• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Ty tady hodinu vykládáš o hnusnejch teslách a pak se přiznáš že vlastníš Buick Rendezvous? Auto tak hnusný, že se mu směje i Pontiac Aztek z Breaking bad :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Jojo, rodiny s děckama vůbec nechtěj SUV, protože se do něj blbě leze dětem.

    Až na to, že děti jezděj v sedačkách. Zkoušel jsi někdy zapínat dítě do sedačky v nízkým sedanu a potom v SUV? Já docela dostkrát a kvůli tomu jsem ke svýmu placatýmu sedanu a taky dost placatýmu kombíku pořídil ženě americkej minivano-SUV-crossover (Buick Rendezvous, spíš minivan než SUV, málo terénní a moc praktický), protože dávat dítě do nízkejch aut je vomrd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Suburban a "minivan na chůdách". LOL. Tys to auto asi nikdy zblízka neviděl, co?

    Suburban je přesně příklad SUV který je velký zvenku a malý zevnitř, protože je to spíš "pickup v kombíku". Motor podél, rámová konstrukce atd. znamenaj, že je to prostorově hrozně neefektivní.

    Naopak crossovery jako v Americe Buick Enclave nebo u nás už zmiňovanej Kodiaq jsou prostorově úžasně efektivní, třeba Kodiaq je prostě MPV s delším čumákem a na délce Octavie nabízí prostor Superbu.

    Což je mimochodem odpověď pro STARE_CASY: na téma proč to auto existuje.

    A ad zkosený prdele – moc nerozumím tomu, proč jsou všichni tak posedlí svislým čelním sklem. Jak často nakládáte kombík nad úroveň oken, tedy nad roletku"? Naprostá většina lidí to dělá totálně výjimečně a v reálu je tudíž liftback nebo "SUV Coupé" jen zanedbatelně míň praktický než to se svislou prdelí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Já odpovídal na otázku "co je hezký SUV", ne "co je nejhezčí auto". To není o vkusu, to je o tom, že neumíš číst.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Lidi si kupujou SUV proto, že se jim do nich dobře leze nebo z nich dobře viděj, a zároveň proto, že vypadaj míň uncool než MPV, který si prakticky založený lidi kupovali předtím.

    Jinak jízdní vlastnosti jsou už skoro jedno, moderní SUV už jezdí skoro stejně dobře jako placatý auta, u EV je to pak úplně jedno.

    Ale já především neřešil, jestli jsou SUV hezký nebo ne, ale odpovídal jsem na otázku "co je hezký SUV", protože i mezi SUV jsou hezký a ošklivý.

    BTW, ad ta polní cesta – on je pořád docela fest rozdíl, jestli zkusíš vyjet na polní cestu třeba s Kodiaqem nebo s Octavií. Kodiaq nemá bejt terénní auto, má to bejt auto, který projede pole nebo polní cestu a nezůstane hned viset. A je to do značný míry reakce na to, že dnešní "normální" auta jsou hrozně placatý.

    Podívej se na auta třeba do 50. let. Na dnešní poměry SUV.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    STARE_CASY: No, svou roli bude hrát i to, že při neustále se zvyšujících požadavcích na všemožný asistenty se automobilkám víc vyplatí montovat je do velkých aut.

    + společnost stárne, takže jedinej argument pro SUV (gerontům se do toho dobře nastupuje) má váhu, i když je tu druhá strana mince (takovým dětem se do toho nastupuje o to hůř). Holt geronti hlasujou peněženkama a na rodiny s děckama sere pes.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: To, co říkám já, a co říkáš ty, je to samý trochu jinými slovy.

    Ty říkáš, že jedou na úspory z rozsahu. Jasně, jedou (a brzo s tím mimochodem budou mít přesně kvůli tomuhle problém).

    Ale i přes úspory z rozsahu a totálně minimalistickou nabídku modelů jejich vývoj očividně nestíhá ani to minimum, co potřebuje. Cybertruck vyvíjeli o spoustu let dýl než měli, Roadster pořád není, Semi je tak nějak napůl.

    A ano, udělali facelift Modelu 3. Po šesti letech, což by u normální automobilky byl celej modelovej cyklus, tomu dali trochu jiný přední světla. A samozřejmě upravili techniku – ale očividně chtějí minimalizovat práci, kterou jim sežere design, protože potřebujou zdroje na tu techniku. Nebo to potřebujou zlevnit.

    Což všechno znamená jinými slovy "nemaj zdroje na to, aby to dělali hezký".

    To, co jsi řekl ty, dokonce znamená ještě něco jinýho – nesnaží se dělat prémiovej produkt, ale generickej lowcostovej minimalismus, kterej musí bejt levnej a proto nemůžou plýtvat zdrojema na to, aby to bylo hezký.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    JYRKA: no právě...

    Já vím, že to je dnes segment, který se opravdu podívá jen do města a na dálnici. Kupují to lidé, kteří prostě chtějí velké auto, a podle toho ta auta vypadají. Automobilky jsou pragmatické a design, který se mně nelíbí, si svou cílovku našel.

    Jenom konstatuju, že se mi tohle prostě nelíbí, a vlastně mne pobavilo, co BOBASH označil za hezká auta. Je to holt úplně jiný vkus, nic víc. :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    STARE_CASY: Mám pochopení, že když někdo potřebuje jó hodně místa, tak si koupí Suburban nebo podobnej „minivan na chůdách“.

    Ale tyhle obludy, který jsou velký jen zvenčí, ale úložnej prostor zabijou zkosenou prdelí a lá X6... nic moc. Ale pro single člověka nebo pár asi stačí.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    STARE_CASY: Kolik SUV skutečně kdy vyjede na polní cestu? ;)
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BOBASH: je to evidentně otázka vkusu. Ne, že by se mi Tesly líbily, naopak, kromě S to jsou všechno vyloženě ošklivá auta (a Y opravdu vede), ale to, co ukazuješ jako koukatelný, je ještě horší. To je něco, co mne u SUV vyloženě odpuzuje. Nafouknutý tvary, spodek jedna velká krabice, maskovaná obrovským hnusným nárazníkem vpředu i vzadu, nad tím pokus o elegantní tvar limuzíny, liftbacku nebo fastbacku. Celé posazené na přehnaně velkých kolech s tenoučkými pneumatikami, aby se opět jen opticky zamaskovaly ty přehnaně velké tvary. Proboha, proč??? Celé je to kašírka - děláme obrovský vehikl, ale tváříme se, že vypadá jako liftback.

    Když už tenhle segment aut, tak ať to je opravdu auto, které má výhody z větší výšky, tedy mimo jiné vyšší podvozek, se kterým se nebudu bát vyjet na polní cestu. Tyhle obludy vhodné jen na dálnici, jsou strašný. Nemám a nikdy nebudu mít odježděno tolik aut, co ty, ale žádné z těch několika SUV, které jsem si zkusil, mne nepřesvědčily, že by to mohlo být někdy dobré auto. Mizerný výhled, mizerné jízdní vlastnosti (v porovnání s nižšími, stejně velkými auty), zbytečně vysoká spotřeba. Jo, jedno plus jsem tam našel, nastupuje se do toho líp.

    A ne, nemám touhu je zakazovat. Ať si je koupí kdokoli, komu se líbí a má na ně. To je v pořádku. Ale hezká auta to opravdu nejsou.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DIM_: :)
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Ja nemam rad, kdyz si nekdo z textu vytahne jeden nesmysl na kterym se pak obraci, ale no tak ... ted to udelam ... "Tesla nemá zdroje na to, aby podporovala prodeje tím, že bude vyvíjet X modelových řad a obměňovat auta po šesti letech komplet a potřech letech faceliftem."
    Copak jako novinar nechapes, ze to dela zamerne jinak? Ze jedou na uspory z rozsahu? Ze proto ti nabizej jenom 2 barvy interieru a to je konec customizace? Ze to je neco, co z nich dela vyjimecnou automobilku, na kterou se slzama v ocich koukaj BMW a spol? Az predstavi dalsi model, bude to pravdepodobne zase vic zjednoduseny, ale budou toho moct vyrabet tuny a prodavat za par korun?

    A teda ... copak ted neprobiha redesign 3 a Y, kterej vsechno co pises ty i ja zase vlastne vyvraci?

    Btw mne se treba Y taky zepredu vylozene nejak nelibi. Ale stejne sem si ho koupil, protoze mi neni 5 a neresim takovy picoviny :D

    Mam kamarady, co si potrpi na nesmysly jako ty a BLOWUP. Pokazdy kdyz jedu jejich novejma BMW, Volvama atd, tak si pripadam jak v minulym stoleti. Ale jo, maj to zvenku zepredu hezci. Fakt deti ...

    BLOWUP: Wat? :D
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: ja to asi myslel trochu jinak. Modni prdiky me vetsinou nenadchnou, ani u aut (BMW je dobrej priklad) ani u architektury, napriklad. Kdybych si smel prat novy auto, tak by to bylo volvo 240 s par dnesnima technickejma vymozenostma, napriklad. Takovejs designovejch klenotu existuje cela rada, a alespon u me se jejich vnimani za ty desetileti co existujou nezmenilo. Konkretne u toho volva kterym mam uz asi paty je doposud taky kazdy novejsi hnusnejsi nez to predtim, ale porad jde o uplne jinou galaxii nez to rozblemcany nic co produkuje Tesla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Mě se třeba Model S docela líbí, zvlášť teda původní verze (s maskou, hehe). To auto je takový nenápadně elegantní – vyvážený proporce, tvary očividně diktovaný aerodynamikou, což většinou vede k docela hezkýmu autu a naprosto žádnej design.

    To vede k tomu, že Model s působí zhruba stejným "nenadchne, neurazí" dojmem už 12 let. Na začátku je to nevýhoda, po 10 letech je to výhoda, protože to auto je furt stejná nuda a jeho designu si furt nikdo nevšimne. Auta s výrazným designem mají po letech často problém, že začnou působit zastarale.

    Třeba tohle je starý podobně jako Model S a už to působí "staře", protože mezitím prošly dvě další generace bavoráků:



    ... a taky proto, že ten design je tak záměrně navrženej. Už od dob legendárního šéfa GM Alfreda P. Sloana, kterej vymyslel hierarchii značek a "plánované zastarávání", se auta dělají tak, aby bylo vidět, že jsou starý. Normální automobilka potřebuje, aby auto po pěti letech vypadalo starý (když se s tím začínalo, tak to bylo rychlejc, Američani tehdy dělali výraznou změnu každej rok a kompletně nový auto každý dva až tři, protože na tak dlouho se auta kupovaly), protože potřebuje, aby sousedi poznali, že máš nový a tebe to tlačilo k tomu si to nový koupit.

    Tesla nemá zdroje na to, aby podporovala prodeje tím, že bude vyvíjet X modelových řad a obměňovat auta po šesti letech komplet a potřech letech faceliftem. Takže potřebuje inertní nedesign, kterej bude stejně nenadchávat a neurážet i za 15 let, nebo jak dlouho chtějí vyrábět model S (ještě ani nemluví o nástupci, takže je taky možný, že to budou dělat i po dvacetiletech furt stejný).
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: ja bych docela rad znal pozadi toho jak tesla ty auta designuje, ponevadz ta hnusnost se tahne napric vsim co doposud vyrobili. Je to jak pises, ty auta pusobej jak kdyby to navrhoval inzenyr a ne designer, jsou to takovy natekly bezpohlavni ropuchy. Coz je zajimavy, ponevadz u jednoho modelu by si clovek mohl rict ze se neco nepovedlo, to se obcas stane, ale neumet navrhnout ani jedno, to uz mi jako nahoda neprijde. Driv jsem si myslel, ze je to proto ze jim v masce chybi chladic a proto to pusobi tak trapne, ale ona historie zna spoustu cool designu bez chladice, a navic u nich to nebyla jen ta maska, ty auta jsou hnusny ze vsech stran. Zahada.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To je subjektivní, ale spousta SUV má třeba nějakej design. Model Y žádnej design nemá, vypadá to jako takový to CGI placeholder auto co dáš někam do reklamy když tam nechceš mít opravdový.

    Model 3 taky nemá design, ale aspoň má hezký proporce, Y je takovej divně nafouklej, nevyváženej.

    I třeba Mach E nebo Enyaq Coupé, který mají podobnej základní tvar, mají apsoň nějakej design a jsou to docela koukatelný auta. Enyaq L&K ve stříbrný co mám teď doma se mi překvapivě vlastně i docela líbí.



    A fakt hezký SUV obecně (když nemusí bejt elektrický) je třeba Macan.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RSZ: No protože většina lidí třeba občas potřebuje dál než 30 km, a mít auto za 600 tisíc na popojíždění do práce a do Kauflandu je poměrně drahej luxus.

    Jako ano, když to budeš mít jako třetí auto v rodině, tak ten dojezd není problém. Potom už zůstává jen ten drobnej problém, že i ve srovnání s tím Citigem je to uvnitř stísněný, levný, blbě udělaný, blbě to jezdí a celý to působí lacině, nedodělaně a odporně.

    Ani Thalia (tehdy "již od" asi 120 tisíc korun) nebyla tak špatná.
    RSZ
    RSZ --- ---
    BOBASH: jezdím ecitigem, takze polovině článku nerozumím - proč by třeba někdo jezdil tímhle z Prahy do Pardubic.. Tím se bude jezdí 30km a kapacita baterky bude úplně dostatečná.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: alfa romeo tonale!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam