• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Americký žlutý školní bus zezelená. Vláda na elektrifikaci uvolnila miliony - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/usa-autobus-zluty-elektromobilita-baterie-skoly-vlada-pobidky.A230512_110925_eko-zahranicni_jadv
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ANAXYM: 4x4 a 200 koní jsem přehlíd. Ale pokud je cílem aby to jezdilo podobně jako ten Yaris Cross, tak teda moc možností není, zvlášť ne ve čtyřkolce.
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    MESTREY_: No nevidím, navíc to nemá 200 koní ani z rychlíku a navíc ty hybridy od Toyoty máj maximálku na 180km/h
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    Delaji uz C-HR 4x4? Co jsem po ni koukal, kdyz vysla, tak byla jen predokolka.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NIKDAS: kdyz vysel, tak sme sli zkusit s kamaradem testovaci jizdu a shodli jsme se na tom, ze New Tuscon je uvnitr strasnej plastak, to nechci, interier pusobi ze zacne po pul roce krupat. Coz bych se posral .. s prominutim :/
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: to není špatný, dík za tip

    https://link.mobile.de/94H7xvGph5PPrKeW8
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    U nás v práci si lidi dost chvalej tuscon v hybridu. Maj ho tady už tři lidi. Jestli chceš, můžu ti zjistit spotřebu a jiny zkušenosti :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Cokoliv s dvoulitrovým hybridem, i ta 1.8 je mrdka líná (hádám, že v Yarisu Cross bude patnáctka). Jestli chceš SUV jen kvůli posazu a ne kvůli vnitřnímu prostoru, tak C-HR 2.0 Hybrid je docela dobrá volba.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BOBASH: jakou Tojo bys doporucil? ten Yaris Cross ma hrozne malej vykon, chci neco silnejsiho
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Rekuperovat za jízdy umí každej hybrid tak nějak z principu.

    Je ale dost rozdíl, jak moc se ten hybrid projeví na spotřebě. To, jak úsporně umí jezdit Toyoty, neumí zdaleka každý hybridní auto, typicky koncernový plug-in hybridy jezdí v normálně hybridním režimu (tedy když je nedobiješ) za podobnou spotřebu jako spalovací ekvivalent. Třeba u toho Formentoru nečekej, že bude jezdit v průměru za míň než třeba 7-8 při standardním zacházení, možná o něco míň při ježdění fakt na spotřebu.

    Podobně jako Toyoty by měly fungovat Fordy, takže bych se podíval třeba na Kugu, nebo zůstal u tý Toyoty. Koncernovej hybrid mi úplně moc nedává smysl.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    prosim pekne, muzu poprosit o nazor, jaky hybrid koupit?

    Mel sem ted totalku s autem, pojistovna mi vyplati penize a ja se muzu vrhnout na nakup dalsiho prditka.

    pozadavek je to, aby to umelo rekuperovat za jizdy, nemusi to byt nutne plugin hybrid, jak sem tu nedavno psal, uplne by mi stacilo, kdyby to umelo chovat se stejne jako ten Yaris Cross, to bylo uplne vytecny, co se elektro distribuce tyce. Je mi jasny, ze sem novacek v elektro a urcite existujou mnohem lepsi kary, s lepsim dojezdem na elektriku atd atd, rad se necham poucit, budu vdecny za jakoukoliv radu.

    Auto bych si rad dovezl z nemecka nebo rakouska pres mobil.de. Nechci nove, najezd tak max do 25tis. km.

    veci, ktere u auta rozhodne chci:
    SUV (nemusi to byt obri krava, ale rad bych proste uz do auta nastupoval alespon rovne a vystupoval aniz by me bolelo levy koleno, mam ho spatny)
    4x4
    200+ koni
    adaptive cruise control
    automat
    max 2018 rocnik.

    napada vas jake auto vzit? Uvazuju nad 245k Formentoru Hybrid. Tak asi neco takoveho.

    dik moc za pripadny tipy
    GOR
    GOR --- ---
    JIMIQ: Ja bych Orlen nepodcenoval, z dobrych duvodu relativne nedavno nabyl 90% podil v Energa SA
    MINER
    MINER --- ---
    Thermal energy storage: antoraenergy.com

    Borci tvrdí, že baterky nedokáží pokrýt large-scale storage needs čistě kvůli cenám surovin. Proto hledali vhodnou storage tech podle nákladů a skončili u thermal a dupou do toho.

    Jedná se samozřejmě o statické storage kapacity. Ta je potřeba i pro zajištění peak demand EV charging. Ale hlavně to vypadá konečně na technologii, která dokáže vybalancovat renewables.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: asi greenwashing :D ale snad už se to začne měnit :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    AXTHEB: "automatická wapka" přináší reálně další komplikace (voda a elektřina nejsou dobré kombo), takže spíš samostatná myčka se sušičkou umístěná před swap budkou…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak neviem, tvrdia, ze maju na 55 staniciach nabijacky, ale ja som teda zatial na ziadnu nenarazil a na mape co maju na strankach mi po vyfiltrovani na nabijacky najde 0 z 514 cerpacich stanic

    Škoda Auto a ORLEN chtějí rozšířit síť nabíječek pro elektromobily
    https://www.hybrid.cz/skoda-auto-a-orlen-chteji-rozsirit-sit-nabijecek-pro-elektromobily/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    AXTHEB: Vytýkat takovýhle implementační problémy takhle mladý technologii je kravina.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    COMODOR_FALKON: Pokud se časem ukáže, že je ten swap citlivej na binec, tak se tam prostě přidá automatická wapka a nazdar.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIGHTHUNTER: Swapping ale není rezerva. Je to jako když si uřízneš z auta dveře, aby sis mohl zvednout podvozek a na prahy namontovat stupátka.

    Ono to bahno zas tak neopadá a těch 5 cm byla hodnota, kterou jsem považoval za dostatečnou, aby sis to zvládl představit. 🤷🏽‍♂️

    Jednak u čínského systému pochybuji, že tam taková čidla vůbec jsou, jednak ve chvíli, kdy tam to auto s dojezdem 0km už stojí, tak je trochu pozdě…
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    COMODOR_FALKON: Netvrdim, ze si nikdy neswapnes, ale furt je to elektroauto, ktere muzes nabijet z normalnich nabijecek - a je rychlejsi a jednodussi si behem par vterin doma, v praci, v nakupaku pripojit a odpojit kabel od nabijecky, nez jezdit xx km k nejake swapovaci stanici a tam stravit 5 minut - to neni jedina mozna volba jako u spalovaku… swapovani pouzivas pri rychlych presunech na dlouhe trasy.

    A predstav si, ze ja sebou v aute posledni roky vozim treba rezervu, hever, klic na kola, hasicak, deku… prestoze auto jsem koupil jen s opravnou sadou s kompresorem. Dobrovolne mi to zabira misto v kufru, i kdyz jsem to nikdy nepouzil. Priplaci se i za lepsi motor s vyssi maximalni rychlosti, kterou taky treba nikdy nevyuzijes

    Zase 5 cm bahna na podvozku - videl jsi to nekdy? Najdes mi nejakou fotku osobniho auta v kategorii nad pul milionu Kc a vic, kterymu by se udrzelo 5 cm bahna zespodu, kdyz pojede min. nekolik km po asfaltu k swapovaci stanici? I tem traktorum a kombajnum co primo vyjedou z rozblacenyho pole to opada na par stovkach metru…

    Bud ta spina fakt neni problem, nebo to maji uz za ty roky a ruzny generace osetreny - myslis, ze by byl takovej problem tam dat nejaky cidlo/kameru co vyhodnoti, jestli je vsechno v poradku, nez zacne demontaz? A jestli ne, tak to Norsko, Finsko atd. ukazou (namrazu uz vidim trochu realneji). Nebo az se to rozsiri v Cechach, taky se urcite objevi nejaky snahy, jak si tu baterku nechat doma a na vymenu prijet s nejakou vykuchanou polofunkcni atrapou :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam