• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: uz ani tu toyotu nepojde tak lahko opravit :D

    Tesla giga casting gets its biggest supporter yet from legacy auto
    https://www.teslarati.com/tesla-giga-casting-toyota-support-confirmed/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: nojo, to je krása, že si prostě můžou vybrat, opačně to bohužel v EU zatim neni (jenom na pár místech).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, ono totiž prej Electrify America stojí docela za píču, přestože jeho "evropská ségra" Ionity funguje bezvadně.

    Tady zase jezdí Tesly na Ionity i když maj vedle Supercharger (viděl jsem několikrát).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Teslaři poměrně běžně i v US nabíjej na CCSkách přes adaptery. Jenom to tak často nepotřebujou a nechtěj dělat, protože ta neTesla síť prostě většinou saje/nefunguje. Třeba většina youtuberů, co si po Tesle pořídila Rivian na tohle dost nadává, že se s tim nedá moc na dálku jezdit, protože to nabíjení je peklo. Snad i Rivian a Lucid přejdou na Tesla konektor, protože z toho budou všichni akorát profitovat a z Tesly se stane největší provozovatel "benzínek" :)) S tim, že si sami elektřinu vyrobí, uskladní a prodají. Krása.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Aha, tak to je cool. Já měl pocit že to jde blbě/vůbec, protože třeba ve Fordu to nebyli s novinářskou F-150 Lightning schopný vyřešit.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aha, protože do teď importovaný tesly na ccskách dělaly co? https://shop.tesla.com/product/ccs-combo-1-adapter
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tohle je BTW docela debilní, protože to mimo jiný víceméně eliminuje možnost neoficiálního dovozu USDM aut sem, protože tady se asi na NACS nepřejde.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: to je jasný, v Evropě má i Tesla v autech CCS
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: V Americe
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Stellantis considers switching to Tesla NACS

    :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: BOBASH: po přečtení tam žádnou relevantní statistiku nevidim. Jediné, co z toho článku odvozuju je, že na IAAI jsou Tesly, které jsou označené jako neopravitelné a mají nájezd menší než 10 000 mil. Vůbec tam nerozebírali rozsah poškození :D

    Přijde mi to trochu jako článek úplně o hovně :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tady je původní článek, jsou tam i nějaký čísla, i když jich není moc.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: o kolik procent je to číslo totálek vyšší oproti třeba Mercedesu a BMW v USA? V článku se o tom nepíše a v subčlánku, kterej je v tom článku zdrojovanej zmiňovali akorát to, že Reuters se v detailu podívalo doslova na "few" Teslas on IAAI (jinak to bylo cca 100 aut na IAAI).

    Šlo by nějaký čísla, když tim tak okolo sebe plácáš? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No ono u tý volby "nejbezpečnější ale rozpadne se" vs. "míň bezpečnější a půjde opravit" to není úplně takhle extrémní.

    Za prvé Tesla není nutně nejbezpečnější na světě, za druhý se tohle netýká jen toho, že by to opravil Pepa, ale že zavedený automobilky mají postupy na bezpečnou opravu i poměrně velký rány (na workshopu u VW nám ukazovali jak se opravuje smíšená konstrukce hliník/ocel, je to docela hi-tech, ale opravíš bezpečně i velkou ránu) aniž by tím zruinovaly pojišťovnu.

    A jestli to zruinuje pojišťovnu nebo ne ti může bejt jedno jen zdánlivě.

    Já neřeším převratnou novinu "u Tesly je problém servis", ale novou situaci "u Tesly jsou výrazně častější totálky", což vede nevyhnutelně k dalším ne úplně pozitivním efektům:

    1) Na Tesly bude dražší pojistka, protože totálky. A pokud ti roční auto odepíše náraz v koloně ve 30 km/h, tak to je situace tak častá, že to může tu pojistku ovlivnit dost drasticky.

    To má potom zásadní vliv na reálnou cenu Tesly, protože nový auta lidi obvykle financujou a když budeš mít splátku o půlku větší kvůli šílený pojistce, může to zamíchat s poměrem reálných cen Tesla vs. dražší auta.

    2) Tesly budou mít horší zůstatkovou hodnotu, protože pokud bude drahý nebo nemožný i lehce bouranou Teslu opravit, kupci ojetin se toho budou bát ještě víc než kupci novejch aut. Jednak to pro ně může poslat pojistku ještě víc mimo snesitelnej rámec, druhak pro ty, který auto nepojišťujou, to může znamenat vabank s tím, že když to blbě trefím i v malý rychlosti, můžu mít auto na odpis.

    Tohle samozřejmě zpětně zase ovlivňuje to financování, protože velká část financování jsou operativní leasingy, kde je budoucí hodnota auta dost zásadní faktor.

    Zatím všichni docela počítají s tím, že zůstatkový hodnoty Tesel budou furt gigantický, tak jako je to u Modelu S, kterej stojí po 10 letech dvojnásobek odpovídajícího Mercedesu. Ale ten za prvé podle všeho nemá tyhle problémy, za druhý rannejch S je strašně málo a ještě navíc mají superchargery zadarmo.

    Bude to samý platit pro pětiletý Modely Y z let, kdy už to bylo nejprodávanější auto vůbec?

    Samozřejmě pokud najdou zázračný úspory ve výrobě a zlevní základní Model 3 na 700 tisíc, tak to nemusí bejt problém vůbec. Ale to se patrně nestane.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Ahh, my bad. Ten jsem už nečetl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A v momentě, kdy Tesla otevře možnost objednávat dle VINu, jak se o tom mluví, tak by to mělo být vyřešeno. Budu muset pogooglit jestli už to tak neni.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: zrovna ty kontinuální upgrady tam zmiňované jsou - (v sublinkovaném článku na KBB.com), ale reálně hodně dílů je zpětně kompatibilní (elektronika etc). Munro to řešil při svém rozebírání.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak především, aby to nezapadlo… Bobash nám na odkazovaném článku dokazuje, jak měl pravdu v tom, že Teslu bude problém servisovat, protože "kontinuální upgrady, integrální baterie, megacasty", z čehož ale ani jednu věc ten článek nezmiňuje :)

    Jako, já neříkám že třeba nemá pravdu, třeba jo, ale zrovna tenhle článek to nedokazuje.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Už x let se ví o tom, že servisování Tesla nemá zmáknutý. Nestíhaj opravovat, opravy jsou drahý, protože je to uzavřený jen schváleným bodyshopům, který nestíhaj a Tesla je pomalá v dodání dílů. A navíc hážou klacky pod nohy lidem jako je Rich Rebuilds. Ví o tom i Tesla a xkrát za posledních x let o tom mluvili na investor callech. O tom problému se ví a dělají kroky jak tohle zlepšit. Otevřeli přístup k repair manuálům. Prý už dokonce lze objednávat díly mimo ofiko opravy. Dokonce někdo z Tesly mluvil s Richem ohledně feedbacku, jak by mohla Tesla pomoct lidem jako je on v opravování etc.

    Ale stejně přijdeš s objevnou věcí, že Tesly jsou dražší na opravy a plácáš tim okolo jakej jsi borec a snažíš se teda ukázat jak je Tesla na hovno a jak jsi to řikal. I když tohle tady nikdo nikdy, když tu byla debata ohledně servisu Tesly, neřikal, že by Tesly bylo levné opravovat a jejich servis byl super. :D

    Akorát si z toho odnášíš závěry o tom jak je to blbě navržený a Tesla bad. Confirmation bias.
    Asi radši budu mít nejbezpečnější auto na světě, který po nárazu pojišťovna odepíše, než auto, co se rozpadne, ale opraví ho Pepa. Castingy ftw.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam