• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    JYRKA: Kdyby byly iPhony a Tesly ceske vyroby, co si budeme povidat, ceske ekonomice by se asi nevedlo uplne spatne... Kdyby lide kupovali misto snickers ceske oplatky.... kdyby misto luxusnich svycarskych hodinek kupovali hodinky prim.... misto na ebyi nakupovali u lokalnich prodejcu na fleru... atp.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GIOMIKY: A import je to proto, ze se vsude buduje a tady jen drzkuje.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    TADEAS: omg, to nejdražší a nejnovější není vždy to nejlepší, hlavně, když je to import, tak kapitál odtéká do dalekých krajin.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Zaostalé špinavé Česko - Slovensko | adopce nízkoemisní mobility | Electro Dad # 533
    https://youtu.be/-cVAUV1dqE0?si=iO588tezZgVXORYa
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Dnes u nas v novinach vysly vysledky pruzkumu, jak obyvatelstvo vidi elektromobilitu. CH bylo zpocatku jednou ze zemi kde se tech elektroaut prodavalo celkem hodne, ted ty prodeje trochu stagnujou. Je to zajimave dany do vztahu napriklad s politickou prislusnosti nebo s faktem, kolik aut ti lidi obecne maji. Zhruba tretina si z ruznejch duvodu nedovede predstavit nekdy elektroauto mit, naopak ta skupina ktera elektroauto ma nebo jej urcite chce jsou lidi kteri tech aut maji nejvic, paradoxne jsou to ti kteri voli zelene. Ten pruzkum nezahrnul lidi ktery obecne zadny auto nemaj a ani nechtej.
    Ti kdo elektroauto nechtej jako hlavni duvod udavaji ekologickou zatez pri vyrobe baterii a cenu.

    Jak vypadaj podobny pruzkumy v cesku?

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Výsledek Muskových inovacích ale je, že na nových Teslách nejsou reálně použitelný parkovací senzory, který na obou mých cca 20 let starých Jaguarech fungujou perfektně a který se dají i jako aftermarket dodělat za jednotky tisíc.

    Dtto radar.

    Musk z aut odstraňuje věci dávno předtím, než má smysluplnou náhradu a ještě se tenhle brutální cost-cutting snaží prodat jako "inovace".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: GR86 a GT86 mi přijde že má znatelně odlišnej skelet, tam bych tomu řekl novej model.

    Zetko je určitě facelift, B7 a T6 taky.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: i když s tebou souhlasím ve věci faceliftu tesly 3
    tak jiný tradiční výrobci klidně i lehký facelifty na prasáka taky označujou jako "novou generaci"
    tradičně VW, dodnes dělá 20+let starou mrdku aka T5, označená jako T6
    B7 byl jen sprostej facelift B6
    toyota gr86 je jen facelift gt86
    nissaz Z je jen 20+let recyklovaná paštika 350Z a tak dál
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: To je sice super, ale maj prodavat auta bez radaru a parkovacich senzoru az kdyz to bude fungovat ve vsech autech :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: tak co sa tam premavali po palo alto tak to bolo vision only s 1 zasahom, ale to je interna beta, ktoru testuje musk a mozno nejaki zamestnanci tesly, podstatne je ze uz tam nemusia nic kodit, iba to nakrmia datami pre tu danu situaciu, takze ten trening bude prebiehat rychlejsie
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Facelift.

    Byť na Teslu skutečně tyhle kategorie fungujou trochu hůř, protože facelift vs. nová generace se tradičně určuje podle karoserie a ne techniky (tedy zůstává platforma, zůstávají základní pevný body a základní tvar, změní se to, co jde bez zásahu hluboko do konstrukce – typicky čumák a zadek), nicméně Tesla dělá často u faceliftů nebo i mezi nima velký technický změny.

    Na druhou stranu, u nikoho jinýho se velká technická změna ve stejný kastli taky nebere jako nová generace. Ostatně někdy dokonce existujou i obří technický rozdíly v rámci stejnýho modelovýho roku (E220 CDI a E63 AMG si jsou technicky podobný míň než TM3 2017 a ta dnešní :)).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Akorat vision-only poradne nefunguje. Elon rad osekava veci, ktere jeste nemaji funkcni nahradu :X
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: no ze to nebude "osekane" tie radary su z toho proste vyhodene ako redundantne :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Ano osekaný o radary, tzn. že tam nebudou na tom autě - úplně nechápu co rozporujes. Jinak FSD v Číně není.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: osekany o radary? ved fsd v12 uz vyuziva iba kamery, naco by im teda boli vo vozidle radary?

    tuto je taky sumar, ze preco je to lacnejsie https://twitter.com/farzyness/status/1695466366914961749
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Dotaz nejspíš na Bobashe - ten updatovany TM3 je facelift, midterm facelift, nový modelový rok nebo nová generace? Pokud to jde u Tesly vůbec zařadit do těch standartních termínů.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    ROMANET: Je téměř jistý, že nový TM3 bude v Číně levnější než aktuální model. Nejspíš přidají nový base model, který nebude mít žádné radary a možná ještě o něco osekaný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: V automotive je udělat novej model levnější dost nestandardní, obvykle je minimálně ze začátku dražší, aspoň než se doprodaj zásoby starýho. I když by výroba vyšla levnějc, tak se prostě navýší marže.

    Pokud Tesla udělá facelift výrazně levnější než byl odcházející model, tak je to na jednu stranu dost cool a pokud by Model 3 v základu byl třeba za 800, tak poptávka po něm vyletí jako kráva.

    Na druhou stranu by to znamenalo neprodejnost nebo nutnost ještě víc zlevnit zbytkový zásoby předchozí verze, a asi by to nepotěšilo lidi, co si koupili nedávno starou verzi, protože by najednou měli auta třeba o čtvrtinu levnější než předtím.

    Jako je to dost zajímavej přístup, snad naposledy něco takovýho dělal Ford s průběžným zlevňováním téčka. A může to Teslu posunout dál směrem k mainstreamový značce, což by dost změnilo její pozici... ale jako nevim.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ELIJEN: šla dolů, i proto, že se čeká vylepšení.

    stát se to může.

    takže nový macbook byl levnější a lepší než ten do té doby?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ROMANET: Novej model je lepsi skoro vzdy (duh!) a obcas i levnejsi. Nedavno u MacBooku napr. Casto se to takhle dela prave kdyz dojde k pokroku ve vyrobe a naklady jdou dolu.

    U Tesla Model 3 se postupne pridavaji featury (napr. lepsi svetla, vyhrivani volantu, zadnich sedacek,...) a cena take nedavno sla dolu.
    ROMANET
    ROMANET --- ---
    ELIJEN: kdy přesně byl novej model lepší a levnější?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam