• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    Tím nepopírám horší opravitelnost Tesly se strukturálními prvky. Ale nemyslím si, že je to takovej problém vzhledem k tomu, kolika % aut se stane nějakej takovej masakr.
    Větší problém je bídná síť servisů nebo cena dílů, který sestřelíš snadno.
    Pokud třeba maticový světlo novejch aut stojí desetitisíce, tak tim jde vyskórovat totálku i dost menšim karambolem.
    To mi přijde větší riziko než nějaký strukturální prvky ve vnitřnostech.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Takovouhle opravenou ránu bych fakt už nechtěl ani kdyby to opravit šlo.
    Dyť to má ustřelenou celou prdel i s podběhem.
    Pochybuju, že tohle bude ochoten opravovat autorizák, a věřit garážmistrovi, jak to navaří? A to nemluvíme o nějaký antikorozní ochraně tý zavařeniny.
    Leda to vzít jako příležitost a navařit si tam zadek třeba z Maybachu:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No problém je, že Tesla podle všeho nenavrhuje na opravitelnost ani ty nestrukturální. Ty auta co se totálkujou nejsou nějaký těžký rány se hnutým skeletem, ale i normálně najebanej čumák, kde by u normálního auta stačilo vyměnit pár věcí, je u Tesly očividně mnohem dřív poukázka na totálku.

    Což může bejt kombinací faktorů od nedostupnosti dílů ať už kvůli ceně nebo kvůli problémům s objednáním, což souvisí i s těma "ony the fly" upgradama – když nemáš jasně definovaný modelový roky, může bejt problém s logistikou a hlavně může bejt problém s aftermarket výrobou – až po to, že ty díly jsou jak tvrdí i v tom článku a prej i Munro víc "custom", nebo to, že spousta senzorů je očividně na místech, kde to schytaj i při malý ráně atd.

    Jinak já testoval Kiu eNiro takhle, nešlo to sice až do baterky, ale třeba ten zadní superodlitek u Modelu Y už by taková rána nejspíš mohla trefit. A tohle pokud vím ještě opravili, byť to teda byla skoro totálka.

    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: On nějaký výrobce designuje strukturální elementy auta na opravitelnost? Možná tak starej Defík.
    Když trefíš práh nebo nosný prvky karoserie a neni to (výjimečně) totálka, tak se to taky řeže a vaří a pak prodá v Áčkách:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No ten článek řeší i konstrukci karoserie, že je náročná na "custom parts". Možná může bejt menší problém odlitek skeletu než to, že je to celý udělaný na minimalizaci ceny výroby a efektivity obecně a ne na pozdější opravy, nebo je to prostě nedomyšlený, ale očividně je s tím problém.

    Kterákoliv z variant ale vypadá jako naprosto očekávatelnej následek "startupový mentality", kdy se fokusuje na tady a teď, všechno se dělá jinak a od začátku a potom se nedomyslí věci, který nejsou problém pro automobilky, který už to dělaj 100 let. Třeba vymyslet, jak to udělat, že když to trefíš, tak to nebude vždycky totálka.

    Tohle může bejt další věc, která pošle ceny ojetých Tesel dolů – a může to být dost dolů na to, aby to ovlivnilo poptávku po novejch, protože kombinace vysoký pojistky a nízký zůstatkový ceny způsobí, že TCO Tesly bude najednou o dost větší.

    Protože jestli se rok starý auta totálkujou kvůli malý nehodě, tak jak na tom asi budou pětiletý.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je přesně logika jakou bych u nich čekal.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: mozno tesla pocita s tym, ze az bude fungovat FSD tak sa nehody stavat nebudu, resp. bude ich o dost menej viz. tie grafy porovnania nehodovosti ludskeho sofera vs autopilot
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    CRAZY_IVAN: no možná proto mluvil o těch povolenejch limitech a kontrolách. Pokud ti někdo přepůli auto z boku, tak je asi jasný, že to není bezpečné opravovat.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a mluvit o opravitelnosti těch velkejch dílů ... já bych teda nechtěl normální auto potom, co ho někdo jebnul tak, že to šlo do skeletu. Odlejvanej díl nebo ne.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a v momentě, kdy ti to jde už do baterky, tak je to totálka tak jako tak
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: akorát o tom článek vůbec neni :)) ani ten originál na kbb
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Když máš třetinu skeletu z jednoho kusu kterej je navíc hliníkovej, tak to vyměnit jít nemusí, resp je to drahý.

    Plus je to, že to dělají takhle, podle mě známka toho, že nad tou opravitelností prostě moc nepremysleli. Což bude následně problém i s kontinuálníma vylepšeníma atd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Já mluvil i o konstrukci. Třeba integrální baterky nebo ty supervylisky co je z nich půlka auta.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NIKDAS: ty sis nikdy nic nezlomil? prostě vyměníš kostru a je to :)
    Mně tohle říkal kámoš automechanik, že v moderních autech máš nastavený nějaký kvóty tuhosti-pevnosti-čehosi a dá se to po bouračce měřit a jen vyměníš tu část, která projde kontrolou. Záleží prý na tom, jak to trefíš. Imho to spíš bude tím, že pokud dojebeš elektroniku, tak jí měníš more or less celou a to vyjde na takový prachy, že to pojišťovna rovnou označí za totálku. Nedávno se mi stala podobná věc. Ťuknutej předek a rovnou totální škoda.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Z toho článku ale úplně nevyplývá, že by to bylo v důsledku kontinuálních úprav modelových řad, což je za věc, kterou jsi říkal, ale primárně protože je to drahé, je málo dílů a servisní síť je pořád dost malá, takže to trvá.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DRAGON: Tam jde hlavně o to, že kostra auta je z jednoho kusu hliníku. Teď se ještě přidává, že součástí kostry je baterie. Fakt si nedovedu dost dobře představit jak to opravit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: a to ma ta tesla tych kilometrov kabelov este o dost menej ako ine automobilky :D
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    překvapivě, v autě s kilometrem kabelů a elektroinstalace.. kdo by to řek!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Že bude Teslu pruser opravovat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: A co z toho jsi říkal?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam