• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Btw nechci abych vyznel zrovna v Enyaq vs TMYP uplne jednostrane. Na TMYP me opravdu mrzi, ze nema 360 kameru. Leckde se to hodi. Do Enyaq jde dat. Totez Matrixy, v TMYP mi jde jen automaticke dalkove/potkavaci, na real firmware se teprve ceka. Protoze problemy s legislativou Matrixu v US.

    Jak jsem psal, vzdy nutno vyzkouset. Nerad bych nekoho uvrhl do nestesti na zaklade toho, ze zrovna ja jsem z TMYP nadseny. Ostatne kdyby nekdo byl z JC a potreboval, rad seznamim. V ramci akce "posli dal dobry skutek / predvedeni auta" :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Co Ti tu jeste nerekneme je, jestli jsou mezi sebou ruzne oficialni Cd hodnoty ruznych vyrobcu porovnatelne, protoze ruzna metodika.

    Priznavam, ze za to muzu ja, ze jsem se do tehle spekulaci poustel. Mel jsem proste napsat, ze to ma horsi dalnicni spotrebu (namerilo spousta lidi, nejen ja) pri mensim vyuzitelnem vnitrnim prostoru. Pak me za to chytil vzdy slovickujici pan novinar...
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Jo takhle. Už chápu. Pro lepší popis je potřeba Cd vynásobit plochou, což teprv odpovídá tomu, jak moc velký odpor bude to auto mít.

    Cd vlastně popisuje jen jak dobře je to nadesignovaný, ale nereflektuje, jak je to velký. Takže 10× větší obr 2× lépe nadesignovaný než trpaslík, bude mít pořád 5× horší odpor vzduchu.

    Už to chápu. Dobrej point.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Rozumime si, ze TMY ma lepsi jak Cd nez Enyaq vcetne Enyaq Coupe, tak i nizsi drag force? At uz rikas aerodynamika tomu prvnimu nebo tomu druhymu. Tzn to proste papa na dalnici mene nez Enyaq, nehlede na to, ze je v tom vic mista nez v Enyaq. To byl muj point. Nic vic, nic min.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: aj pokial ma auto s vacsou celnou plochou lepsie Cd tak vo vysledku moze mat horsi vysledok, lebo furt musis prerezavat tym vzduchom nejaku plochu ne?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Rozumime, si ze TMY ma lepsi jak Cd nez Enyaq vcetne Enyaq Coupe, tak i nizsi drag force? At uz rikas aerodynamika tomu prvnimu nebo tomu druhymu.

    Tzn to proste papa na dalnici mene nez Enyaq nehlede na to, ze je v tom vic mista nez Enyaq. To byl muj point. Nic vic, nic min.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Furt nechápu. Cd hodnotí celkový aerodynamický odpor auta. Auto s větší čelní plochou může mít lepší Cd, pokud je lépe designováno pro areodynamiku.
    Aerodynamiku ovliňuje hodně věcí, ale nejlépe její kvalitu prostě popisuje Cd.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: "Ostatne i to Cd ma o fous lepsi, ale to je uplne jedno pri vyrazne mensi celni plose." Mrkni na drag force vs drag cooefficient, treba na wiki. Lepsi?

    Drag coefficient - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Nechápu sdělení. Cd je doslova koeficient aerodynamického odporu. Neni nic, co by víc korelovalo s aerodynamikou auta než jeho koeficient aerodynamického odporu.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Co tam má za věci a kde je má Tesla?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: "Ve vysledku ma potom TMY lepsi aerodynamiku a tudiz vyrazne mensi realnou spotrebu" *

    * Prominte, vypadlo mi "na dalnici"
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Cd je koeficient, ne aerodynamika.

    Ve vysledku ma potom TMY lepsi aerodynamiku a tudiz vyrazne mensi realnou spotrebu nez Enyaq Coupe (natoz Enyaq), pritom to ma vetsi vnitrni prostor. Ostatne i to Cd ma o fous lepsi, ale to je uplne jedno pri vyrazne mensi celni plose.

    Nemam ani cas ani chut na slovickareni s ceskyma auto-novinarema, promin, hazu Te zpat do DI.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: V MIB 3.x pokud vim predehrev aktivovat nejde. Je to v MIB 4 (automaticky i manualni) ale ten pujde nejspis jen do modelu 2024+.
    Musite ty infotainmenty opravdu zacit poradne testovat a ukazovat jejich chyby. Ta hlaska s telefonem je vylozene ohrozujici v provozu - to si nemeli dovolit takto vypustit a nic s tim zatim neudelat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: Pokud vím, tak je to sere dost, ale víceméně s tím nemůžou nic dělat, protože to, co je na infotainmentu rozbitý, je dílo VW. Spíš mi přijde, že to v Bolce ještě občas dokážou trochu zachránit.

    Jo a s nabíječkama taky souhlas, to, že to neumí pracovat s elevací je zejména pro Čechy, jezdící do Chorvatska, trestuhodná chyba.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Pro spoustu řidičů, který nejsou tech geeci, je infotainment pořád věc, kterou nuceně tolerujou a mít blbej infotainment, kterej ale musím co nejmíň používat, pro ně bude lepší než mít skvělej infotainment a hledat ovládání vyhřívanejch sedaček na displeji.

    Já rozumím oběma pohledům, ale je dobrý nezapomínat, že demografie uživatelů Tesly je trochu jiná než uživatelů běžných aut, a demografie uživatelů Nyxu je podobným způsobem odlišná od běžných lidí.

    Typickej uživatel Škodovky nebo BMW je padesátník, kterej NEPRACUJE V IT a UX Tesly je pro něj něco jako zhmotnělá představa pekla. Pro technogeeka je Tesla naopak skvělá, ale většina trhu nejsou třicetiletý technogeeci, ale právě ty padesátiletý manažeři nebo něco.

    (třicetiletý lidi si obvykle moc nekupujou nový auta, takže jejich názor nemívá úplně váhu)
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    DIM_: Je to super auto, pokud na to koukas optikou ICE auta. Skvele jezdi, otoci se na petniku, je pohodlne, kvalitne udelane, ma fyzicka tlacitka. Plni presne to, co ocekavam od kvalitniho konzervativniho ICE, jen jezdi na elektriku. Skoda, ze odzivali frunk - alespon na kabel a prenosnou nabijecku by se tam misto urcite naslo, kdyby jen trochu chteli.
    Jenze VW si mysli, ze staci, kdyz klakson troubi a sterace stírají - a to u BEV uz neplati. Dokud nebude nabijeni z 0 na 80 trvat 5 minut, tak potrebujes kvalitni navigaci s planovanim nabijecek a fungujici online sluzby, protoze je nutne nabijeni na trase aktualizovat. Stejne tak, kdyz uz nasazi si auta mega displeje, tak by mel delat nejake UAT, jak ten jejich SW v praxi funguje.
    Prijde mi, ze to auto delali 3 tymy lidi: A-tym delal design a jizdni vlastnosti, K-tym delal software a Z-tym delal online sluzby a eshop. Podle toho vypada vysledek.
    Tady budou muset motonovinari opravdu venovat vice pozornosti infotainmentu a online sluzbam, pojmenovavat a vypichavat fuckupy automobilek, aby si nedovolili vypoustet takove produkty na trh.
    Zajimalo by me, co si o tom vsem mysli ve Skodovce. Jestli je jim to jedno anebo maji alespon nejakou stavovskou hrdost a trosku je to sere.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Protože není.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Co tě vede k dojmu, že Enyaq není moc aerodynamický? Kromě obviózního faktu, že to je SUV, takže je to vysoký (velká čelní plocha). Enyaq má Cx = 0,234, to je na SUV velmi solidní hodnota (někde na úrovni prvního Modelu S tuším).

    Absence frunku u celý MEB platformy mě taky sere, ale evropský automobilky ho z nějakýho důvodu prostě nerady. Tady toho místa ještě není zas tolik, když se pod tu kapotu podíváš, tak tam fakt jsou vesměs spíš věci než prázdnej prostor.

    Co mě fascinuje je absence frunku u BMW i5, který tam má normálně prostor na řadovej šestiválec, a místo něj je tam díra. To není "mohli jsme tam dát prostor na kabely", to je úroveň "sem by se vešel mrtvej chlápek".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: Část těch věcí už by měla být vyřešená, třeba předehřev baterky už jde aktivovat i manuálně. Včetně toho, že nový MIB má dost změněnej design/layout.

    Za část bych zabíjel, speciálně ta hláška o nabíjení telefonu. Když jsem testoval Kodiaq RS na okreskách, tak jsem kvůli tomu musel dát telefon jinam, protože jsem potřeboval mapu a ne čumět na hlášku o nabíjení :)

    Jinak souhlas, že tady VW dost zaostává a i když je vidět, že už si začali tahat hlavu z prdele, tak venku jí ještě nemaj.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam