• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    Další: CATL 500Wh/kg prý ready for prod.
    Že by se něco fakt konečně zlomilo?
    Jsem skeptický, dokud nebude cena, ale snad jen nemachrujou...

    World's largest battery maker announces major breakthrough in energy density
    https://thedriven.io/2023/04/21/worlds-largest-battery-maker-announces-major-breakthrough-in-battery-density/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    baterky o 2/3 lehci nez v EQS? no to by som si nechal libit :)

    Baterie budou menší a lehčí. Už brzy, slibuje Mercedes. Jiní ale nespěchají - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/baterie-budou-mensi-a-lehci-uz-brzy-slibuje-mercedes-jini-al/r~ac40c5d6ee4d11eda3c0ac1f6b220ee8/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Auto boss says EV market share could hit 80 pct in China in 2025
    https://thedriven.io/2023/05/08/auto-boss-says-ev-market-share-could-hit-80-pct-in-china-in-2025/

    Hurr-durr, EU nici svou ekonomiku a elektrickou sit elektromobilama a Cina nic nedela! :)

    Uz nyni je v Cine tretina nove prodanych aut do zasuvky a ke konci roku to bude pres 40%
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: Cca 100 km dojezd á 45 km/h za očekávaných 150k Kč
    Pro ježdění po městě a okolí to není vůbec špatné…

    Jsem zvědav na tu L7 verzi…
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NANUQ: castejsie sa objavuju videa ucelovo zostrihane proti tesle, tak nech je vesmir v rovnovahe :)
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    ELIJEN: OK, to je pravda. Stejně mi to přijde jako nefér video no...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NANUQ: To je sice pravda, ale porad podle NCAP Tesla vychazi jako nejlepsi v nekolika kategoriich.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    CRAZY_IVAN: Ale to není video, které by sestříhal EURO Ncap, ale účelově udělaný sestřih. Když se podváš na videa na kanálů EURO NCAP (např tady https://www.youtube.com/watch?v=FpaeGPkJwao, tak je to podobně jak jsem říkal - jedna rychlost, u které to auto dá, u druhé ne. A ty rychlosti tam samozřejmě jsou. V tomhle sestřihu chybí.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Jen jdu kolem ... ony tyhle NCAPy jsou celkově dost standardizovaný, hodně lidí třeba ohrnuje nos nad čínským NCAPem, který ale ve skutečnosti je skoro stejný jako ten Euro.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NANUQ: to je euro ncap, kteří při testování dodržují určitý standard a postupy... nebo mi řekni, proč by euro ncap nadržovalo americké tesle? :)
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    DZODZO: Jako upřímně, tyhlety testy děláme v práci a bez toho, že bys tam viděl rychlost těch aut je to naprosto nevěrohodné.
    Vysvětlení: vyprodukuješ ke každému autu omrdesát takovýchhle videí každého toho případu v postupně se zvyšujících se rychlostech, až do momentu kdy panáka auto srazí. Tohle mnohokrát opakuješ a z toho se pak dělá statistika. Každý balík testů / videí u každého auta bude obsahovat 90% videjí jak to auto krásně zastaví a 10%, kdy ne. Sestříhat video, kde ty rychlosti nejsou a navíc takhle účelově je velmi, velmi podezřelé. Jako, neříkám že to není možné, ale hodně bych se divil.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NANUQ: Ah. Tak tohle opravdu lidi nezabíjí. I když to nebude fungovat správně, tak to pouze nedokáže zabránit tomu, aby chyba řidiče někoho zabila.

    FSD umí lidi zabít samo, protože funguje přesně opačně, než je správně. Nutí člověka, aby dělal backup stroje, místo aby stroj dělal backup člověku.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    BOBASH: AEB je Automatic Emergency Braking
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: AEB je zase co?

    A ostatní automobilky ty lidi svými systémy nezabíjejí, protože ty systémy nejdřív vyzkouší a potom je pustí mezi lidi. Tesla provádí testování na lidech, který občas zabije. FSD a Autopilot už jich zabily poměrně dost.

    O selhání ADAS systémů tradičních automobilek, který by někoho zabilo, jsem ještě neslyšel – ale to je daný celou koncepcí a přístupem Tesly vs. zbytku, kde přístup Tesly je naprosto strašidelně až kriminálně blbě.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a videl si tie euroncap zabery? Lidi budu podla toho zabijat skor tie ostatne automobilky co nezvladaju ani AEB
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ostatní automobilky se snaží dodat (a dodávají, viz produkty Fordu, GM nebo Mercedesu, který už to umějí) funkční Level 3 nebo Level 4 autopilot, který bude fungovat alespoň tam, kde je to se současnou technologií realistický.

    Tesla prodává lidem za těžký peníze podvodnej a nebezpečnej systém, kterej stále nepřesáhl a ani nepřesáhne Level 2 a je smrtelně nebezpečnej, což se bude s jeho "zdokonalováním" zhoršovat, protože tě jeho "funkčnost" ukolébá do toho, že už nebudeš neustále ve střehu, co ta píčovina zase provede a jak tě zkusí zabít. Takže když tě opravdu zabít zkusí, tak se jí to taky povede.

    Ve chvíli, kdy budou mít tradiční automobilky funkční Lev3 nebo Lev 4 autopiloty, se kterýma najedeš na dálnici, pustíš si film a ono ti to pak řekne, že za pět minut budete sjíždět a máš se připravit zase na řízení, bude Tesla skutečně jinde. Konkrétně pravděpodobně zasekaná brutálně drahou hromadnou žalobou majitelů, kterým konečně řekne, že žádný dosud vyrobený auto od Tesly (a pravděpodobně ani žádný vyrobený v nejbližším roce nebo dvou) nebude NIKDY schopný plně autonomního řízení.

    Plus možná pár žalob od lidí, který tenhle podvod zabil.

    Potom se spojí s nějakou tradiční automobilkou, vyhodí Muska (to může nastat už předtím) a začne dělat normální auta normálním způsobem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z tohoto to az vyzera, ze ostatne automobilky sa fakt snazia iba o nejaky pouzitelny autopilot na dialnici a nie FSD, akurat az budu mat nejaky pouzitelny system, tak tesla bude zasa uplne inde

    https://twitter.com/elektrotimmy/status/1652319408201539586
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SEJDA: Aha, ja myslel prave, ze Tesla to ma oproti jinejm o dost drazsi.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ELIJEN: v nemecku stoji 800 € vymena predniho skla skoro kazdy jeden model kterekoli automobilky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam