DAN_F: OK, pokud se nedere EG, tak ostatní. Tesla má furt jen 1 % chargerů v Evropě, a to nevypadá na velkou hru. Klidně někdo sdílejte, kdo vlastní chargery jak v Evropě, tak US.
Bez znalosti dealu těžko říct, kolik Tesla dá ani z toho 1 %.
Paralela s Google ale není přesná.
Kdo umí vytěžit zákazníka je vidět ze zisků Googlu vs. výrobců telefonu.
Google monetizuje zákazníka těžením jeho dat a prodejem reklamy na míru řádově víc, než všichni výrobci telefonů dohromady.
Proti tomu telefon zaplatíš jen jednou, a za pár let vezmeš zase to, co je nejvýhodnější.
Někteří jedinci (minorita) dokáží sice telefon milovat tak, že zaplatí velké marže (Apple boys). Nikdo ale (snad:) nedokáže milovat nabíječku. Pojede prostě do nejbližší nejlevnější. A stejně tak provozovatel nabíječky vezme hardware, který bude nejlevnější. Tam neni prostor pro víc než třicetiprocentní marže, jako u Apple.
Stačí porovnat, kdo vydělává jaký prachy. MS i Google vydělávaj násobně víc než výrobci hardware.
V energy vydělává prodej a balancing energie násobně víc než hardware.
‚Customer monetization‘ vs. ‚dumb-pipes‘.
Osobně si nemyslím, že jakkýkoliv deal Tesla chargers dokáže tenhle power play přeprat. Neřkuli, že provozovatelé nabíječek je kdykoliv snadno vymění za výhodnější deal.