• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: jo, ale to nestoji jak Berlingo
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    W_NOICE78: Yčko je velky jak prase ne?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DZODZO: Vymena oleje 1-2x za rok, to je fakt ztrata casu. Jako chpal bych to, kdyby chtel za 890k TM3, ale u Berlinga to nechapu. Skoda ze ta Tesla neni moc pro rodinu s kocarkem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    W_NOICE78: asi 30 km, vacsinou nabijam po ceste z prace, ale stale je to strateny cas, vymena oleja kazdych 10000 km je tiez pruda a u mojho stareho fosilu uz aj dolievanie oleja asi tak kazdych 1000 km, vymena opotrebovanych mechanickych casti pohonneho ustrojenstva tiez cosi stoji, nehovoriac o tom, ze s mojou spotrebou 8l/100 ma kazdy vylet do mesta stoji asi 200 korun, takze radsej jazdim autobusom, elektromobil by som si nabijal zo solarov vacsiu cast roka v podstate zadarmo atd.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DZODZO: to je dost slabej argument, kde bydlis ze nemas dostupnou pumpu?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: novy benzinovy Berlingo 480k elektricky 890k, jestli ti to za to stoji tak ho vem 😉
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Nevím jak moc kolem komína jezdíte, ale já třeba e-berlingo zavrhnul, protože 280WLTP je v těch horších podmínkách (plně naložené auto, dálnice, zima apod) 200km, k tomu musíš počítat, že nenabíjíš do 100 a nevyjíždíš do 0 (pokud si nechceš kazit baterku), takže pohodlně se dá jezdit 150km, což už je pro mě nepřijatelné. Samozřejmě jestli nabíjíš doma a máš to jako druhý auto, tak pohoda jahoda, ale já si říkal, že když už budu mít jedno auto takle velký, tak s ním sem tam budu chít zajet i nějakou delší trasu a s tímhle dojezdem to fakt nepůjde.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Čerpací stanice je to nejmenší, stávající auto ujede na jednu nádrž skoro 1000 km a naplánovat si 5minutovou zastávku někde po cestě je úplně v pohodě.

    Spíš mě nebaví, že už je to starší plečka a náklady na servis už dávno nejsou jen olej a další spotřební materiál + počítám vzrůstající „faktor nejistoty“ (opravovat porouchaný vozidlo na dovolené v zahraničí se mi zatím naštěstí nestalo, ale naposledy chybělo málo).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICE = Internal Combustion Engine - fosilak

    cena nie je vsetko co tvori hodnotu vozidla, musis si do toho zaratat aj ten efekt pohodlia, ze nemusis kazdu chvilu jazdit niekam na cerpaciu stanicu, pokial mozes nabijat doma
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    W_NOICE78: 10-12000 km

    ice neznám.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: Kolik toho za rok najezdite? To se ti snad nemuze za celou zivotnost toho auta vyplatit porizeni e-Berlinga misto ice.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hoj, máte někdo ë-Berlingo? Výhledově budu řešit nový rodinný vůz, kdy budeme jezdit hlavně "okolo komína", ale zato solidně naložení (dítě, kočárek, velkej pes atd. atd.). Plus párkrát do roka nějaká dovolená, ale nepůjde o žádný výlety mimo civilizaci, takže omezený dojezd Berlinga by mě asi moc neštval.

    ë-Berlingo mi na první dobrou přijde rozumný a cena např. oproti Buzzu až podezřele nízká.

    Máte s ním někdo zkušenosti?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    NANUQ: No bubny jsem viděl i u enyjaku a sesterském ID4. Je to naschvál, aby uzavřená soustava při malém používání netrpěla na degraci. No a tady to číno-ikea nějak nepochopila

    Jinak teda cena není úplně špatná - základní výbava úplně neurazí a i s lepším motorem je to pak za mega. Když pominu, že je to spolehlivostí asi sračka (u volva dnes snad úplně jasný), tak proč ne.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    KORKMAZ: Zadní brzdy u elektromobilu to je taková klasika, pokud nejezdíš opravdu sportovně (což většinou u elektromobilu neděláš), tak je prakticky vůbec nevyužíváš. Proto jsou třeba u toho e-up a citigo bubnové :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    PEPAZZ: Měl jsem možnost lehce projet a pak okouknout několik desítek kusů a celkem se mi to líbilo. Určitě je to více dospělé než eUp co máme. Ovládání mě teda nenadchlo, ale interiér mě úplně neurazil. Co mě ale šokovalo, že snad každý z několika desítek vozů co byl jako fleet na mega firemní akci, měl totálně vyrezlý zadní brzdy...a to je to de facto nové auto a sůl to ještě nevidělo.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MMORT7: Stačí nedělat mistra a ty jednotky mu vysvětlit, zvlášť když je to v reakci na to, že já je používám taky dost volně.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    FEDAJKIN: No to je odběr, kolik energie teče drátama. Pokud bys držel odběr 50kW po jednu hodinu, spotřeboval bys 50kWh energie. Pokud budeš držet odběr 25kW dvě hodiny, spotřebuješ zase 50kWh energie.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    FEDAJKIN: Kdyz neznáš základní jednotky, jak chceš diskutovat o něčem, co se těch jednotek týká?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Mmorta si dávám do ignoru protože nedokáže v zadny diskuzi fungovat bez urážek a už mě to neba. Na tomhle auditku se mi líbí, že je jedno z mála kde je fajn diskuze a lidi se k sobě chovají slušně. Tak snad nám to tu vydrží :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Jo tak :D nee, je to hard core SUV z Číny, tak mi ta tvoje zpráva k tomu docela sedla.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam