• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Už x let se ví o tom, že servisování Tesla nemá zmáknutý. Nestíhaj opravovat, opravy jsou drahý, protože je to uzavřený jen schváleným bodyshopům, který nestíhaj a Tesla je pomalá v dodání dílů. A navíc hážou klacky pod nohy lidem jako je Rich Rebuilds. Ví o tom i Tesla a xkrát za posledních x let o tom mluvili na investor callech. O tom problému se ví a dělají kroky jak tohle zlepšit. Otevřeli přístup k repair manuálům. Prý už dokonce lze objednávat díly mimo ofiko opravy. Dokonce někdo z Tesly mluvil s Richem ohledně feedbacku, jak by mohla Tesla pomoct lidem jako je on v opravování etc.

    Ale stejně přijdeš s objevnou věcí, že Tesly jsou dražší na opravy a plácáš tim okolo jakej jsi borec a snažíš se teda ukázat jak je Tesla na hovno a jak jsi to řikal. I když tohle tady nikdo nikdy, když tu byla debata ohledně servisu Tesly, neřikal, že by Tesly bylo levné opravovat a jejich servis byl super. :D

    Akorát si z toho odnášíš závěry o tom jak je to blbě navržený a Tesla bad. Confirmation bias.
    Asi radši budu mít nejbezpečnější auto na světě, který po nárazu pojišťovna odepíše, než auto, co se rozpadne, ale opraví ho Pepa. Castingy ftw.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Nikdo nesrovnává Teslu s autem z roku 1990, ale s autama jiných značek. A ano, to, že Tesla je relativně malosériovej výrobce, kterej nic nesdílí s nikým jiným, může bejt součást problému, stejně jako extrémní neochota spolupracovat s externíma servisama.

    Každopádně výsledek může pro Teslu být problém a ostatně v tom článku i citovali Muska, že je to problém a že to prý řeší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NTR23: Čína to samozřejmě je, ale lidi to tak nebudou úplně vnímat. A při cenovým rozdílu ani ne 10% proti MG4 je volba většiny asi jasná.

    Otázka je, jestli to nepředznamenává posun Volva směrem k volume značce. Z "pseudoprémiovky" automobilovou Ikeou.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    BOBASH: Tak Volvo bude taky Čína. A mi se ten minimalismus pravé líbí. Když srovnám e e-Mégane, kde je tolik ovládacích prvků, že nevím kam sáhnout, Volvo vede.

    Líbí se mi integrace Google Assistent. Google to má mnohem dál za ty roky, než základní pokyny alá Ahoj ID, je mi zima.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A věděli jste, že ty moderní auta už nejsou tak lehký opravit jako auta před 20, 30, 40 lety?

    A taky jste věděli, že auta nové automobilky, která donedávna nechtěla, aby je opravoval Pepa z Horní dolní a teprve se otevíraj všem pro objednávání dílů a aby je kdokoliv mohl opravovat (teprve relativně nedávno začali sdílet repair manuály), tak jsou dražší na opravu a tak jsou častěji totálky v místech, kde totálkujou policajní Chargery, který by bylo lehký opravit? Věděli jste to? :)

    Věděli jste to? No já se ptám, věděli jste to? Já třeba opravdu netušil, že by bylo těžší opravit Teslu než třeba cokoliv od VW Group. Nenapadlo by mě, že nesdílejí tolik dílů s jinými automobilkami. Jsem úplně nadnesen! :))

    A věděli jste, že už i lidi testují opravy castingů? Kde se to zastaví??

    Tesla Model Y GIGACast Repair
    https://www.youtube.com/watch?v=09AyyT8N4FY


    Tesla bad.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NTR23: Mě se docela líbí ten koncept "uděláme to laciný, ale tak, aby to pořád vypadalo prémiově". Taková elektromobilní Ikea. A za cenu víceméně číňana to je docela zajímavý.

    Jak si to bude stát proti stejně velký Škodovce která bude o 150 levnější se uvidí.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Volvo EX30 se mi fakt líbí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ramena a tlumiče taky budou asi poměrně dlouho stejný. Ale bude stejný všechno, co rozmlátíš za předním nárazníkem, když ve 30 km/h nedobrzdíš?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Dílů z druhovýroby je kupodivu docela dost - například ramena nebo plynokapalinové tlumiče na TM3 :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, rozdíl je, že u Tesly jejím přístupem k inovacím může být dost zásadní problém udělat smysluplnou druhovýrobu, když část dílů může bejt jiná od minulýho úterý odpoledne, protože se Elon zrovna rozhod – a nejspíš na to neexistuje něco jako ETKA aby se dal udržet přehled.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Může být. Ale nemyslím, že strukturální prvky to nějak výrazně ovlivní.
    Ti může být i jen cenovou politikou dílů a oprav. Např. když na auto stojí jen DPF 180k, to pro 10 let starý auto může být taky totálka..
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: Tesla stále neumí stínovat v provozu, ale HW na to dává už několik let... jde to vidět třeba při light show, že ty světla umí "psát" jakýkoliv nápis...

    Tesla Model Y Performance LIGHT SHOW 2022
    https://www.youtube.com/watch?v=HXdtVkRfMQU
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Pro ty, které zajímá, jak se uvažuje u vývoje auta. Níže je odkaz na prezentaci Audi pro investory, kde je docela hezky rozebraný vývoj platformy auta.
    Je to přístupné veřejně, tak mě za to snad někdo nevyhodí :)
    https://www.audi.com/content/dam/gbp2/company/investor-relations/events-and-presentations/investor-presentations/2021/2021-07-07-UBS-PPE-deep-dive.pdf
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: už maticový světla má.
    Problém u Tesly nemusí být jen s tím, jak je konstuovaná, ale s mentalitou odhadců pojišťoven - prostě se bojí dát šanci na opravu a radši to spláchnout totálkou. To je (údajně) problém všech elektrik v současnosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jenomže maticový světlo ti nevysvětluje to, že Tesly se očividně totálkujou v mnohem větším procentu případů než jiný značky.

    Zvlášť teda s ohledem na to, že Tesla pokud vím maticový světla pořád nemá :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tohle řešil autorizák, bylo to novinářský auto, takže to poměrně logicky nebude Kia dávat garážníkovi.
    MINER
    MINER --- ---
    Tím nepopírám horší opravitelnost Tesly se strukturálními prvky. Ale nemyslím si, že je to takovej problém vzhledem k tomu, kolika % aut se stane nějakej takovej masakr.
    Větší problém je bídná síť servisů nebo cena dílů, který sestřelíš snadno.
    Pokud třeba maticový světlo novejch aut stojí desetitisíce, tak tim jde vyskórovat totálku i dost menšim karambolem.
    To mi přijde větší riziko než nějaký strukturální prvky ve vnitřnostech.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Takovouhle opravenou ránu bych fakt už nechtěl ani kdyby to opravit šlo.
    Dyť to má ustřelenou celou prdel i s podběhem.
    Pochybuju, že tohle bude ochoten opravovat autorizák, a věřit garážmistrovi, jak to navaří? A to nemluvíme o nějaký antikorozní ochraně tý zavařeniny.
    Leda to vzít jako příležitost a navařit si tam zadek třeba z Maybachu:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No problém je, že Tesla podle všeho nenavrhuje na opravitelnost ani ty nestrukturální. Ty auta co se totálkujou nejsou nějaký těžký rány se hnutým skeletem, ale i normálně najebanej čumák, kde by u normálního auta stačilo vyměnit pár věcí, je u Tesly očividně mnohem dřív poukázka na totálku.

    Což může bejt kombinací faktorů od nedostupnosti dílů ať už kvůli ceně nebo kvůli problémům s objednáním, což souvisí i s těma "ony the fly" upgradama – když nemáš jasně definovaný modelový roky, může bejt problém s logistikou a hlavně může bejt problém s aftermarket výrobou – až po to, že ty díly jsou jak tvrdí i v tom článku a prej i Munro víc "custom", nebo to, že spousta senzorů je očividně na místech, kde to schytaj i při malý ráně atd.

    Jinak já testoval Kiu eNiro takhle, nešlo to sice až do baterky, ale třeba ten zadní superodlitek u Modelu Y už by taková rána nejspíš mohla trefit. A tohle pokud vím ještě opravili, byť to teda byla skoro totálka.

    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: On nějaký výrobce designuje strukturální elementy auta na opravitelnost? Možná tak starej Defík.
    Když trefíš práh nebo nosný prvky karoserie a neni to (výjimečně) totálka, tak se to taky řeže a vaří a pak prodá v Áčkách:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam