• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Už druhý Ionic 5 je na odpis po víceméně kosmetickém poškrábání…
    $60,000 to replace battery // 2nd IONIQ 5 case confirms battery price!
    https://youtu.be/EEXieo06ta8?si=AohRoFKLhZ1BvwD_
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Nissan a jeho záruční support…
    His electric vehicle battery died. One year later, he's still waiting for a replacement | CBC News
    https://www.cbc.ca/news/canada/toronto/electric-vehicle-battery-replacement-1.7066842
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: nevim, pani rikala, ze za bilyho dne se to v auto rezimu proste nezapne (coz by davalo smysl, ale nesmela by se po kliknuti zamalovat ikonka...).
    Jakmile jsme vypli autorezim, mlhovky sly libovolne vypinat a zapinat
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    ELIJEN: v tesle jsem zapnuti mlhovek hledal nejmin ze vsech aut ,)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ani nevim, jestli jsem tohle zkousel. Byl jsem celkem zaskocenej a mozna jsem trochu zmatkoval. Takze castecne user error, ale kdyby tam bylo normalni tlacitko jako v kazdem jinem aute, tak by takova situace nenastala.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: To je blbost, to musel byt nejakej bug? Me se nakonec zaply a automaticke sviceni pouzivam porad. A byl to teda extremni rozdil ve viditelnosti. Skoro jako jet v noci uplne bez svetel a najednou je zapnout :D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: když jsem přebíral novej TMY, tak jsem měl checklist nejběžnějších neduhů, který je potřeba zkontrolovat, a jedním z nich byly mlhovky.
    Jelikož jsem Teslu nikdy nevlastnil, ani za boha se mi nepovedlo je zapnout, až kdyz jsem zavolal slečnu, dozvěděl jsem se, ze i když na displeji klikneš na zapnutí mlhovek (a jejich ikona změní barvu) nezapnou se, pokud je zapnuty automaticky sviceni (coz teda v tom pripade nechapu, na co tam to tlacitko je, ale budiž), takže se docela divím, že se ti nezaply automaticky.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    nový charger
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nio unveils in-house developed autonomous driving chip - CnEVPost
    https://cnevpost.com/2023/12/24/nio-unveils-autonomous-driving-chip/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    active suspension with up to 5kw regen!
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Holy shit!
    NIO DAY RECAP By NIO OWNER⭐️ ET9 LAUNCH & MORE🚀
    https://www.youtube.com/watch?v=n4fulHXDggA&ab_channel=Mr.P-NIOVideos
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    CRAZY_IVAN: me jo
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: JYRKA: tenhle quick access vám nejde? https://www.youtube.com/shorts/91WmEWnt1ec
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Myslim, ze mlhovky jsem hlasove zkousel a nejde to. Ani nejsou v tom quick menu na volantu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: ano, podobné zážitky :) To hlasové ovládání v češtině (a inteligentní, abych si nemusel pamatovat přesnou formulaci) chybí. Anglicky mluvím, ale opět: nepamatuju si přesné formulace a v tomhle je Tesla nablblá jako jakékoliv jiné auto, které jsem projížděl. A nebo jako Siri.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HERR_FLICK: Jako, já bych chtěl, aby to tak bylo. Respektive, těším se, až ta doba přijde. Nicméně, v létě jsem to řešil (a nedořešil / ne pro profi, jen pro domácí i když trochu extenzivnější nasazení) a mám docela pochybnosti, že dvě AR 2000 L by stačily při komerčním nasazení. Uváděná výdrž AR 2000 L s FSA 200 (což je ten jejich profi aku křoviňák) s kovovým nožem je jenom 62 minut provozu, nabíjecí doba s jejich nejvýkonnější nabíječkou je 130 minut. Přitom ten kit dvou zádových baterií, nosného systému, nabíječky a aku křoviňáku vyjde podle ceníku Stihlu na 90+ tisíc, když bys chtěl 3 baterky, na 3 hodiny provozu, seš v tom za 126+ tisíc. Ekvivalentní spalovák od Stihlu stojí pod 20k. V tuhle chvíli je to v pohodě pro moje užití, kde mi stačí jeden den posekat část a další části sekat další dny. Nabít baterky je pro mě mnohem menší otrava, než řešit benzín a olej, hodně ocením, že nemusím pálit a inhalovat benzín, a dělám to občas, tím pádem nemám problém s životností současným baterií, tudíž o tom systému uvažuju. Ve chvíli, kdy potřebuješ baterku protočit za šichtu dva a vícekrát a životnost Li-On baterek se uvažuje na 500–1 000 cyklů to znamená, že bys akumulátory musel měnit každé dva roky, takže i kdybys měl jen tři AP 500, znamená to co dva roky 35+ tisíc jen za baterky. Pro fajnšmekry v pohodě, na komerční profi nasazení si bohužel asi ještě počkáme.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tak vcera cestou domu Teslou M3 vanice jak prase, parkrat mi to trochu uklouzlo a jednou jsem to malem hodil do prikopu, protoze nebylo vubec videt, kudy vede silnice. Za jizdy hledat mlhovky na displaji, kdyz vidite metr pred sebe je fakt super. Proc na to neni automatika nechapu. Jeste, ze to je 4x4 :D
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DAN_F: toechu mimo téma, ale když sme nakousli emise ve městě, kterejch se to týká
    Hluk sou mj. též emise a je zodpovědnej za dost zdrav. problémů populace
    Nejhorší je, když seš v parku a tam je pořád co upravovat těmahle hlučnejma mrdkama
    Nebo ti jedou pár hodin v jedný čvrti 2-3 týpci s křoviňákama

    baterka na zada vydrží podstatně dýl, stačej ti 2 na šichtu, a teda neznám nikoho, kdo jede s křoviňákem 8h v kuse
    Mj. Na pořízení je to okolo 35k a za celý TCO benzínovýho se to bohatě vrátí, stejně jako u BEV vs ICE, spotřeba a servis někde úplně jinde

    Navíc máš pak lehkou hlavu krovinaku a práce s tím je mnohem příjemnější. Mínus Hluk, smrad vibrance a váha na hlavě, kterou I přes dobrý vyvážení stejně každym pohybem jak debil kmitáš

    Resp. Jako jiný řemeslníci máš sadu baterii a ty v průběhu dne dobíjíš (například z power stanice), na rotování na křoviňák stačej 3-4 AP500

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Tak, tam taky záleží na tom, co má za model. Dělají se i relativně silné, ale zase, v porovnání se spalovacím tě to bude stát násobně víc a asi máš pravdu, že v absolutním výkonu pořád bude elektrický slabší, protože se stávajícími baterkami by při ekvivalentním výkonu pak nevydržel ani těch 20 minut, ale jen 10 nebo 5 :D

    NAVON_DU_SANDAU: Je to trochu odnož, ale jsou to svým způsobem pořád elektromobily :) Jinak, určitě máš v něčem pravdu a pokud je to vhodné, tak já jsem rozhodně tým hrábě. Ale zároveň musíš uznat, že listí se z asfaltového chodníku hrabe hodně blbě a i kdybys ho zametal, efektivita bude v porovnání s fukarem hodně mizerná, přičemž zrovna v případě údržby veřejného prostoru bude předpokládám docela problém obhájit 10× pomalejší a dražší postup.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    HERR_FLICK: co jsem někde viděl komentář, tak autor je na tě fakultě za černou ovcí nebo co právě proto w tam jsou lidi jako Macek atp
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam