• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: minimalne u tesly mal k tomu bjorn nejake video, kde to vedeli vycitat az na uroven jednotlivych clankov
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Nemyslim, co uvádí bazary (těm nejde věřit), ale je to ověřit nezávisle.
    Např. u notebooku to jde jednoduchym příkazem. Čekal bych, že bude nějaká cesta, jak to vyčíst i u auta.
    Auto to musí vědět, protože stavu baterky se podřizuje nabíjecí křivka, aby šlo nabíjet co nejrychleji, aniž by to tu baterku sejmulo.

    Jde mi o to, jestli na to už jsou známé postupy, např. přes diagnostiku nebo zda to jde i jinak.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: snad tuto informaciu zacnu bazary casom udavat hned vedla najezdu a dojezdu
    MINER
    MINER --- ---
    Když už jsme u podvodů: jde nějak jednoduše ověřit zdraví baterky v EV, např. právě při koupi z bazaru?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Inzeruje ho i na Sautu. Podvod to nebude.
    GOR
    GOR --- ---
    COMODOR_FALKON: A co nasvedcuje podvodu? Mne prijde, ze Leaf Mk.2 a treba i e-Golf s vetsi baterkou se s takovym najezdem na techto cenach pohybuji.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO, JYRKA: Vypadá to jako podvod, ale není mi moc jasné, na jakém principu by měl fungovat…

    Maximálně mne napadá vylákávání rezervačního poplatku…🤔
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Z České Lípy. To bude podvod.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm toto bude nejaka levarna alebo to ma vymlatenu baterku, neni mozne aby to bolo lacnejsie ako jednickovy leaf

    Nissan Leaf /110kW
    https://www.tipcars.com/nissan-leaf/hatchback/elektro/nissan-leaf-110kw-100154137.html
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To bude spíš něco jako jedničková Fabia.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jsou to teda libry, takže 20k eur nebo 470k kč

    pak tam zmiňují ID2 že bude mít lifepo 38kWh s odhadem dojezdu pod 200 mil / 320km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Volkswagen flat out to put ID 1 on streets for under £17,000 | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-flat-out-put-id-1-streets-under-%C2%A317000

    e-UP!/Citigo?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Čínská prémiová značka může fungovat v Číně, možná trochu i jinde v Asii a za 10-20 let možná v USA, ale furt jako taková "subprémie". Jako doopravdy prémiová značky nebude fungovat ještě dekády.

    Na to by si museli nějakou koupit.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: U Nio je to jednoduchý, mají roli prémiové značky, i v Číně byli dlouho poslední, kdo se odmítal účastnit pricewar a ochraňovali dlouhodobý "brand premiumnes" za cenu krátkodobě nižších prodejů.

    U BYD ty markupy jsou šílený. Osobně si to vysvetluji tím, že využívají dealership model, dealer netuší jak moc se to bude kurvit, tak si tam nechává velký prostor.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Neumí to vyrobit o tolik levnějc. Výroba v Číně už o tolik levnější není a musí to vozit přes půl světa.

    Ostatně tady jsem rozebíral, proč to nebude takovej voheň:

    Levná čínská auta evropský autoprůmysl nezničí. Cestu ukazuje Volvo | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/veda-a-technika/443035-levna-cinska-auta-evropsky-autoprumysl-neznici-cestu-ukazuje-volvo
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jak si vysvetlujete že BYD, NIO vůbec neutočí v EU na cenu, nemaj dost aut aby tu udělali vítr? nebo je zatím něco jiného? Vyčkavají, nebo EU trh zatím odepsali? Docela by mě ten důvod zajímal.
    Prece si v BYD nemuzou myslet ze Dolphina prodaj za stejnou cenu za kterou je M3 .
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Problémy a bailouty americkejch automobilek s nástupem Japonců přímo souvisí – ale to jsou ty bailouty z 80. let, ne ty poslední.

    V Evropě se stane tradičně vcelku prd, protože evropskej zákazník je konzervativní. Jsme jediný místo na světě, kde není Toyota Corolla na špičce prodejů, Hyundai tu sice může prodávat auta na úrovni německejch, ale stejně je musí dát o 20% levnějc a Lexus i po 40 letech prodává za ceny bližší Škodovce než Audi.

    Čínský značky jsou hrozba pro Dacii, možná pro Renault, a určitě pro mainstreamový značky Stellantisu (Peugeot, Citroen, Opel, trochu i Fiat). Z toho co patří Němcům tak možná pro Seat, ale ten stejně chcípne a nahradí ho Cupra.

    Proto to Francouzi tak řeší. Protože jediný, co dokážou prodat, jsou budget brandy nebo v lepším případě levnej mainstream. Ani jejich pokusy o "prémiovky" (jako třeba DS) nejsou reálně schopný prodávat ve větším množství auta za cenu aspoň odpovídající budget brandům Němců (Škoda).
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    A Nemci jsou prizdosraci a vymsti se jim to stejne jako plyn s Ruskem, vo tom zadna
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja bych to tak cerne nevidel. Cekal bych ze neco podobneho se rikalo v roce 1987 o japonskych automobilkach a “zapadni” automobilky furt existuji (a ano, GM a Ford absolvovali bailout po krizi 2008, ale to asi s Toyotou primo nesouvisi)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam