• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Tak, tam taky záleží na tom, co má za model. Dělají se i relativně silné, ale zase, v porovnání se spalovacím tě to bude stát násobně víc a asi máš pravdu, že v absolutním výkonu pořád bude elektrický slabší, protože se stávajícími baterkami by při ekvivalentním výkonu pak nevydržel ani těch 20 minut, ale jen 10 nebo 5 :D

    NAVON_DU_SANDAU: Je to trochu odnož, ale jsou to svým způsobem pořád elektromobily :) Jinak, určitě máš v něčem pravdu a pokud je to vhodné, tak já jsem rozhodně tým hrábě. Ale zároveň musíš uznat, že listí se z asfaltového chodníku hrabe hodně blbě a i kdybys ho zametal, efektivita bude v porovnání s fukarem hodně mizerná, přičemž zrovna v případě údržby veřejného prostoru bude předpokládám docela problém obhájit 10× pomalejší a dražší postup.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DAN_F: diskuse sice trochu mimo téma, ale někdy si říkám, že se zapomíná na nářadí typu kosa a hrábě. Chlapec s fukarem zaneřádí celou ulici hlukem a smradem ze spalovacího motoru, všude lítá bordel a auta jsou zadělaný jak jetel, a kdyby na to listí vzal hrábě, má to zhruba stejně rychle, ne-li dřív. Díky, nechci.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DAN_F: Navíc výkon elektrickýho fukaru se s benzínovým nedá srovnat. Jak mám na zádech benziňák, tak se musím zapírat celým tělem, abych nespad, kdežto švagrův elektrickej ani necítím...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    STETKINS: Ona právě i obyčejná strunovka, se kterou chodí ty skupinky sekáčů a od rána do odpoledne vyžínají plevel kolem obrubníků, bohužel vydrží na jednu baterku kolem 30 minut provozu, fukary to samé. Některý výrobci sice dělají postroje a velké battery packy na záda, ale i tak by jich museli mít na směnu několik a váží to dost. Navíc to zatím vychází o o hodně dražší, než ty spalovací ekvivalenty. Tohle asi ještě chvíli potrvá.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    DAN_F: Velkej křoviňák opravdu blbě nahradíš bateriovým (zatím), ale takovej stroj nepotřebuješ na udržovanou městskou zeleň...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HERR_FLICK: Akorát teda, co jsem tak posledně koukal, tak třeba s bateriovými křovinořezy by musel každý pracovník sebou brát na směnu asi 16–24 baterek.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: hodně se divím, že to vůbec vyšlo na ČVUT

    Jo ad sekačky & spol.
    Vůbec bych se nezlobil, kdyby alespoň městem najatý firmy měly nakázáno v rámci několikaletý obměny postupně přejít se všema vypíčenejma křovinořezama, fukarama, sekačkama, motorovkama a podobnym hlučnym smradlavym ksindlem na bateriema poháněný
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Pro mě je poslední "velká změna" v akumulátorech je zavedení 4680 baterky od Tesly, u který se doporučuje neustále dobíjet do 100% a pokud to nejde pořád, tak alespoň 1x týdně.
    Docela nezvyk, oproti všem ostatním, kteří doporučují pravidelně max 80% a pouze při dlouhý cestě tam nasypat 100%.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Něco k emisím

    Emise zabijí desateronásobně víc lidí než dopravní nehody | ČVUT Fakulta strojní
    https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/pribehy-emise1/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nio 150kwh semu solid state váží jen 575kg! Velkej skok kupředu!
    Why EV Automakers Are BEGGING For NIO’s Solid-State Battery
    https://youtube.com/watch?v=RKTPa-y5q0E
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Chystá se solid state, mělo by to umět 150 kWh. Prototyp v Nio takto:

    WeLion to send NIO 150 kWh solid-state batteries at volume in Q2
    https://electrek.co/2023/12/20/welion-reportedly-expects-to-send-nio-150-kwh-solid-state-batteries-at-volume-in-q2-2024/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    LAUNCHER: Jestli jel pomalu... Viděl jsem kdysi dávno imprezu táhnout kamión Ječnou nahoru, po tom co napadl první sníh.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    LAUNCHER: jj, prej prázdnej...
    Tesla SUV pulls semi-trailer with EASE! (@devinememesavior) #tesla
    https://youtube.com/shorts/8Nvirtbz4QA?si=4_r1CSy6KKpRrirr


    ale obecně proč ne - když normální VW Tuareg zvládne utáhnout 155 tunovej Boeing 747 Jumbo Jet (aby nezačal hrabat, tak teda museli dovnitř přidat přes 4 tuny písku a kvůli tomu zase zdvojnásobit tlak v pneumatikách), ale Tesla je na tom výkonově podobně (výkon větší, krouťák menší ale hned), takže aspoň neničí spojku ;-) jasně, určitě to pak blbě brzdí, když za sebou táhneš něco těžkýho...
    Electric Tesla Model X Towing a Semi Truck Stuck in the Snow
    https://youtu.be/Fr4-JZxFJ2s?si=elAeALHkG22IN2yy
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CRAZY_IVAN: Tohle je parádní počin a můj nejoblíbenější materiál k EV. Dostal jsem na to link, když jsem se bál dojezdu před pořízením TMYP.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    LAUNCHER: tady máš přímo továrnu a ukázku stroje
    Tesla Manufacturing: See how the Cybertruck HFS Panels are Blanked, Bent, and Built!
    https://www.youtube.com/watch?v=GFgGnhRZarY
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: BOBASH: k tomu můžeš srovnávat tady s tabulkou bjorna (dole si překlikni na range) a má tam i teploty:

    TB test results - Tabulky Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=735351678

    trapně pro zajímavost TM 3 SR+ s menší baterkou pří -2°C, 120kmh má 19,9 kWh/km
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Co nového v akumulátorech,nejaký čas jsem to nesledoval.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Uff. Doufám, že ten náves jen nouzově transportoval a měl ho prázdný.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Volkswagen's new ID7 electric car is a sales disaster
    https://youtu.be/2VP_kaeAJOg?si=9tJyUIwW0F_Jd0NB
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam