• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Tak, tam taky záleží na tom, co má za model. Dělají se i relativně silné, ale zase, v porovnání se spalovacím tě to bude stát násobně víc a asi máš pravdu, že v absolutním výkonu pořád bude elektrický slabší, protože se stávajícími baterkami by při ekvivalentním výkonu pak nevydržel ani těch 20 minut, ale jen 10 nebo 5 :D

    NAVON_DU_SANDAU: Je to trochu odnož, ale jsou to svým způsobem pořád elektromobily :) Jinak, určitě máš v něčem pravdu a pokud je to vhodné, tak já jsem rozhodně tým hrábě. Ale zároveň musíš uznat, že listí se z asfaltového chodníku hrabe hodně blbě a i kdybys ho zametal, efektivita bude v porovnání s fukarem hodně mizerná, přičemž zrovna v případě údržby veřejného prostoru bude předpokládám docela problém obhájit 10× pomalejší a dražší postup.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    HERR_FLICK: co jsem někde viděl komentář, tak autor je na tě fakultě za černou ovcí nebo co právě proto w tam jsou lidi jako Macek atp
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DAN_F: diskuse sice trochu mimo téma, ale někdy si říkám, že se zapomíná na nářadí typu kosa a hrábě. Chlapec s fukarem zaneřádí celou ulici hlukem a smradem ze spalovacího motoru, všude lítá bordel a auta jsou zadělaný jak jetel, a kdyby na to listí vzal hrábě, má to zhruba stejně rychle, ne-li dřív. Díky, nechci.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DAN_F: Navíc výkon elektrickýho fukaru se s benzínovým nedá srovnat. Jak mám na zádech benziňák, tak se musím zapírat celým tělem, abych nespad, kdežto švagrův elektrickej ani necítím...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    STETKINS: Ona právě i obyčejná strunovka, se kterou chodí ty skupinky sekáčů a od rána do odpoledne vyžínají plevel kolem obrubníků, bohužel vydrží na jednu baterku kolem 30 minut provozu, fukary to samé. Některý výrobci sice dělají postroje a velké battery packy na záda, ale i tak by jich museli mít na směnu několik a váží to dost. Navíc to zatím vychází o o hodně dražší, než ty spalovací ekvivalenty. Tohle asi ještě chvíli potrvá.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    DAN_F: Velkej křoviňák opravdu blbě nahradíš bateriovým (zatím), ale takovej stroj nepotřebuješ na udržovanou městskou zeleň...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HERR_FLICK: Akorát teda, co jsem tak posledně koukal, tak třeba s bateriovými křovinořezy by musel každý pracovník sebou brát na směnu asi 16–24 baterek.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: hodně se divím, že to vůbec vyšlo na ČVUT

    Jo ad sekačky & spol.
    Vůbec bych se nezlobil, kdyby alespoň městem najatý firmy měly nakázáno v rámci několikaletý obměny postupně přejít se všema vypíčenejma křovinořezama, fukarama, sekačkama, motorovkama a podobnym hlučnym smradlavym ksindlem na bateriema poháněný
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Pro mě je poslední "velká změna" v akumulátorech je zavedení 4680 baterky od Tesly, u který se doporučuje neustále dobíjet do 100% a pokud to nejde pořád, tak alespoň 1x týdně.
    Docela nezvyk, oproti všem ostatním, kteří doporučují pravidelně max 80% a pouze při dlouhý cestě tam nasypat 100%.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Něco k emisím

    Emise zabijí desateronásobně víc lidí než dopravní nehody | ČVUT Fakulta strojní
    https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/pribehy-emise1/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nio 150kwh semu solid state váží jen 575kg! Velkej skok kupředu!
    Why EV Automakers Are BEGGING For NIO’s Solid-State Battery
    https://youtube.com/watch?v=RKTPa-y5q0E
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Chystá se solid state, mělo by to umět 150 kWh. Prototyp v Nio takto:

    WeLion to send NIO 150 kWh solid-state batteries at volume in Q2
    https://electrek.co/2023/12/20/welion-reportedly-expects-to-send-nio-150-kwh-solid-state-batteries-at-volume-in-q2-2024/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    LAUNCHER: Jestli jel pomalu... Viděl jsem kdysi dávno imprezu táhnout kamión Ječnou nahoru, po tom co napadl první sníh.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    LAUNCHER: jj, prej prázdnej...
    Tesla SUV pulls semi-trailer with EASE! (@devinememesavior) #tesla
    https://youtube.com/shorts/8Nvirtbz4QA?si=4_r1CSy6KKpRrirr


    ale obecně proč ne - když normální VW Tuareg zvládne utáhnout 155 tunovej Boeing 747 Jumbo Jet (aby nezačal hrabat, tak teda museli dovnitř přidat přes 4 tuny písku a kvůli tomu zase zdvojnásobit tlak v pneumatikách), ale Tesla je na tom výkonově podobně (výkon větší, krouťák menší ale hned), takže aspoň neničí spojku ;-) jasně, určitě to pak blbě brzdí, když za sebou táhneš něco těžkýho...
    Electric Tesla Model X Towing a Semi Truck Stuck in the Snow
    https://youtu.be/Fr4-JZxFJ2s?si=elAeALHkG22IN2yy
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CRAZY_IVAN: Tohle je parádní počin a můj nejoblíbenější materiál k EV. Dostal jsem na to link, když jsem se bál dojezdu před pořízením TMYP.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    LAUNCHER: tady máš přímo továrnu a ukázku stroje
    Tesla Manufacturing: See how the Cybertruck HFS Panels are Blanked, Bent, and Built!
    https://www.youtube.com/watch?v=GFgGnhRZarY
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: BOBASH: k tomu můžeš srovnávat tady s tabulkou bjorna (dole si překlikni na range) a má tam i teploty:

    TB test results - Tabulky Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=735351678

    trapně pro zajímavost TM 3 SR+ s menší baterkou pří -2°C, 120kmh má 19,9 kWh/km
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Co nového v akumulátorech,nejaký čas jsem to nesledoval.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Uff. Doufám, že ten náves jen nouzově transportoval a měl ho prázdný.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam