkujou. Je tam i showroom/prodejna.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nehodnotim prémiovost, ale komfort.
    Komfort je pro mě odpružení a utlumení hluku interiéru.

    Buď značka ladí auto do komfortu nebo do sportu. Obé umělo jen pár exotů, kteří už se bohužel nevyrábí.
    Komfort lze zajistit jen plynovým pružením s adaptivní tuhostí, ať už dusíkem (Citroën) nebo vzduchem (Mercedes, Audi). (Systém Tesly neznám, takže nehodnotim)
    Adaptivní tlumiče není plynové pružení a komfortem je to nebe a dudy. Nikdo ještě nenasimuloval plyn kusem železa.

    Plně adaptivní má z Merglů jen S, ale Éčko má aspoň cosi na půl cesty.
    Jasně, je to za příplatek, ale předpokládám, že i pružiny ladí komfortněji než ostatní. Stejně jako Citroën, když nabízel pružiny i Hydractive na C5, dokud se nevykastroval a nevyřadil se dobrovolně z automobilového genofondu.

    Elektrickou Škodovkou jsem ještě nejel, ale fosily včetně Superbů mi komfortní nepřijdou (V porovnání s C5)…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: akoze tie nove auta tam boli na servis alebo ako to myslis?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Já se právě díval na web a všechny skladovky kromě Y zmizely...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Dneska jsem byl v servisu Tesly a maj tam vsude kolem tolik novejch aut (hlavne model Y). Uz verim, ze to nestihaji prodavat :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam