MINER: U Leafů se to dělá appkou Leaf Spy, ale jak jsem byl poucen kamaradem, co se leta zabývá modelarstvim a v ramci prace na univerzite elektromobilitou, velky rozdil v napeti mezi clanky nemusi byt vzdy priznakem vady, ale nekdy jen toho, ze akumulator dlouho neprodelal "cely" cyklus (opravte, kdo znate, vysvetloval mi, ze kdyz se cykluje 30-80(?), ze BMS "nestihne" dobalancovat clanky). A naopak, ze existuji vady clanku, ktere se v nabitem stavu neprojevi disbalanci napeti.
Nejaky ukazatel zdravi akumulátorů (SOH) IMO maji asi vsechny elektromobily, ale nakolik je to vypovidajici, nevim. Ten zminovany Leaf mk2 to myslim ukazuje primo na displayi ma pristrojovce.
LeafSpy treba umi ukazat i pocet rychlonabijecich cyklu, ale to je zase IMO vec dulezita u starsich aut jako je prave Leaf, ktere nemaji zadny aktivni system rizeni teploty akumulatoru.