• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: je potřeba korelace s prodejností a dobou provozu, aby to šlo porovnávat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nedalo mi to a přemýšlel jsem o tom, jak se chovají pojišťovny k ojetým autům. Vzal jsem si server mobile.de, omezil výběr jen na Německo a podíval se na to, jak vypadá nabídka poškozených vozidel a čím se liší.
    Je vidět, že na prodej je mnohem více % Tesel, než ostatních elektrických aut. Tesly se v tom srovnání chovají podobně, jako konvenční sportovní auta. Nicméně, jestli se nepletu, nejde prodávat auto se značkami, které pojišťovna odepsala jako totálku. Z toho mi plyne, že problém je spíše v tom, že Tesly řídí lidi podobně divoce, jako sportovní auta. Co myslíte?

    TADEAS
    TADEAS --- ---
    RATTKIN: neshořela?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    RATTKIN: Proto Model 3 nema pristrojovku :)

    Ale taky jsem uz slysel, ze airbag = totalka. Podle me to musi byt nejaka konspirace na pojistovny (spousta "totalek" pak jezdi nekde na Ukrajine nebo v Cine).
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    co se týče totálky, tak stačí když vyletí 1 airbag a je to obvykle totálka. vezme s sebou totiž při výbuchu přístrojovku a plno věcí vpředu. Takhle jsem zrušil ve 40 km/h benzínovou kiu:
    Jak řešit nehodu v zahraničí
    https://youtu.be/ovCtnOEwGlU
    INSTINKKT
    INSTINKKT --- ---
    32k euro = 760k CZk
    INSTINKKT
    INSTINKKT --- ---
    BOBASH: 40k - 7k (dotace při sešrotování starýho) - 1k sleva od Tesly = 32k euro

    Na Kanárech je to případně ještě míň, protože je tam 7% DPH
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    INSTINKKT: ... čili předpokládám, že Model 3 tam bude stát stejným způsobem 800.
    INSTINKKT
    INSTINKKT --- ---
    DZODZO: to je s dotací v případě sešrotování starýho auta
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: v spanielsku to realisticky stoji tych ~600, mozno aj menej

    Descubre el MG4 Electric
    https://www.mgmotor.eu/es-ES/model/mg4

    MG4
    Electric
    Por 19.480€*

    *PVP recomendado para Península y Baleares , no incluye cable de carga Tipo 2 ni ningún otro tipo de accesorio. El Precio indicado es para la versión STD con llanta 16" sin opcionales y está sujeto a financiación e incluye impuestos vigentes, descuentos y plan MOVES 3 con achatarramiento y transporte. No están incluidos los gastos de matriculación y los gastos de pre-entrega. Precio vigente hasta el 30/06/2023 para el mercado Español (excepto Canarias) y unidades en stock. La autonomía real está condicionada por el estilo de conducción, climatología, el estado de la carretera y el uso del A/A, calefacción, etc. La acción promocional de 1 año de seguro a todo riesgo gratuito ligado a financiación.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: oops! :)))
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: uz ani tu toyotu nepojde tak lahko opravit :D

    Tesla giga casting gets its biggest supporter yet from legacy auto
    https://www.teslarati.com/tesla-giga-casting-toyota-support-confirmed/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: nojo, to je krása, že si prostě můžou vybrat, opačně to bohužel v EU zatim neni (jenom na pár místech).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, ono totiž prej Electrify America stojí docela za píču, přestože jeho "evropská ségra" Ionity funguje bezvadně.

    Tady zase jezdí Tesly na Ionity i když maj vedle Supercharger (viděl jsem několikrát).
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Teslaři poměrně běžně i v US nabíjej na CCSkách přes adaptery. Jenom to tak často nepotřebujou a nechtěj dělat, protože ta neTesla síť prostě většinou saje/nefunguje. Třeba většina youtuberů, co si po Tesle pořídila Rivian na tohle dost nadává, že se s tim nedá moc na dálku jezdit, protože to nabíjení je peklo. Snad i Rivian a Lucid přejdou na Tesla konektor, protože z toho budou všichni akorát profitovat a z Tesly se stane největší provozovatel "benzínek" :)) S tim, že si sami elektřinu vyrobí, uskladní a prodají. Krása.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Aha, tak to je cool. Já měl pocit že to jde blbě/vůbec, protože třeba ve Fordu to nebyli s novinářskou F-150 Lightning schopný vyřešit.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aha, protože do teď importovaný tesly na ccskách dělaly co? https://shop.tesla.com/product/ccs-combo-1-adapter
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tohle je BTW docela debilní, protože to mimo jiný víceméně eliminuje možnost neoficiálního dovozu USDM aut sem, protože tady se asi na NACS nepřejde.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: to je jasný, v Evropě má i Tesla v autech CCS
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: V Americe
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Stellantis considers switching to Tesla NACS

    :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: BOBASH: po přečtení tam žádnou relevantní statistiku nevidim. Jediné, co z toho článku odvozuju je, že na IAAI jsou Tesly, které jsou označené jako neopravitelné a mají nájezd menší než 10 000 mil. Vůbec tam nerozebírali rozsah poškození :D

    Přijde mi to trochu jako článek úplně o hovně :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tady je původní článek, jsou tam i nějaký čísla, i když jich není moc.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: o kolik procent je to číslo totálek vyšší oproti třeba Mercedesu a BMW v USA? V článku se o tom nepíše a v subčlánku, kterej je v tom článku zdrojovanej zmiňovali akorát to, že Reuters se v detailu podívalo doslova na "few" Teslas on IAAI (jinak to bylo cca 100 aut na IAAI).

    Šlo by nějaký čísla, když tim tak okolo sebe plácáš? :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No ono u tý volby "nejbezpečnější ale rozpadne se" vs. "míň bezpečnější a půjde opravit" to není úplně takhle extrémní.

    Za prvé Tesla není nutně nejbezpečnější na světě, za druhý se tohle netýká jen toho, že by to opravil Pepa, ale že zavedený automobilky mají postupy na bezpečnou opravu i poměrně velký rány (na workshopu u VW nám ukazovali jak se opravuje smíšená konstrukce hliník/ocel, je to docela hi-tech, ale opravíš bezpečně i velkou ránu) aniž by tím zruinovaly pojišťovnu.

    A jestli to zruinuje pojišťovnu nebo ne ti může bejt jedno jen zdánlivě.

    Já neřeším převratnou novinu "u Tesly je problém servis", ale novou situaci "u Tesly jsou výrazně častější totálky", což vede nevyhnutelně k dalším ne úplně pozitivním efektům:

    1) Na Tesly bude dražší pojistka, protože totálky. A pokud ti roční auto odepíše náraz v koloně ve 30 km/h, tak to je situace tak častá, že to může tu pojistku ovlivnit dost drasticky.

    To má potom zásadní vliv na reálnou cenu Tesly, protože nový auta lidi obvykle financujou a když budeš mít splátku o půlku větší kvůli šílený pojistce, může to zamíchat s poměrem reálných cen Tesla vs. dražší auta.

    2) Tesly budou mít horší zůstatkovou hodnotu, protože pokud bude drahý nebo nemožný i lehce bouranou Teslu opravit, kupci ojetin se toho budou bát ještě víc než kupci novejch aut. Jednak to pro ně může poslat pojistku ještě víc mimo snesitelnej rámec, druhak pro ty, který auto nepojišťujou, to může znamenat vabank s tím, že když to blbě trefím i v malý rychlosti, můžu mít auto na odpis.

    Tohle samozřejmě zpětně zase ovlivňuje to financování, protože velká část financování jsou operativní leasingy, kde je budoucí hodnota auta dost zásadní faktor.

    Zatím všichni docela počítají s tím, že zůstatkový hodnoty Tesel budou furt gigantický, tak jako je to u Modelu S, kterej stojí po 10 letech dvojnásobek odpovídajícího Mercedesu. Ale ten za prvé podle všeho nemá tyhle problémy, za druhý rannejch S je strašně málo a ještě navíc mají superchargery zadarmo.

    Bude to samý platit pro pětiletý Modely Y z let, kdy už to bylo nejprodávanější auto vůbec?

    Samozřejmě pokud najdou zázračný úspory ve výrobě a zlevní základní Model 3 na 700 tisíc, tak to nemusí bejt problém vůbec. Ale to se patrně nestane.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Ahh, my bad. Ten jsem už nečetl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A v momentě, kdy Tesla otevře možnost objednávat dle VINu, jak se o tom mluví, tak by to mělo být vyřešeno. Budu muset pogooglit jestli už to tak neni.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: zrovna ty kontinuální upgrady tam zmiňované jsou - (v sublinkovaném článku na KBB.com), ale reálně hodně dílů je zpětně kompatibilní (elektronika etc). Munro to řešil při svém rozebírání.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak především, aby to nezapadlo… Bobash nám na odkazovaném článku dokazuje, jak měl pravdu v tom, že Teslu bude problém servisovat, protože "kontinuální upgrady, integrální baterie, megacasty", z čehož ale ani jednu věc ten článek nezmiňuje :)

    Jako, já neříkám že třeba nemá pravdu, třeba jo, ale zrovna tenhle článek to nedokazuje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam