• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Electric city bus sales overtake diesel in Europe - International Council on Clean Transportation
    https://theicct.org/electric-buses-europe-may23/

    City buses make up about 60% of all heavy-duty passenger vehicle sales (the rest are coaches and interurban buses). Their conventional form tends to have high emissions, emitting about 1kg of CO2 per kilometer compared to less than 100g of CO2 per kilometer for cars, although buses carry many, many more passengers than cars do. City buses are also in a prime position for electrification; they operate predictable routes which eliminates range anxiety, they’re usually stored in depots overnight where they can be charged, and they’re normally publicly procured, giving their purchase access to a wider amount of capital compared to the private transport market.

    A recent life cycle analysis we carried out showed that a natural gas city bus reduces greenhouse gas emissions by 17% relative to its diesel counterpart, whereas a battery electric bus running off Europe’s grid mix between 2021 and 2040 brings a reduction of 75%.

    But Europe’s strong performance with zero-emission buses is far from being a leader; the technology has held a dominant share in China for years, where the sales share of zero-emission buses reached an incredible 91% in 2022.

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    JYRKA: jasny, to chapu, mne prijde, ze je to takovej fun, ze to je neco, co oddeluje klasicky auto (ktery jsou proste bohuzel vsechny na jedno brdo) od neceho, co te jednou za cas pobavi, coz uz zalezi na kazdym cloveku, pokud to do toho chce investovat. Je to subjektivni vec, ostatne jako spousta veci :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: třeba u Tesly se degradace baterie dá relativně přesně během minuty vypočítat na základě dat, které ukazuje auto (celková spotřeba od nabíjení, stav % baterie, udávaný dojezd auta...) - tuším, že Martin z NejrychlejsiTesla to ukazoval v nějakém videu z prověřování a dovozu auta a porovnával to i s více profi měřením, že to odpovídalo +- několik procent
    dále je možnost v Tesle jít opravdu jednoduše do servisního menu a tam se podívat, jestli už někdo v minulosti měřil zdraví baterie a s jakým výsledkem, případně si ho nechat sám změřit, ale to může trvat až 24 hodin, protože auto se vybije a nabije do 100% a na základě toho ti vypočítá stav kondice baterie
    MODEL 3 Y BATTERY HEALTH TEST IN TESLA SERVICE MODE 2023 AUSTRALIA
    https://youtu.be/am-dDw8uSQs

    pak se dá ještě přes diagnostiku vyčíst hodně dalších údajů, třeba i kolikrát bylo auto nabíjeno na AC a na DC atd...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Kterej Golf prosímtě měl platformu, skelet a siluetu toho předchozího? Když nepočítám čtyřkový kabrio, což byla ve skutečnosti trojka?

    Dtto, která A4?

    U Jagu uznávám, taky o X308 říkám že je to facelift XJ40.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: I aktuální MY je technologicky jinej oproti aktuální M3, protože M3 nemá single piece castingy. Na nejnovějším Modelu Y je i pevnější A sloupek etc. Už jenom tahle změna by se dala považovat za zásadní: A new model often also includes updates to technology and safety features. Když k tomu přidáš i změnu vzhledu, kde jsou pozměněné i dveře a přední blatníky, tak v trojkou v začátku už by se to dalo považovat za novej model.

    Spousta výrobců vydává za nové modely auta na stejný platformě jako model předchozí a s méně upraveným designem, než tohle.
    Třeba VW a Golfu, Audi A4 a další. Jag taky. A našlo by se dost příkladů. Ale chápu, hate must go on :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak komplet předělanej interiér je u faceliftů vcelku standard, exteriér vypadá, že bude klasika facelift jinej předek a zadek a nový motory dostane při faceliftu taky skoro všechno.

    Takže ne, je to facelift.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: no tohle bude "facelift" ve stylu dodge charger LX -->> LD :))

    Interiér to bude mít z Modelu S, exterier taky jinej a měla by být i novější drivetrain etc... tohle už se bude dát nazvat druhá generace
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Trojky? Já myslel že Ypsilonu.

    No tak tím spíš. Že bude facelift trojky už víme, stejně jako to, že to bude fakt facelift.

    Takže nic novýho vlastně :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: JE TO SILUETA TM3!!!! :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Jde to zjistit pres service mode. Je tam test baterky, ale trva to nekolik hodin.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: o par postov nizsie mas porovnanie ze je to skor silueta TM3 [CRAZY_IVAN @ Elektromobily]
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pointa je, že když to má stejnou siluetu jako TMY, tak to nebude zmenšený TMY, ale facelift TMY.

    Kdyby to bylo zmenšený, tak to není zmenšený podle kopíráku, ale má to jinej tvar (kratší a baculatější).

    Ergo je to jen facelift ypsilonu a žádný malý auto ještě Tesla vizuálně ani nenaznačila.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: u tesly so structural battery packom to asi musi zvladnut aj nejaky ten abuse, tam by bola vymena baterky po 200tkm asi drahy spas
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DRAGON: Je to 200 k navic. Kdyz odectes cenu prodavaneho auta, tak mas najednou platit dvojnasobek. To je luxus, vzhledem k tomu, ze je to druhe auto do rodiny
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: myslím, že podceňuješ schopnost lidí věci zkurvit :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: pokud je tam lfp baterka tak životnost nemusis vubec řešit
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DRAGON: ja bych zas bral singl motor long range, ten dual motor vykon je zbytečnost
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Ceny jsou to super, ale jde nějak jednoduše(ji) zjistit stav baterky? Tím myslím: už se na to specializuje hromada firem a udělaj to za pár tisíc? Protože za mě je kapacita baterie stejně důležitej parametr, jako nájezd... pokud se k tomu majitel choval jako hovado (tzn. Pravidelně jezdil do nuly, nebo dlouho nechával nabité na 100%) tak i za pár desítek tisíc km mohl stihnout kapacitu baterky stáhnout pod 90%
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Vzhledem k tomu, že by to mělo být víc zaměřené na evropský trh, tak pochybuju, že by dělali sedan.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam