• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ake su u Y picoviny s dverami?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Zkusím s 4ks Xbox ovladačů. Ty Vampire Survivors určitě využijeme, rád děti učím novinky a geekoviny všeho druhu 🙂
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TMYP - Přišel update ❤️:

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Humor: Tak to si nečti o založení VW a konstrukční činnosti F. Porsche.

    Teď vážně: Rozumím, co Ti vadí. Vmímam Muska v mnoha směrech velmi pozitivně, včetně nákupu Twitteru, jehož community notes jsou úžasné proti šíření nesmyslů. Ale některé jeho posty a kroky zrovna ohledně agrese RU vůči UA mě velmi mrzí, souhlas.

    Kompenzoval jsem si to morálně tak, že jsem na UA poslal další peníze 😊
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    STETKINS: A co Kia? Třeba EV6/EV6 GT?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No já prošel od fáze, kdy jsem obdivoval Teslu a Muska, ještě než to bylo cool (test Modelu S jsem psal jako první novinář v ČR) od fáze, kdy jsem začal o Muskovi pochybovat a předpovídal jsem, že se stane příliš výstředním a tu značku ohrozí svojí touhou dělat všechno po svým:
    Génius i vrah. Musk může Teslu pohřbít stejně rychle, jako ji nakopl - Finmag.cz
    https://www.finmag.cz/inspirace/424267-genius-i-vrah-musk-muze-teslu-pohrbit-stejne-rychle-jako-ji-nakopl

    ... do přesvědčení, že je nejen kretén osobně a politicky, ale že taky v horizontu let je jedinou šancí Tesly na úspěšný fungování to, že ho vyhoděj.

    Model S bylo skvělý auto, dobře to jezdilo, bylo to sice trochu blbě smontovaný, ale byl to nejlepší elektromobil na světě (s náskokem) a fungovalo to super, protože v tom byly důležitý kousky z Mercedesu.

    U Y začaly vymejšlet píčoviny s dveřma, u trojky s prosklenou střechou, pak začali blábolit o Roadsteru s nesmyslnýma parametrama a raketkama, pak přišli s Cybertruckem, kterej místo aby udělali normální pickup a byli první na trhu, zkusili udělat jako futuristickej tančík, což se ukázalo bejt totální píčovinou.

    Do toho neustále tvrdí, že budou mít Level 5 FSD, byť jim jejich testy na lidech krutě nevycházej, kvůli snu o FSD jsou ochotný totálně ignorovat ergonomii (viz yoke) a dokonce odstraňovat bezpečnostně kritický a zároveň komfortní systémy (absence parkovacích senzorů, protože "to prej zvládnou kamery").

    Pořád mají šanci bejt úspěšnou masovou (nikoliv prémiovou) automobilkou, pokud zvládnou ještě o kus zlevnit 3 a Y, vyrábět je v milionech kusů a ideálně k tomu představit Model 2. Nebudou nikdy největší automobilka na světě, byť můžou být jednou z největších.

    Ale jsou ve fázi jako Ford ve 30. letech, kdy taky museli přijít lidi a říct Henrymu, že se asi posral.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Šéf jiného koncernu si nekoupil sociální síť, ani na ní nemá miliony sledujících a nešíří jim dezinfo a manipulace, takže nemá takovou moc v ovlivňování veřejného mínění.

    Ať si je kdo chce jak chce velkej kretén, ale doma!
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    JYRKA: ta zaruka je imho vic nez solid: pokud je kreten, tak to o sobe nedava vedet, protoze si uvedomuje, ze dosah jeho slov muze byt drasticky.
    Jinak good for you, doufam ze aspon mou favoritku Xko :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DRAGON: Uz ji mam. :)
    Ale jen podotek: neni nikde zaruka, ze sef jineho koncernu neni kreten taky.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    JYRKA: a Teslu by sis koupil?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To souhlasim, Musk je kreten
    MINER
    MINER --- ---
    Já si třeba Teslu nikdy nekoupim proto, že nechci mít nic společného s tim egoistickym autistou, co na podporu svýho byznysu šíří (nejen) ruskou propagandu na Twitteru, který si postupně upravuje tak, aby šířil jeho názory a potlačoval konkurenční.

    Nic proti Tesle jako autu, před roky pro mě byly neuvěřitelně inspirativní, ale mě tak vadí, co se stalo s panem továrníkem, že nechci mít nic společnýho ani s autem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Vypij pár litrů burgundskýho, láhev absintu, běž do ulic zapálit nějaký auta a třeba to potom pochopíš.

    Ale nevím, já to taky nechápu :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    STETKINS: kdyz Megane za milion, proc ne Teslu za ty samy penize...
    Vlastne si nedovedu predstavit svet, ve kterym bych zvolil Megane
    NTR23
    NTR23 --- ---
    STETKINS: Jo. Po týdnu ježdění ksem mu úplně propadnul.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    TOMBRIDER: To je čistě subjektivní... Jejich auta se mi prostě moc nelíbí - výjimka je Ionic 5, který je nádherný. Co je na nich hrozný je to logo, to by si mohli upravit do nějaký moderní podoby.

    BOBASH: Nedá se říct, že by se mi ID.4 líbil, spíš mi nevadí a koukal jsem na něj spíš ze setrvačnosti. Nevím proč jsem Enyaq vynechal, přitom se mi líbí víc :-) Je fakt, že je dražší, resp. aktuální nabídka skladových vozů je větší u vw a mají tam to samé levněji.

    Ionic 6 se mi tolik nelíbí a EV6 jen zepředu :-)


    NTR23: ty jo, ten vypadá pěkně a slyšel jsem, že je to i docela povedené auto, jen kdyby nemělo piču na kapotě :-D


    VINC: na ford e-connect custom jsem se zkusil podívat a nenašel jsem ho :-(
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: Důležitý je, kdo ‚vlastní‘ zákazníka. Ten nastavuje marže a má měsíční výtoč.
    Navíc v současnosti se nejzajímavější peníze dělaj na energy balancingu mezi špičkama (U nás např. Nano Energies nebo Nibee).

    Kdo jen dodává hardware, je snadno nahraditelný, i pokud by krom one-off platby měl nějaký maintenance payment.

    Zprávu chápu tak, že na špičku pelotonu se dere EG Group 20.000 chargers vs. Teslích 5000 evropských chargerů.

    Pokud Tesla bude valit stejně rychle dopředu a bude mít nějakou rozumnou výtoč, OK, ale původně jsem zprávu pochopil tak, že si pro majoritu jde EG Group… Neřkuli, že v Evropě je už přes půl míče chargerů.
    Někdo můžete najít, jaký je share mezi jejich provozovateli. To jsou energy companies.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VINC: Ioniq 5 i 6 mají kamerový zrcátka volitelně za příplatek. Jeep jestli myslíš Avenger, tak to je o třídu levnější auto s menší baterkou, konkurence pro dejme tomu Hyundai Kona a příbuznej Peugeotu 2008.
    VINC
    VINC --- ---
    STETKINS: co jsme se svezli na e-salonu tak asi kia ev6 nejlepší, ioniq5 je takovej dost future, třeba tim, že nemá zrcátka, ale displeje. ioniq 6 je designově asi nejhezčí. A taky jsme jeli jeepem a ten byl takovej okleštěnej, že se tam asi moc nenastavuje :D A co vim tak Mustanga Mach E dost lidi chválej. Já bych si vybral něco co má LFP baterky, jenže přesně nevim který model od kterého výrobce to má a musel bych se v tom trochu šťourat. To chce projít víc modelů co ti víc sedne.
    Zkus kouknout na Ford e-connect custom 5-6 míst + nákladovej prostor, ale víc ti k tomu neřeknu je to moc nový.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ANAXYM: Jak píše MESTREY_:, Enyaq je možná ne úplně skvělý, ale rozhodně velmi dobrý EV. Otravná je absence frunku, ale s tím se dá žít, pokud sis u něčeho jinýho na frunk nezvykl, a tragickej byl původní infotainment, kterej se graduálně zlepšuje a teď už je ve stavu, že pokud nejsi zvyklej na lepší, tak tě nebude aktivně srát a nebudeš ho chtít zapálit.

    Jinak je na něm akorát poznat, že je to starý auto, protože má max 175 kW nabíjení a nejvýkonnější verze výkon asi 340 koní, což je furt málo.

    Ale zase z hlediska toho, že chceš prostě normální rodinný SUV jako bylo tvoje předchozí spalovací, akorát bys ho chtěl na elektriku, tak zejména pokud jsi měl třeba Kodiaqa, je Enyaq přesně co chceš.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam