• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: EG Group se zdaleka nedere na špičku pelotonu. EG Group má 600 nabíječek a plánuje od Tesly postupně koupit 20 000 jejich systémů a ty instalovat ve své síti. Což jednak samozřejmě potrvá a jednak to může být pro Teslu i výhodnější, než provozovat vlastní Superchargery. Výrobce sice můžeš nahradit, ale EG Group, provozující aktuálně 600 chargerů, investuje do systému od Tesly, prostřednictvím kterého to chce zvednout o dalších 20k, takže drtivá většina jejich sítě pojede na technologii Tesly a my nevíme nic o finanční podstatě toho obchodu. Tesla jim může dost dobře jen licencovat ten systém, včetně výroby a jen dostávat pravidelné výpalné, bez toho, aniž by musela cokoliv řešit. Nebo jim naopak může dodat Superchargery zadarmo a mít podíl z provozu. Tam je spíš důležitý, že se to rozhodla provozovat nějaká "třetí strana", která má v plánu to technologii významně rozšířit a pokud to takhle udělají další provozovatelé, může se ze Superchargeru stát "standard" napříč provozovateli, což může být pro Teslu finančně mnohem výhodnější, než provozovat vlastní síť. Podobně jako třeba Google profituje mnohem víc z poskytování Androidu výrobcům, než z výroby vlastních zařízení. A i když se třeba nejzajímavější peníze dělají na balancingu mezi špičkami, tak nejzajímavější zdaleka není to samé co největší :) Bez podmínek obchodu nevíme nic, krom toho, že nabíjecí systém od Tesly pravděpodobně získá významnou část segmentu a z toho plynoucích příjmů a tu nejotravnější část (lokace, povolení, expanzi) za ně oddře někdo jiný.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: ten neznám, pověz
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Lepší paralela je Ford.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: To je věru chvályhodné, ale nejsem si jistý že většina kupců bude ochotna darovat výši marže, kterou na nich Musk vydělá, aby se dostali na nulu.

    Nemluvě o obří asymetrii moci. Jakou cenu má např., že překazil útok na černomořskou flotilu? Nebo jakou cenu má ovlivnění voleb a v jakým horizontu to vůbec jsme schopni spočítat?

    Přispívat je super, ale nejsem si jist, že to dokáže kompenzovat škody, které dělá.

    Paralela s Porsche je trefná, včetně motivace, proč to dělal.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Přičemž to může bejt klidně aerodynamičtější než něco kulatýho...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VDFLAT: To jsem si spletl písmenka já :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Já jsem velkej fanda MPV a věci typu Pacifica se mi líběj ze všeho nejvíc, ale tohle je s tím tupým useknutým čumákem prostě... ošklivý. Je v tom takovej ten feeling „Mrdám na aerodynamiku“.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CYBERHIPPY: Je to hnusný jak 5008 s batohem :)

    To se bude líbit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: impressive, very nice... now let's see the other months :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Enyaq úspěšnější než Tesla Y. Vůz Škody Auto byl v říjnu nejprodávanějším elektroautem v Německu | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://byznys.hn.cz/c7-67264370-ok1pk-8c4c28fdb5860a7

    Odemčeno, zdroj: [SATAI @ Za Paywallem? 🔐🗝️ Odemčeno. 🔑🔓]
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Citroen predstavil elektromobil e-C3 s cenou 19 990 / 23 300 € "Made in Slovakia"
    https://www.teslamagazin.sk/citroen-e-c3-elektromobil-predstavenie/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Pardon?

    Dovnitř: Můj 6yo + 9yo ty dveře otevírají každý den. Ukazoval jsem jim to jednou, od té doby jsem si žádných problémů nevšiml.

    Ven: Takovej člověk ale samostatně nevleze z žádného auta, ne? To jsem nemusel ukazovat ani 80yo důchodkyni (aktivní).

    Já bych už fakt poprosil, aby k volebním lístkům dávali povinně jednoduchou matematickou úlohu / nebo třeba něco na úrovni captha.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    VDFLAT: Ty kliky v modelech 3/Y jsou fakt hell pro vsechny. Zvenku i zevnitr.
    Kdyz se je naucis pouzivat, uz to jde, ale pro novacky je nemozne se do a z auta dostat.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    DZODZO: Pletu, pardon. V tom pripade se pridavam k dotazu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Jedine co me ohledne libovolnych dveri TMY napada, ze obcas musis obejit auto a nekomu ukazat, jak to otevrit - jak manipulovat s tou zapustenou klikou. A ze kdyz jsem svezl i jine nez moje deti, tak chteli nekolikrat videt automatiku bezramych dveri, krome jinych veci 😊 Mali car geeks, respect 😊
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VDFLAT: to si asi pleties pismenka X a Y ne? :)
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    DZODZO: Zadni dvere s otviranim nahoru.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ake su u Y picoviny s dverami?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Zkusím s 4ks Xbox ovladačů. Ty Vampire Survivors určitě využijeme, rád děti učím novinky a geekoviny všeho druhu 🙂
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TMYP - Přišel update ❤️:

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Humor: Tak to si nečti o založení VW a konstrukční činnosti F. Porsche.

    Teď vážně: Rozumím, co Ti vadí. Vmímam Muska v mnoha směrech velmi pozitivně, včetně nákupu Twitteru, jehož community notes jsou úžasné proti šíření nesmyslů. Ale některé jeho posty a kroky zrovna ohledně agrese RU vůči UA mě velmi mrzí, souhlas.

    Kompenzoval jsem si to morálně tak, že jsem na UA poslal další peníze 😊
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    STETKINS: A co Kia? Třeba EV6/EV6 GT?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: No já prošel od fáze, kdy jsem obdivoval Teslu a Muska, ještě než to bylo cool (test Modelu S jsem psal jako první novinář v ČR) od fáze, kdy jsem začal o Muskovi pochybovat a předpovídal jsem, že se stane příliš výstředním a tu značku ohrozí svojí touhou dělat všechno po svým:
    Génius i vrah. Musk může Teslu pohřbít stejně rychle, jako ji nakopl - Finmag.cz
    https://www.finmag.cz/inspirace/424267-genius-i-vrah-musk-muze-teslu-pohrbit-stejne-rychle-jako-ji-nakopl

    ... do přesvědčení, že je nejen kretén osobně a politicky, ale že taky v horizontu let je jedinou šancí Tesly na úspěšný fungování to, že ho vyhoděj.

    Model S bylo skvělý auto, dobře to jezdilo, bylo to sice trochu blbě smontovaný, ale byl to nejlepší elektromobil na světě (s náskokem) a fungovalo to super, protože v tom byly důležitý kousky z Mercedesu.

    U Y začaly vymejšlet píčoviny s dveřma, u trojky s prosklenou střechou, pak začali blábolit o Roadsteru s nesmyslnýma parametrama a raketkama, pak přišli s Cybertruckem, kterej místo aby udělali normální pickup a byli první na trhu, zkusili udělat jako futuristickej tančík, což se ukázalo bejt totální píčovinou.

    Do toho neustále tvrdí, že budou mít Level 5 FSD, byť jim jejich testy na lidech krutě nevycházej, kvůli snu o FSD jsou ochotný totálně ignorovat ergonomii (viz yoke) a dokonce odstraňovat bezpečnostně kritický a zároveň komfortní systémy (absence parkovacích senzorů, protože "to prej zvládnou kamery").

    Pořád mají šanci bejt úspěšnou masovou (nikoliv prémiovou) automobilkou, pokud zvládnou ještě o kus zlevnit 3 a Y, vyrábět je v milionech kusů a ideálně k tomu představit Model 2. Nebudou nikdy největší automobilka na světě, byť můžou být jednou z největších.

    Ale jsou ve fázi jako Ford ve 30. letech, kdy taky museli přijít lidi a říct Henrymu, že se asi posral.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Šéf jiného koncernu si nekoupil sociální síť, ani na ní nemá miliony sledujících a nešíří jim dezinfo a manipulace, takže nemá takovou moc v ovlivňování veřejného mínění.

    Ať si je kdo chce jak chce velkej kretén, ale doma!
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    JYRKA: ta zaruka je imho vic nez solid: pokud je kreten, tak to o sobe nedava vedet, protoze si uvedomuje, ze dosah jeho slov muze byt drasticky.
    Jinak good for you, doufam ze aspon mou favoritku Xko :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DRAGON: Uz ji mam. :)
    Ale jen podotek: neni nikde zaruka, ze sef jineho koncernu neni kreten taky.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    JYRKA: a Teslu by sis koupil?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To souhlasim, Musk je kreten
    MINER
    MINER --- ---
    Já si třeba Teslu nikdy nekoupim proto, že nechci mít nic společného s tim egoistickym autistou, co na podporu svýho byznysu šíří (nejen) ruskou propagandu na Twitteru, který si postupně upravuje tak, aby šířil jeho názory a potlačoval konkurenční.

    Nic proti Tesle jako autu, před roky pro mě byly neuvěřitelně inspirativní, ale mě tak vadí, co se stalo s panem továrníkem, že nechci mít nic společnýho ani s autem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam