• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tak vcera cestou domu Teslou M3 vanice jak prase, parkrat mi to trochu uklouzlo a jednou jsem to malem hodil do prikopu, protoze nebylo vubec videt, kudy vede silnice. Za jizdy hledat mlhovky na displaji, kdyz vidite metr pred sebe je fakt super. Proc na to neni automatika nechapu. Jeste, ze to je 4x4 :D
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DAN_F: toechu mimo téma, ale když sme nakousli emise ve městě, kterejch se to týká
    Hluk sou mj. též emise a je zodpovědnej za dost zdrav. problémů populace
    Nejhorší je, když seš v parku a tam je pořád co upravovat těmahle hlučnejma mrdkama
    Nebo ti jedou pár hodin v jedný čvrti 2-3 týpci s křoviňákama

    baterka na zada vydrží podstatně dýl, stačej ti 2 na šichtu, a teda neznám nikoho, kdo jede s křoviňákem 8h v kuse
    Mj. Na pořízení je to okolo 35k a za celý TCO benzínovýho se to bohatě vrátí, stejně jako u BEV vs ICE, spotřeba a servis někde úplně jinde

    Navíc máš pak lehkou hlavu krovinaku a práce s tím je mnohem příjemnější. Mínus Hluk, smrad vibrance a váha na hlavě, kterou I přes dobrý vyvážení stejně každym pohybem jak debil kmitáš

    Resp. Jako jiný řemeslníci máš sadu baterii a ty v průběhu dne dobíjíš (například z power stanice), na rotování na křoviňák stačej 3-4 AP500

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Tak, tam taky záleží na tom, co má za model. Dělají se i relativně silné, ale zase, v porovnání se spalovacím tě to bude stát násobně víc a asi máš pravdu, že v absolutním výkonu pořád bude elektrický slabší, protože se stávajícími baterkami by při ekvivalentním výkonu pak nevydržel ani těch 20 minut, ale jen 10 nebo 5 :D

    NAVON_DU_SANDAU: Je to trochu odnož, ale jsou to svým způsobem pořád elektromobily :) Jinak, určitě máš v něčem pravdu a pokud je to vhodné, tak já jsem rozhodně tým hrábě. Ale zároveň musíš uznat, že listí se z asfaltového chodníku hrabe hodně blbě a i kdybys ho zametal, efektivita bude v porovnání s fukarem hodně mizerná, přičemž zrovna v případě údržby veřejného prostoru bude předpokládám docela problém obhájit 10× pomalejší a dražší postup.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    HERR_FLICK: co jsem někde viděl komentář, tak autor je na tě fakultě za černou ovcí nebo co právě proto w tam jsou lidi jako Macek atp
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DAN_F: diskuse sice trochu mimo téma, ale někdy si říkám, že se zapomíná na nářadí typu kosa a hrábě. Chlapec s fukarem zaneřádí celou ulici hlukem a smradem ze spalovacího motoru, všude lítá bordel a auta jsou zadělaný jak jetel, a kdyby na to listí vzal hrábě, má to zhruba stejně rychle, ne-li dřív. Díky, nechci.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DAN_F: Navíc výkon elektrickýho fukaru se s benzínovým nedá srovnat. Jak mám na zádech benziňák, tak se musím zapírat celým tělem, abych nespad, kdežto švagrův elektrickej ani necítím...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    STETKINS: Ona právě i obyčejná strunovka, se kterou chodí ty skupinky sekáčů a od rána do odpoledne vyžínají plevel kolem obrubníků, bohužel vydrží na jednu baterku kolem 30 minut provozu, fukary to samé. Některý výrobci sice dělají postroje a velké battery packy na záda, ale i tak by jich museli mít na směnu několik a váží to dost. Navíc to zatím vychází o o hodně dražší, než ty spalovací ekvivalenty. Tohle asi ještě chvíli potrvá.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    DAN_F: Velkej křoviňák opravdu blbě nahradíš bateriovým (zatím), ale takovej stroj nepotřebuješ na udržovanou městskou zeleň...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HERR_FLICK: Akorát teda, co jsem tak posledně koukal, tak třeba s bateriovými křovinořezy by musel každý pracovník sebou brát na směnu asi 16–24 baterek.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: hodně se divím, že to vůbec vyšlo na ČVUT

    Jo ad sekačky & spol.
    Vůbec bych se nezlobil, kdyby alespoň městem najatý firmy měly nakázáno v rámci několikaletý obměny postupně přejít se všema vypíčenejma křovinořezama, fukarama, sekačkama, motorovkama a podobnym hlučnym smradlavym ksindlem na bateriema poháněný
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Pro mě je poslední "velká změna" v akumulátorech je zavedení 4680 baterky od Tesly, u který se doporučuje neustále dobíjet do 100% a pokud to nejde pořád, tak alespoň 1x týdně.
    Docela nezvyk, oproti všem ostatním, kteří doporučují pravidelně max 80% a pouze při dlouhý cestě tam nasypat 100%.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Něco k emisím

    Emise zabijí desateronásobně víc lidí než dopravní nehody | ČVUT Fakulta strojní
    https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/pribehy-emise1/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nio 150kwh semu solid state váží jen 575kg! Velkej skok kupředu!
    Why EV Automakers Are BEGGING For NIO’s Solid-State Battery
    https://youtube.com/watch?v=RKTPa-y5q0E
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Chystá se solid state, mělo by to umět 150 kWh. Prototyp v Nio takto:

    WeLion to send NIO 150 kWh solid-state batteries at volume in Q2
    https://electrek.co/2023/12/20/welion-reportedly-expects-to-send-nio-150-kwh-solid-state-batteries-at-volume-in-q2-2024/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    LAUNCHER: Jestli jel pomalu... Viděl jsem kdysi dávno imprezu táhnout kamión Ječnou nahoru, po tom co napadl první sníh.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    LAUNCHER: jj, prej prázdnej...
    Tesla SUV pulls semi-trailer with EASE! (@devinememesavior) #tesla
    https://youtube.com/shorts/8Nvirtbz4QA?si=4_r1CSy6KKpRrirr


    ale obecně proč ne - když normální VW Tuareg zvládne utáhnout 155 tunovej Boeing 747 Jumbo Jet (aby nezačal hrabat, tak teda museli dovnitř přidat přes 4 tuny písku a kvůli tomu zase zdvojnásobit tlak v pneumatikách), ale Tesla je na tom výkonově podobně (výkon větší, krouťák menší ale hned), takže aspoň neničí spojku ;-) jasně, určitě to pak blbě brzdí, když za sebou táhneš něco těžkýho...
    Electric Tesla Model X Towing a Semi Truck Stuck in the Snow
    https://youtu.be/Fr4-JZxFJ2s?si=elAeALHkG22IN2yy
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CRAZY_IVAN: Tohle je parádní počin a můj nejoblíbenější materiál k EV. Dostal jsem na to link, když jsem se bál dojezdu před pořízením TMYP.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    LAUNCHER: tady máš přímo továrnu a ukázku stroje
    Tesla Manufacturing: See how the Cybertruck HFS Panels are Blanked, Bent, and Built!
    https://www.youtube.com/watch?v=GFgGnhRZarY
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: BOBASH: k tomu můžeš srovnávat tady s tabulkou bjorna (dole si překlikni na range) a má tam i teploty:

    TB test results - Tabulky Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=735351678

    trapně pro zajímavost TM 3 SR+ s menší baterkou pří -2°C, 120kmh má 19,9 kWh/km
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam