• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BOBASH: a on tu někdo mluví o tom, co je nejhezčí? Oba mluvíme o tomtéž - co je/není hezký je otázka vkusu toho, kdo hodnotí. Hodnotíš to s jiným vkusem jinak. To nějak vadí? Dost mne překvapuje, že tě můj komentář vede k tomuhle. Nech to prostě plavat, tak se na tom, co je hezký neshodneme. Vždyť je to jedno.

    Jinak s hodnocením SUV vlastně úplně popíráš to, jak tu píšeš o Springu. Má to spoustu nevýhod a dvě, tři výhody. Tobě přijde zásadní to, že se do SUV dobře nastupuje (nebo to tak podáváš), tak je to pro tebe důvod ke koupi. Zbytek tě netrápí. To je v pořádku, je to tvoje hodnocení a hodnocení cílovky pro tyhle auta. Cílovka Springu si zase vyhodnotila, že to auto má pro ně nějaké tak zásadní výhody, že je zbytek netrápí. To tě ale opakovaně nějak žere a potřebuješ to znovu a znovu vysvětlovat. Není to trochu zbytečný?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Kočárek jsem donedávna vozil korbovej, teď už "sporťák" a ani korbovej není problém.

    Mimochodem, kdysi jsem měl liftbackový Mondeo (což je ve srovnání s kombíkem stejnej případ jako X5 vs. X6) a třeba docela zásadní bonus liftbacku je to, že se tam snáz nakládaj věci, protože to má do toho kufru větší díru. Dtto třeba ten Enyaq co mám teď půjčenej, radši bych si koupil Coupé než normální, protože lepší aerodynamika a větší díra do kufru je pro mě užitečnější.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ok, X6 nebo Enyaq Coupé nejsou auta pro lidi co mají psy v klecích. Naštěstí však existuje X5 a Enyaq non-kupé.

    Pointa byla, že existuje spousta lidí, pro který je důležitej velkej kufr pod sklem a ne nad sklem a atraktivnější vzhled nebo lepší aerodynamika pro ně můžou bejt dobrej důvod proč mít "SUV kupé".
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: Potvrzuju. Vzal jsem si sportovní kynoložku a kromě klece v kufru na cvičák ještě tahám hromadu různých pomůcek a další rozměrný krámy.

    A to je jenom pes, že jo. Takovej kočárek taky vyjde mrtě nad roletku :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Kdokoliv vozi psa v kleci potrebuje kolme zadni sklo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RSZ: Tak to jste potom cílovka na SUV s tupou prdelí. Spousta jinejch lidí potřebuje velkej kufr, ale stačí jim po roletku, a to je cílovka na SUV se zkosenou prdelí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jenomže Rendezvous je tak hnusnej, až je skoro hezkej. Nebo minimálně roztomilej :)

    A mimochodem tím, že je to minivan co si hraje na SUV, je hrozně praktickej.

    Ale hlavně má plyn a stál 35 tisíc :)))
    RSZ
    RSZ --- ---
    BOBASH: nakladame kombík po střechu tak často, jako jezdíme se springem z Prahy do Pardubic
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Ty tady hodinu vykládáš o hnusnejch teslách a pak se přiznáš že vlastníš Buick Rendezvous? Auto tak hnusný, že se mu směje i Pontiac Aztek z Breaking bad :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Jojo, rodiny s děckama vůbec nechtěj SUV, protože se do něj blbě leze dětem.

    Až na to, že děti jezděj v sedačkách. Zkoušel jsi někdy zapínat dítě do sedačky v nízkým sedanu a potom v SUV? Já docela dostkrát a kvůli tomu jsem ke svýmu placatýmu sedanu a taky dost placatýmu kombíku pořídil ženě americkej minivano-SUV-crossover (Buick Rendezvous, spíš minivan než SUV, málo terénní a moc praktický), protože dávat dítě do nízkejch aut je vomrd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Suburban a "minivan na chůdách". LOL. Tys to auto asi nikdy zblízka neviděl, co?

    Suburban je přesně příklad SUV který je velký zvenku a malý zevnitř, protože je to spíš "pickup v kombíku". Motor podél, rámová konstrukce atd. znamenaj, že je to prostorově hrozně neefektivní.

    Naopak crossovery jako v Americe Buick Enclave nebo u nás už zmiňovanej Kodiaq jsou prostorově úžasně efektivní, třeba Kodiaq je prostě MPV s delším čumákem a na délce Octavie nabízí prostor Superbu.

    Což je mimochodem odpověď pro STARE_CASY: na téma proč to auto existuje.

    A ad zkosený prdele – moc nerozumím tomu, proč jsou všichni tak posedlí svislým čelním sklem. Jak často nakládáte kombík nad úroveň oken, tedy nad roletku"? Naprostá většina lidí to dělá totálně výjimečně a v reálu je tudíž liftback nebo "SUV Coupé" jen zanedbatelně míň praktický než to se svislou prdelí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Já odpovídal na otázku "co je hezký SUV", ne "co je nejhezčí auto". To není o vkusu, to je o tom, že neumíš číst.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Lidi si kupujou SUV proto, že se jim do nich dobře leze nebo z nich dobře viděj, a zároveň proto, že vypadaj míň uncool než MPV, který si prakticky založený lidi kupovali předtím.

    Jinak jízdní vlastnosti jsou už skoro jedno, moderní SUV už jezdí skoro stejně dobře jako placatý auta, u EV je to pak úplně jedno.

    Ale já především neřešil, jestli jsou SUV hezký nebo ne, ale odpovídal jsem na otázku "co je hezký SUV", protože i mezi SUV jsou hezký a ošklivý.

    BTW, ad ta polní cesta – on je pořád docela fest rozdíl, jestli zkusíš vyjet na polní cestu třeba s Kodiaqem nebo s Octavií. Kodiaq nemá bejt terénní auto, má to bejt auto, který projede pole nebo polní cestu a nezůstane hned viset. A je to do značný míry reakce na to, že dnešní "normální" auta jsou hrozně placatý.

    Podívej se na auta třeba do 50. let. Na dnešní poměry SUV.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    STARE_CASY: No, svou roli bude hrát i to, že při neustále se zvyšujících požadavcích na všemožný asistenty se automobilkám víc vyplatí montovat je do velkých aut.

    + společnost stárne, takže jedinej argument pro SUV (gerontům se do toho dobře nastupuje) má váhu, i když je tu druhá strana mince (takovým dětem se do toho nastupuje o to hůř). Holt geronti hlasujou peněženkama a na rodiny s děckama sere pes.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: To, co říkám já, a co říkáš ty, je to samý trochu jinými slovy.

    Ty říkáš, že jedou na úspory z rozsahu. Jasně, jedou (a brzo s tím mimochodem budou mít přesně kvůli tomuhle problém).

    Ale i přes úspory z rozsahu a totálně minimalistickou nabídku modelů jejich vývoj očividně nestíhá ani to minimum, co potřebuje. Cybertruck vyvíjeli o spoustu let dýl než měli, Roadster pořád není, Semi je tak nějak napůl.

    A ano, udělali facelift Modelu 3. Po šesti letech, což by u normální automobilky byl celej modelovej cyklus, tomu dali trochu jiný přední světla. A samozřejmě upravili techniku – ale očividně chtějí minimalizovat práci, kterou jim sežere design, protože potřebujou zdroje na tu techniku. Nebo to potřebujou zlevnit.

    Což všechno znamená jinými slovy "nemaj zdroje na to, aby to dělali hezký".

    To, co jsi řekl ty, dokonce znamená ještě něco jinýho – nesnaží se dělat prémiovej produkt, ale generickej lowcostovej minimalismus, kterej musí bejt levnej a proto nemůžou plýtvat zdrojema na to, aby to bylo hezký.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    JYRKA: no právě...

    Já vím, že to je dnes segment, který se opravdu podívá jen do města a na dálnici. Kupují to lidé, kteří prostě chtějí velké auto, a podle toho ta auta vypadají. Automobilky jsou pragmatické a design, který se mně nelíbí, si svou cílovku našel.

    Jenom konstatuju, že se mi tohle prostě nelíbí, a vlastně mne pobavilo, co BOBASH označil za hezká auta. Je to holt úplně jiný vkus, nic víc. :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    STARE_CASY: Mám pochopení, že když někdo potřebuje jó hodně místa, tak si koupí Suburban nebo podobnej „minivan na chůdách“.

    Ale tyhle obludy, který jsou velký jen zvenčí, ale úložnej prostor zabijou zkosenou prdelí a lá X6... nic moc. Ale pro single člověka nebo pár asi stačí.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    STARE_CASY: Kolik SUV skutečně kdy vyjede na polní cestu? ;)
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BOBASH: je to evidentně otázka vkusu. Ne, že by se mi Tesly líbily, naopak, kromě S to jsou všechno vyloženě ošklivá auta (a Y opravdu vede), ale to, co ukazuješ jako koukatelný, je ještě horší. To je něco, co mne u SUV vyloženě odpuzuje. Nafouknutý tvary, spodek jedna velká krabice, maskovaná obrovským hnusným nárazníkem vpředu i vzadu, nad tím pokus o elegantní tvar limuzíny, liftbacku nebo fastbacku. Celé posazené na přehnaně velkých kolech s tenoučkými pneumatikami, aby se opět jen opticky zamaskovaly ty přehnaně velké tvary. Proboha, proč??? Celé je to kašírka - děláme obrovský vehikl, ale tváříme se, že vypadá jako liftback.

    Když už tenhle segment aut, tak ať to je opravdu auto, které má výhody z větší výšky, tedy mimo jiné vyšší podvozek, se kterým se nebudu bát vyjet na polní cestu. Tyhle obludy vhodné jen na dálnici, jsou strašný. Nemám a nikdy nebudu mít odježděno tolik aut, co ty, ale žádné z těch několika SUV, které jsem si zkusil, mne nepřesvědčily, že by to mohlo být někdy dobré auto. Mizerný výhled, mizerné jízdní vlastnosti (v porovnání s nižšími, stejně velkými auty), zbytečně vysoká spotřeba. Jo, jedno plus jsem tam našel, nastupuje se do toho líp.

    A ne, nemám touhu je zakazovat. Ať si je koupí kdokoli, komu se líbí a má na ně. To je v pořádku. Ale hezká auta to opravdu nejsou.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DIM_: :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam