• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    DIM_: Je to super auto, pokud na to koukas optikou ICE auta. Skvele jezdi, otoci se na petniku, je pohodlne, kvalitne udelane, ma fyzicka tlacitka. Plni presne to, co ocekavam od kvalitniho konzervativniho ICE, jen jezdi na elektriku. Skoda, ze odzivali frunk - alespon na kabel a prenosnou nabijecku by se tam misto urcite naslo, kdyby jen trochu chteli.
    Jenze VW si mysli, ze staci, kdyz klakson troubi a sterace stírají - a to u BEV uz neplati. Dokud nebude nabijeni z 0 na 80 trvat 5 minut, tak potrebujes kvalitni navigaci s planovanim nabijecek a fungujici online sluzby, protoze je nutne nabijeni na trase aktualizovat. Stejne tak, kdyz uz nasazi si auta mega displeje, tak by mel delat nejake UAT, jak ten jejich SW v praxi funguje.
    Prijde mi, ze to auto delali 3 tymy lidi: A-tym delal design a jizdni vlastnosti, K-tym delal software a Z-tym delal online sluzby a eshop. Podle toho vypada vysledek.
    Tady budou muset motonovinari opravdu venovat vice pozornosti infotainmentu a online sluzbam, pojmenovavat a vypichavat fuckupy automobilek, aby si nedovolili vypoustet takove produkty na trh.
    Zajimalo by me, co si o tom vsem mysli ve Skodovce. Jestli je jim to jedno anebo maji alespon nejakou stavovskou hrdost a trosku je to sere.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Protože není.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Co tě vede k dojmu, že Enyaq není moc aerodynamický? Kromě obviózního faktu, že to je SUV, takže je to vysoký (velká čelní plocha). Enyaq má Cx = 0,234, to je na SUV velmi solidní hodnota (někde na úrovni prvního Modelu S tuším).

    Absence frunku u celý MEB platformy mě taky sere, ale evropský automobilky ho z nějakýho důvodu prostě nerady. Tady toho místa ještě není zas tolik, když se pod tu kapotu podíváš, tak tam fakt jsou vesměs spíš věci než prázdnej prostor.

    Co mě fascinuje je absence frunku u BMW i5, který tam má normálně prostor na řadovej šestiválec, a místo něj je tam díra. To není "mohli jsme tam dát prostor na kabely", to je úroveň "sem by se vešel mrtvej chlápek".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: Část těch věcí už by měla být vyřešená, třeba předehřev baterky už jde aktivovat i manuálně. Včetně toho, že nový MIB má dost změněnej design/layout.

    Za část bych zabíjel, speciálně ta hláška o nabíjení telefonu. Když jsem testoval Kodiaq RS na okreskách, tak jsem kvůli tomu musel dát telefon jinam, protože jsem potřeboval mapu a ne čumět na hlášku o nabíjení :)

    Jinak souhlas, že tady VW dost zaostává a i když je vidět, že už si začali tahat hlavu z prdele, tak venku jí ještě nemaj.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: To trošku bourá nadšená zvolání před třemi lety, že „Tesla je energy company“:)
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MESTREY_: Ale ma to supr interier, takze podle recenzi je to supr auto. "Ten infotainment se doladi" :)) Klasicka mantra.

    Driv bylo velmi popularni recenzovat operacni systemy telefonu. Tohle nas asi/snad ceka u aut. Stale se infotainment na hovno velmi snadno odpousti. Nebo se rekne "je to na hovno, ale stejne budete pouzivat CarPlay". Tak vyresi mi CarPlay tohle: MESTREY_ ? Takze proc se to prehlizi? Protoze to ma "fyzicky tlacitka a mekke plasty na dverich". Brr.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BREAKING: British petrol station giant EG Group just announced it will buy Superchargers from Tesla.

    It is the first deal of its kind entered into by Tesla with a third-party charge point operator in Europe. EG wants to expand from 600 chargers currently to over 20,000 across 3,600 locations.

    The chargers will be available to all electric vehicle drivers. "The chargers will be branded ‘evpoint’ and will leverage Tesla’s industry-leading technology." The value of the transaction is undisclosed.

    EG Group teams up with Tesla for ultra-fast EV charging technology | TheBusinessDesk.com
    https://www.thebusinessdesk.com/northwest/news/2124013-eg-group-teams-up-with-tesla-for-ultra-fast-ev-charging-technology
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MESTREY_: U Enyaq jsem ani nepochopil, proc to nemá frunk, v tak velkém předku. Dříve jsem vzadu stále vozil přepravku s "kdyby něco věcmi". Celý její obsah jsem teď hodil do frunku. Také to celé není moc aerodynamické, což se na dálnici hodí. Nestavím auta, ale dělalo to na mě dojem, že se ta EV ještě učí. Hnus jsou i pokusy o segmentaci trhu s 300 HP RSkem (vs dražší auta koncernu). Jenže v době, kdy kdejaká Čína umí 500 HP, protože s EV na to prostě stačí 2 malé elektromotory.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    KEB: Infotainment: nedostatečné využití plochy displeje (příliš velká tlačítka, některé funkce nejsou zobrazené ačkoliv je pro ně místa dost), nekonzistentní menu (z některých částí se nelze vrátit zpět o jeden krok, ale pouze do základního menu = když chceš pokračovat v nastavení, tak se musíš proklikat zpět), nutnost zvolit při každém startu uživatele - pokud za den popojíždíš 20x, tak to musíš udělat pokaždé (ani po rozjetí se nenavolí automaticky poslední uživatel ale ten dialog zůstane pořád zobrazený dokud se nestiskne "OK" klidně za jízdy, což je nebezpečné), špatně řešené menu s oblíbenými rádii (zbytečně velké ikony = málo zobrazených stanic), hláška že se přestal nabíjet mobil (špatně vyřešená podložka pro bezdrátové nabíjení - některé telefony přestane po chvíli nabíjet) přes půlku displeje a nezmizí dokud ji ručně neodklikneš = za jízdy nutnost trefit malý ok na hlavním displeji.
    Online služby: neustálé výpadky i několikrát během jedné jízdy - zmizí informace o dopravě a ty pak skončíš v zácpě, dodnes není možné na dálku otevřít auto, appka ztrácí kontakt s autem - neukazuje stav nabízí či ho ukazuje ale nelze nic dělat (změnit limit nabití, spustit na dálku vyhřívání atp.), nefunkční e-shop.
    Absence služeb jako Spotify, Netflix, YouTube.
    Absence základní funkce předehřevu baterie, navigace která bere v úvahu elevaci a možnosti pokročilejšího filtrování nabíječek (aby tě neposlal z dálnice 20 km pryč nabíjet do zhasnutého business parku).
    Absence OTA updatů - pokud např. Modely S z roku 2013 dostávaly donedávna přes OTA opravy a nové funkce, tak rok starý Enyaq nedostal žádnou novou funkcionalitu či opravu něčeho, jak je výše uvedeno.
    V těchto věcech je benchmarkem Tesla a VW těžce prohrává. A přestávám věřit, že se někdy vzpamatuje.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Jo, to rozhodně. Mě to čeká a už předem se netěším. Spousta zabitýho času kvůli autu, který bude nejspíš horší než to současný a bude mě narozdíl od něj něčím štvát, ale holt bude novější, nedá se nic dělat.

    Snad si zvyknu :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: V mem případě TMYP.

    Ale bylo to myšlený plošně. Prostě mi prijde lepší si ten názor udělat osobně půjčením si toho auta, než spoléhat na recenze od lidí, co zijou úplně jiný životy než Ty.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: O jakém autě je řeč?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Co se mi taky moc líbilo byla konfigurace nového auta. Model, výkon/velikost baterie, barva exteriéru, barva interiéru, tažné, zimní kola. HOTOVO.

    Pravda, ještě domluva ohledně HomeLink na garáž.

    Mně i kologovi přišlo, že konečně použitelný proces. A také bez nutnosti jednání s občas hodně neprijemnyma lidma od dealerů - mentalita koňský handlíř.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Zkoušel jsem ledacos.

    Názor dole bych poupravil: Někdo, kdo desítky let navrhuje auta nejspíš pro ÚPLNĚ jiný lidi než jsem já. Naopak konečně sedím v autě, ktery mi prijde že je od lidí jako jsem já, pro lidi jako jsem já.

    Kdo si pamatuje, jak se kdysi přesedlalo od Nokia (desítky let zkušeností s návrhem mobilních telefonů - od roku 1984) k Apple (tehdá první jejich telefon), asi tuší, že stát se to může.

    Nefunguje mi tam dost možná X věcí, který mě nezajímaj a netrápí. Naopak jsem třeba rád, že konečně minimalistickej interiér, který jednoduše otřu od prachu. K tomu za pár peněz 500 HP SUV (protože lepší výhled, děti, koníčky, polní cesty a protože proč ne).

    Konečně YouTube, Disney Plus, Netflix na 15" tabletu, kdekoliv kde zastavím a nechám v autě děcko, zatímco vybavuju druhý. Nebo naopak já sedím v autě a na děcka čekám.

    Stejne tak netuším a neřeším, jaké auto je vhodné pro odlišnou situaci a odlišné potřeby než mám já.

    Případnému zájemci bych jen doporucil učinit totéž - pujcte si to po okolí nebo u dealera nebo v půjčovně a pokecejte s lidmi, co to provozují v podobných podmínkách, jako vy. Případně po YT je spousta recenzí od lidí, kteří osobně vlastní hezká auta různých značek a opět jsou v podobné situaci jako vy.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Ani ne, normální auto pozná překážku a prostě se nerozjede. Navíc musíš zmáčnout brzdu, určit směr, mít zavřené dveře a mít klíč. K tomu pro účely vystavování slouží mód, který rozjetí znemožňuje.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: bez startovaciho tlacitka by techto incidentu byly denně stovky:

    Čínský elektromobil boural na veletrhu v Praze. Školák šlápl na plyn - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nio-nehoda-esalon-bouracka-elektromobil.A231110_191738_automoto_fdv
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JYRKA: zda se, ze si v mladi neprosedel stovky clovekohodin v aute bez ambice, aby se cokoli zaplo;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: Jinými slovy: tvoje prdel staniž se startovacím tlačiltkem :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam