• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Na highlanda se Ti muzu zeptat kamarada :)
    Ale porad si myslim, ze novinari testuji ta auta spatne- ne tak, jak je budou pouzivat vlastnici, ale jako promiskuitni uzivatele, kteri si to auto nastavi kriteria podle obecneho vkusu/zvyku. Treba pripad one-pedal driving nebo pristrojovky u Peugeotu.
    Jenomze v praxi jde o to, ze se uzivatel prizpusobi autu a nauci se vyuzivat jeho prednosti.
    Novinari ale porad budou kritizovat Volvo XC90 za malo sportovni jizdu, misto aby si vyzkouseli, jak se z nej vystupuje detem pred skolou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: V týhle kategorii asi i4 – ta je o kousek dražší, ale to taky odpovídá tomu, o kolik je líp udělaná.

    Tesla očividně opustila snahu být prémiovou značkou a do budoucna to bude konkurence Škodovky, ne BMW.

    Jinak já taky někde musím sehnat Highlanda na test, ať to můžu kritizovat fundovaně :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tak navrhni, cim se mame projet, je to dobre elektricke auto a stoji stejne jako Model 3 nebo Y.
    Zrovna jsem se vratil z eSalonu a nevim, co bych zvolil.
    Porsche je jina kategoérie.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: A jezdil jsi i něčím dobrým elektrickým, co není Tesla?

    On je rozdíl mezi fanouškem Autofora, podle kterýho jsou elektromobily dílo Satanovo, a někým, komu víc vyhovuje elektromobil navrženej někým, kdo auta tak, aby bylo příjemný je řídit, navrhuje už desítky let a je v tom nejlepší.

    Třeba Porsche.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Ja rad pujcuju Teslu s 1pedal kamosum na celej den. Vsichni pak 1pedal zavidej. Mne to trvalo urcite pul hodiny zvykani, abych nejezdil srandovne. Minulej tejden mi to kamos vracel a rekl krasne "no.. je to budoucnost".
    A kdo si mysli, ze ne, tak je jen ve falesnym sebezapreni. Pardon jako..

    Fanousci autoforum.cz, co nikdy nebyli u more, ale vi jiste, ze koupani v mori je na hovno. Protoze kazdy more je plny krvelacnejch zraloku, utocnejch chobotnic a nahodne vybuchuje:D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Právě naopak, trefíš naprosto přesně, protože máš pravou vycepovanou na milimetry, protože na citlivosti při one pedal záleží o dost víc.
    Zkoušel jsi někdy zmáčknout brzdu levačkou? asi k tomu bych to přirovnal (Za mých telecích let jsem si při dojíždění na křižovatku zkoušel zavázat pravou botu a levačkou přibržďovat...dopadlo to kousancem do volantu...)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Nemyslel jsem, že na něj nebudeš umět šlápnout, ale třeba dobrzďování do zatáčky už asi přesně netrefíš :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Ale zase nedělejme z toho kovbojku, že nebudu umět zmáčknout brzdu :D Jinak to už musím ty zatáčky opravdu řezat, abych tu brzdu potřeboval. Navíc jak se budou zvyšovat voltáže, tak se bude zvyšovat rekuperační výkon (Taycan už má myslím 250kw, ne?) a to už ty brzdy nebudou vůbec používaný. Takže za mě by se spíš debata měla přesunout na kotoučový vs bubnový. Ono to auto přecejen má 2tuny+, takže se spíš hodí kotouč, ale buben nerezne...

    BOBASH: Taky umím používat tři, dokonce i na okruhu, pozor pozor! taky jsem patřil k lidem, kterejm se při pohledu na automat zvedal žaludek, ale ty výhody one pedal jsou nepopiratelný, ale samozřejmě při závodění to nepoužiješ (i když možná nějaký setinky by ti to přidalo, při přesunu z plynu na brzdu už auto brzdí motorem na max :D
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Jasny, uz rozumim. Pro me, jelikoz jsem gros mého najezdu najel se spalovakem s manualni prevdovkou, je plizeni naopak neprirozeny a neprijemny.

    BOBASH: Ja teda nevim jak u Tesly, ale kdyz v Leafu v rezimu jednopedalu uplne sundas nohu z plynu, tak brzdi i treci brzdou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Nauc se to pouzivat a pak rikej teorie. Zrovna tohle je nesmysl- sundas nohu z plynu, auto zacne brzdit, za chvilku zmacknes brzdu a dobrzdis.
    Spalovak behem preslapnuti nebrzdi vubec.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: BTW já umím jet po okresce perfektně plynule i když musím používat TŘI pedály... pokud nezvládáš dva, možná je problém jinde :))))))
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JYRKA: pridej si mne, je to naprosto strasny:))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Akorát potom když budeš potřebovat brzdit víc, než na kolik ti stačí rekuperace (a ano STÁVÁ SE TO, když jedeš rychlejc), tak budeš o to nešikovnější a možná i nebezpečnej, protože brzdu nebudeš umět používat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Zatim jsem pozoroval reakce lidi, co do auta sedli poprve a vyzkouseli to. Reakce byla kladna :)
    Jediny, kdo to hanel, byl Vaculik a Ty. Mate ledacos spolecneho :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Všechno co jsi tam napsal pramení z toho problému "Což samozřejmě taky může bejt tím, že paralelně jezdím spoustou spalováků s normálníma automatama."

    Plížení, kterýmu musíš aktivně bránit (brzdou, nebo zařazením) je přece děsná nepohodlnost, na kterou seš jen zvyklej. Dojedu na křižovatku, došlápnu brzdu, auto drží jak přibitý (i když je v kopci) dokud nezmáčknu plyn. Absolutní pohodlnost, nemusím nic řešit, nohou hezky odpočívám.

    Ad okresky:
    Naopak ti to krásně pomůže k dynamičtěší a plynulejší (pocitově pro pasažéry) jízdě, protože jen přidáváš a ubíráš plyn. Žádné prodlevy, škubnutí způsobené přesunem nohy z pedálu na pedál se neděje (samozřejmě pokud to děláš dobře a s citem).

    Uvědomuju si, že někomu může přijít dynamičnost a plynulost v protikladu, ale myslím to tak, že dojíždím k zatáčce a pomalu pouštím plyn dokud jí neprojedu a v té chvíli jej zase začnu pomalu přidávat - v tom je ta plynulost. Dynamičnost je zase v tom, že neexistuje prodleva, vše je na jednom pedálu. (ještě před rokem a půl bych si nemyslel, že tady one pedal budu obhajovat :D )


    BOBASH: Tak milovník aut, kterej jich má víc není uplně typickej zákazník. A tesla má nevychytanejch spoustu věcí, přesně jsem věděl, že tohle napíšeš. Ale dojezd a cokoliv souvisejícího s ním opravdu nevychytanej nemá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Pomalej pohyb je pro mě snazší korigovat brzdou, kde když omylem šlápneš moc, tak jen zastavíš, kdežto když omylem moc šlápneš na plyn, tak něco trefíš.

    Plus je to stejná logika jako u ostatních aut, takže nemusím přepínat mindset.

    Ona je uživatelská zkušenost člověka, co má doma jeden přepravní spotřebič (Teslu) a nic jinýho neřídí, asi trochu jiná, než člověka, co za rok vystřídá +- 40 aut.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Výhradně elektromobilem nebudu jezdit do doby, kdy bude legální jezdit spalovákama, takže ještě tak 20-30 let, protože svoje starý spalováky si nechám dokud to půjde – byť třeba budu mít jako primární auto EV.

    Jinak to, že by Tesla měla něco nevychytaný, mi fakt divný nepřijde. Tesla je svojí snahou o "odlišnost za každou cenu" takovej moderní Citroen a one-pedal je takový DIRAVI. To taky teoreticky bylo lepší než normální řízení, ale v praxi to vyhovovalo jen nadšeným citroenistům a pak to skončilo v propadlišti dějin a teď už to nikdo nepoužívá.
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Nerejpu, ptam se, v cem ti to vyhovuje?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GOR: jo, to plížení je taky kravina :)

    BOBASH: nevím, minimální rekuperaci jsem ani nezkoušel. Můžu to zkušebně zapnout
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: 1. Neboj, až budeš jezdit výhradně elektromobilem (tzn až i ta majorita řidičů začne) přijdeš na to, že one pedal is the way to go. Nějaký přepínače rekuperace pádlama na volantu jsou naprostá blbost, všechno dělám nohou. Jo, je potřeba zvyk a cit, aby posádka neskákala jak při jízdě na koni, ale je to absolutně pohodlný.
    Říkám, mi to trvalo přibližně rok, a jakmile jsem si zvykl a přepl jsem to, i žena to tak udělala. A hnedka se snížila spotřeba asi o 1kwh/100km, protože právě s tou brzdou neodhadneš kdy už nepoužíváš motor a už používáš brzdy.

    Jo tak to jsi napsal neobratně. Přijde mi nesmysl, že zrovna tesla by to měla tak nevychytaný, že by používala brzdu, když muže rekuperovat (možná nějaký extra starý verze, který napravili OTA updatem). Dyť tohle ti děsně zamává se spotřebou a Tesla má dojezdy zdaleka největší

    BOBASH: Ale děsně trvalo, než na to přišli. Teď už to maj všichni...

    GOR: Jmenuje se to creep a u spousty aut to jde naštěstí vypnout. Když jsem měl auto na garančce, tak jsem s půjčeným spalovákem na první křižovatce málem nabral paní před sebou :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: "Plíží se" většina aut a je to sice "relikt", ale mě to pořád vyhovuje. Což samozřejmě taky může bejt tím, že paralelně jezdím spoustou spalováků s normálníma automatama.

    Jinak jednopedál po městě mi tolik nevadí, ale jet někde po okresce z kopce a muset držet plyn, aby to nezačalo brzdit, mi přijde debilní a nepříjemný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam