• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Holy shit!
    NIO DAY RECAP By NIO OWNER⭐️ ET9 LAUNCH & MORE🚀
    https://www.youtube.com/watch?v=n4fulHXDggA&ab_channel=Mr.P-NIOVideos
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    CRAZY_IVAN: me jo
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: JYRKA: tenhle quick access vám nejde? https://www.youtube.com/shorts/91WmEWnt1ec
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Myslim, ze mlhovky jsem hlasove zkousel a nejde to. Ani nejsou v tom quick menu na volantu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: ano, podobné zážitky :) To hlasové ovládání v češtině (a inteligentní, abych si nemusel pamatovat přesnou formulaci) chybí. Anglicky mluvím, ale opět: nepamatuju si přesné formulace a v tomhle je Tesla nablblá jako jakékoliv jiné auto, které jsem projížděl. A nebo jako Siri.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HERR_FLICK: Jako, já bych chtěl, aby to tak bylo. Respektive, těším se, až ta doba přijde. Nicméně, v létě jsem to řešil (a nedořešil / ne pro profi, jen pro domácí i když trochu extenzivnější nasazení) a mám docela pochybnosti, že dvě AR 2000 L by stačily při komerčním nasazení. Uváděná výdrž AR 2000 L s FSA 200 (což je ten jejich profi aku křoviňák) s kovovým nožem je jenom 62 minut provozu, nabíjecí doba s jejich nejvýkonnější nabíječkou je 130 minut. Přitom ten kit dvou zádových baterií, nosného systému, nabíječky a aku křoviňáku vyjde podle ceníku Stihlu na 90+ tisíc, když bys chtěl 3 baterky, na 3 hodiny provozu, seš v tom za 126+ tisíc. Ekvivalentní spalovák od Stihlu stojí pod 20k. V tuhle chvíli je to v pohodě pro moje užití, kde mi stačí jeden den posekat část a další části sekat další dny. Nabít baterky je pro mě mnohem menší otrava, než řešit benzín a olej, hodně ocením, že nemusím pálit a inhalovat benzín, a dělám to občas, tím pádem nemám problém s životností současným baterií, tudíž o tom systému uvažuju. Ve chvíli, kdy potřebuješ baterku protočit za šichtu dva a vícekrát a životnost Li-On baterek se uvažuje na 500–1 000 cyklů to znamená, že bys akumulátory musel měnit každé dva roky, takže i kdybys měl jen tři AP 500, znamená to co dva roky 35+ tisíc jen za baterky. Pro fajnšmekry v pohodě, na komerční profi nasazení si bohužel asi ještě počkáme.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tak vcera cestou domu Teslou M3 vanice jak prase, parkrat mi to trochu uklouzlo a jednou jsem to malem hodil do prikopu, protoze nebylo vubec videt, kudy vede silnice. Za jizdy hledat mlhovky na displaji, kdyz vidite metr pred sebe je fakt super. Proc na to neni automatika nechapu. Jeste, ze to je 4x4 :D
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DAN_F: toechu mimo téma, ale když sme nakousli emise ve městě, kterejch se to týká
    Hluk sou mj. též emise a je zodpovědnej za dost zdrav. problémů populace
    Nejhorší je, když seš v parku a tam je pořád co upravovat těmahle hlučnejma mrdkama
    Nebo ti jedou pár hodin v jedný čvrti 2-3 týpci s křoviňákama

    baterka na zada vydrží podstatně dýl, stačej ti 2 na šichtu, a teda neznám nikoho, kdo jede s křoviňákem 8h v kuse
    Mj. Na pořízení je to okolo 35k a za celý TCO benzínovýho se to bohatě vrátí, stejně jako u BEV vs ICE, spotřeba a servis někde úplně jinde

    Navíc máš pak lehkou hlavu krovinaku a práce s tím je mnohem příjemnější. Mínus Hluk, smrad vibrance a váha na hlavě, kterou I přes dobrý vyvážení stejně každym pohybem jak debil kmitáš

    Resp. Jako jiný řemeslníci máš sadu baterii a ty v průběhu dne dobíjíš (například z power stanice), na rotování na křoviňák stačej 3-4 AP500

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    NIKDAS: Tak, tam taky záleží na tom, co má za model. Dělají se i relativně silné, ale zase, v porovnání se spalovacím tě to bude stát násobně víc a asi máš pravdu, že v absolutním výkonu pořád bude elektrický slabší, protože se stávajícími baterkami by při ekvivalentním výkonu pak nevydržel ani těch 20 minut, ale jen 10 nebo 5 :D

    NAVON_DU_SANDAU: Je to trochu odnož, ale jsou to svým způsobem pořád elektromobily :) Jinak, určitě máš v něčem pravdu a pokud je to vhodné, tak já jsem rozhodně tým hrábě. Ale zároveň musíš uznat, že listí se z asfaltového chodníku hrabe hodně blbě a i kdybys ho zametal, efektivita bude v porovnání s fukarem hodně mizerná, přičemž zrovna v případě údržby veřejného prostoru bude předpokládám docela problém obhájit 10× pomalejší a dražší postup.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    HERR_FLICK: co jsem někde viděl komentář, tak autor je na tě fakultě za černou ovcí nebo co právě proto w tam jsou lidi jako Macek atp
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DAN_F: diskuse sice trochu mimo téma, ale někdy si říkám, že se zapomíná na nářadí typu kosa a hrábě. Chlapec s fukarem zaneřádí celou ulici hlukem a smradem ze spalovacího motoru, všude lítá bordel a auta jsou zadělaný jak jetel, a kdyby na to listí vzal hrábě, má to zhruba stejně rychle, ne-li dřív. Díky, nechci.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DAN_F: Navíc výkon elektrickýho fukaru se s benzínovým nedá srovnat. Jak mám na zádech benziňák, tak se musím zapírat celým tělem, abych nespad, kdežto švagrův elektrickej ani necítím...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    STETKINS: Ona právě i obyčejná strunovka, se kterou chodí ty skupinky sekáčů a od rána do odpoledne vyžínají plevel kolem obrubníků, bohužel vydrží na jednu baterku kolem 30 minut provozu, fukary to samé. Některý výrobci sice dělají postroje a velké battery packy na záda, ale i tak by jich museli mít na směnu několik a váží to dost. Navíc to zatím vychází o o hodně dražší, než ty spalovací ekvivalenty. Tohle asi ještě chvíli potrvá.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    DAN_F: Velkej křoviňák opravdu blbě nahradíš bateriovým (zatím), ale takovej stroj nepotřebuješ na udržovanou městskou zeleň...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HERR_FLICK: Akorát teda, co jsem tak posledně koukal, tak třeba s bateriovými křovinořezy by musel každý pracovník sebou brát na směnu asi 16–24 baterek.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CRAZY_IVAN: hodně se divím, že to vůbec vyšlo na ČVUT

    Jo ad sekačky & spol.
    Vůbec bych se nezlobil, kdyby alespoň městem najatý firmy měly nakázáno v rámci několikaletý obměny postupně přejít se všema vypíčenejma křovinořezama, fukarama, sekačkama, motorovkama a podobnym hlučnym smradlavym ksindlem na bateriema poháněný
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Pro mě je poslední "velká změna" v akumulátorech je zavedení 4680 baterky od Tesly, u který se doporučuje neustále dobíjet do 100% a pokud to nejde pořád, tak alespoň 1x týdně.
    Docela nezvyk, oproti všem ostatním, kteří doporučují pravidelně max 80% a pouze při dlouhý cestě tam nasypat 100%.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Něco k emisím

    Emise zabijí desateronásobně víc lidí než dopravní nehody | ČVUT Fakulta strojní
    https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/pribehy-emise1/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nio 150kwh semu solid state váží jen 575kg! Velkej skok kupředu!
    Why EV Automakers Are BEGGING For NIO’s Solid-State Battery
    https://youtube.com/watch?v=RKTPa-y5q0E
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam